AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 Jeg synes jeg bare leser tråder om folk som er så misfornøyde med behandlingen de har fått hos nav, og hadde lyst å fortelle at jeg har kun hatt positive erfaringer med nav hele veien i 2 år etter at jeg ble sykemeldt og nå går på aap og skal over på delvis uføretrygd. Jeg har også flyttet og vært innom tre ulike nav kontor i forskjellige fylker, og alle har vært utrolig hjelpsomme og serviceinnstilte. Jeg har fått oppfølging så det holder, og blir underrettet hvis det er noe de trenger av papirer eller møter. De har latt meg styre alt selv og vi har jevnlige møter og samtaler. Tilgjengelige har de også vært, og jeg får svar på mail når jeg har spørsmål. Mulig jeg har vært heldig og truffet på akkurat de personene som gjør en god jobb, men i og med at jeg har vært tilknyttet flere ulike personer og kontorer så vil jeg heller tro at systemet faktisk også fungerer bra. Et lite hjertesukk fra en som har opplevd nav som positivt. Virker som jeg er den eneste noen ganger. Jeg tror også jeg ville tenkt meg godt om hvis jeg noen gang skulle vurdert en jobb innen nav, så utskjelt som den etaten er kan det ikke være bare gøy å jobbe der. Så hvis det er noen nav ansatte her; ros til dere! 6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Haha, ja dette var noe nytt Var det morsomt? 1
Gjest foremma Skrevet 23. mai 2012 #4 Skrevet 23. mai 2012 Var det morsomt? Faktisk, men ikke på en negativ måte. Heller sånn "wow, det finnes faktisk mennesker som ikke synes NAV er ræva" (jeg har ingen formening om nav altså, aldri vært borti dem selv, og har kun lest saker og ting på nettet )
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #5 Skrevet 23. mai 2012 Faktisk, men ikke på en negativ måte. Heller sånn "wow, det finnes faktisk mennesker som ikke synes NAV er ræva" (jeg har ingen formening om nav altså, aldri vært borti dem selv, og har kun lest saker og ting på nettet ) Nå er det ikke sånn at nav er noe dritt uansett tydeligvis da. Jeg hadde helst sikkert ikke vært fornøyd om jeg hadde fått dårlig oppfølging, men jeg har altså ikke fått det, og ville derfor si at det tross alt finnes (antagelig mange) som også får god oppfølging. Det er bare det at det er de negative tingene som "selger" dessverre. TS
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #6 Skrevet 23. mai 2012 Jeg har stort sett positive erfaringer med NAV jeg også. Nå er ikke jeg i form til å få så mye oppfølging, men jeg føler at jeg alltid har blitt møtt på en god måte. Det eneste jeg har av negative erfaringer, er at det tok lang tid før de fikk med seg at jeg hadde flyttet (selv om jeg sa i fra).
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #7 Skrevet 23. mai 2012 Jeg har bare positive erfaringer med NAV, som langtidssykemeldt. Husk at solskinnshistoriene aldri kommer til media, det er bare "dritten" som selger. 1
Scherbatsky Skrevet 23. mai 2012 #8 Skrevet 23. mai 2012 Jeg har også god erfaring med NAV (ihvertfall i Ålesund). Var heldig og fikk en saksbehandler som jobbet ræva av seg for å finne et smutthull jeg, med kronisk hodepine, ødelagt utdanning og depresjon/angst kunne komme inn i systemet under. Fikk først lønn via dem, så penger til å ta utdanningen jeg ikke fikk ta grunnet sykdom. Gode sjeler finnes overalt. Også i "systemet". Nå, i Oslo, må jeg av og til mase litt, men det er ikke mennesklige feil, så jeg har ikke noe særlig negativt å si om dem.
Sugerøret Skrevet 23. mai 2012 #9 Skrevet 23. mai 2012 Flott å høre positive kommentarer om NAV også. Selv m jeg har opplevd både bra og ekstremt ræva hjelp /sørvis på NAV.
Gjest Raggy Skrevet 25. mai 2012 #10 Skrevet 25. mai 2012 Jeg er veldig fornøyd med Nav jeg så lenge jeg ikke får tilbake skrekkøgla som saksbehandler. De aller fleste på Nav kan behandle mennesker på en veldig god måte, det er disse som absolutt ikke kan jobben sin som gjør at det blir bråk. Jeg har ny saksbehandler hver gang jeg er i kontakt med Nav og dette går kjempefint, det eneste er at jeg blir redd for at jeg plutselig har fått skrekkøgla men har ikke sett henne på lenge så kanskje hun er omplassert haha!!:D Jeg er veldig takknemlig for den økonomiske støtten jeg har fått fra Nav, lurer på hvordan det hadde gått uten.. Så hurra for Nav!..eller det vil si hurra for den skatten jeg har betalt i mange år som jeg er så heldig å få igjen nå
absinthia Skrevet 25. mai 2012 #11 Skrevet 25. mai 2012 Ja,jeg vil gjerne takke NAV for at de somlet så mye med fødselspengene mine, at jeg ufrivillig sparte opp et beløp på 75000. Litt slitsomt å leve på luft og kjærlighet og det kunne ha vært svært kritisk om ikke kjæresten hadde hatt såpass med penger utbetal, at vi ikke hadde hatt så gunstige bovilkår som vi har osv. En spesiell takk går til den navansatte som ikke la ved opplysningene om termindato slik at det hele ble enda mer forsinket enn det allerede var pga rot med oversendelse med papirer pga flytting og ekstra beregning pga sykepenger i svangerskapet.! 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #12 Skrevet 25. mai 2012 Ja,jeg vil gjerne takke NAV for at de somlet så mye med fødselspengene mine, at jeg ufrivillig sparte opp et beløp på 75000. Litt slitsomt å leve på luft og kjærlighet og det kunne ha vært svært kritisk om ikke kjæresten hadde hatt såpass med penger utbetal, at vi ikke hadde hatt så gunstige bovilkår som vi har osv. En spesiell takk går til den navansatte som ikke la ved opplysningene om termindato slik at det hele ble enda mer forsinket enn det allerede var pga rot med oversendelse med papirer pga flytting og ekstra beregning pga sykepenger i svangerskapet.! Det finnes nok tråder med folk som er misfornøyde med nav, så hvorfor forsure denne? 5
absinthia Skrevet 25. mai 2012 #13 Skrevet 25. mai 2012 Det finnes nok tråder med folk som er misfornøyde med nav, så hvorfor forsure denne? Hallo, jeg sier jo at de har hjulpet meg å spare! Nå blir det både veksthus og speilreflekskamera på oss! Aldri hørt om en negativ/positivsituasjon før? 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #14 Skrevet 25. mai 2012 Hallo, jeg sier jo at de har hjulpet meg å spare! Nå blir det både veksthus og speilreflekskamera på oss! Aldri hørt om en negativ/positivsituasjon før? Jeg har også hørt om ironi. 2
Gjest navnelapp Skrevet 25. mai 2012 #15 Skrevet 25. mai 2012 Eg gjekk arbeidsledig ein periode, og fekk veldig god oppfølging og service. Utbetalingane var alltid presise, og eg fekk det eg skulle.
ladamafia Skrevet 25. mai 2012 #16 Skrevet 25. mai 2012 jeg er også av typen som har både positive og negative erfaringer. jeg er veldig takknemlig til nav for at de har gitt meg muligheten til å studere for å få meg en utdanning jeg har lyst på. men måten mye av det som blir gjort i nav gjøres må, har fått meg til å lure mang en gang. feks, hvorfor har nav service og nedetid på it systemer i helgene, og ikke heller netter på ukedager? sånn siden veldig mange av nav sine brukere sender inn meldekort i nettopp helgene. brevene som nav sender ut til folk er ofte skrevet på en slik måte, at det nesten kreves juss/sosialfaglig utdannelse for å skjønne hva som står der. og noe som skapte problemer for meg, nav ga meg en saksbehandler, som hadde meget lav kunnskap om de utfordinger sånne som meg kan støte på(aap og utdanning). selv om jeg kanskje virker veldig negativ, så sitter jeg igjen med at jeg egentlig er ganske fornøyd med nav helhetlig, er vel bare det at det ofte er de negative enkelthendelsene man lettest husker for ettertiden.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #17 Skrevet 26. mai 2012 Jeg hadde drømmemøtet med NAV i prosessen med sykmeldinger og AAP, så regn meg med i "skrytekoret".
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #18 Skrevet 26. mai 2012 Etter å ha vært inn og ut av NAVsystemet (den gang trygdekontoret/aetat) så har de endelig virkelig fått satt inn langvarige tiltak (les: utdannelse) - og med super oppfølging. Jeg føler nesten at jeg forholder meg til et annet NAV enn mange andre. Men jeg har jo også møtt på "hekser" og "drittkjærringer" der - og jeg synes synd i de som ikke får den hjelpen som kunne ha fått dem ut av NAVsystemet helt eller delvis. Alle skulle hatt min saksbehandler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå