Gå til innhold

Ville dere blitt skuffet om svigerinnen deres heller dro på ferie enn å kjøpe dyr gave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svigerinnen min bestilte tur til syden med venninnene sine for et par mnd siden.

Hun er 20, og studerer, og jeg vet hun ikke har så mye penger.

Vi giftet oss nå i mai, og hun hadde ikke kjøpt gave. Foreldrene hennes hadde kjøpt gave til oss, og hun var liksom med på den ...

Hva syns dere om dette?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjerp deg!

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Skjerp deg!

Vil du utdype det?

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det TS må være et lite troll som kjeder seg natterstid. Alt annet ville vært rart. Selvfølgelig kan din svigerinne bruke pengene sine på hva hun vil ;-)

• Liker 7
Gjest Søgni
Skrevet

Dette synes jeg høres helt greit ut, og det er ikke uvanlig at "barn" er med på gaven som foreldrene gir til et brudepar. De tenkte kanskje, i sin villfarelse, at en gave var nok? Jeg synes ikke det er noe å bli skuffa over, iallefall.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Ny AB her. Dette kan da ikke være seriøst? Synes du virker som en noe smålig person, giftet du deg for gavene eller? Om dette er grunnen, vil jeg nok anbefale andre og mer innbringende alternativer enn giftemål.

• Liker 6
Skrevet

Herregud, for en egoistisk dame! Hun kunne i det minste ha solgt en av nyrene sine på svartebørsen for få råd til gave.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Men hun bestilte jo sydentur med venninnene sine for 2 mnd siden, selv om hun visste at hun skulle i bryllup i mai. TS

Skrevet

Svigerinnen min bestilte tur til syden med venninnene sine for et par mnd siden.

Hun er 20, og studerer, og jeg vet hun ikke har så mye penger.

Vi giftet oss nå i mai, og hun hadde ikke kjøpt gave. Foreldrene hennes hadde kjøpt gave til oss, og hun var liksom med på den ...

Hva syns dere om dette?

Mener du seriøst at hun skulle droppet turen og heller brukt pengene på dyr gave til dere? Var det en liten og knuslete gave dere fikk av foreldrene? Og vet du med 100% sikkerhet at hun ikke har vært med på å betale på denne gaven (siden du så spydig skriver at hun "liksom" har vært med på den)?

Tror nok det er du som må utdype litt her.

---

(hvis TS er et troll er det faktisk bedre enn om problemstillingen er virkelig, men må beklageligvis melde at jeg faktisk kjenner personer som kunne stilt denne type spørsmål i fullt alvor)

• Liker 8
Skrevet

Men hun bestilte jo sydentur med venninnene sine for 2 mnd siden, selv om hun visste at hun skulle i bryllup i mai. TS

Ja - og så? Hva er det du vil frem til TS?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi fikk en flott gave av mine foreldre og hans foreldre, og av broren min og kona hans, og av broren til mannen min.

Men søstern til mannen min brukte heller penger på tur med venninnene sine, enn å tenke på oss...

Jeg bare syns det var litt rar prioritering?

Hun var iallfall med på foreldrenes gave, og foreldrene sa at hun ikke hadde råd til å kjøpe gave, så de betalte en gave fra henne og til oss, hvis dere skjønner...

Broren min ringte iallfall og kjeftet på henne, da han fikk vite dette.

AnonymBruker
Skrevet

Mente, mannen min ringte, ikke broren min --- TS

Skrevet

Og hva så?

Var det kanskje "inngangspenger" på x antall tusenlapper pr. person for å komme i bryllupet? Da håper jeg jo at dere skrev det i invitasjonene...

• Liker 2
Skrevet

jeg er snart 20 selv og hadde gjort akuratt det samme...når vi går i familieselskap og når jeg netopp var i konfirmasjon gidde jeg gave sammen med mamma og pappa, jeg har ikke mye penger, er student og skal til syden i sommer :)

• Liker 12
Skrevet

Dette synes jeg var smålig... av dere. Så dere feirer bryllup kun for å få fine dyre gaver da tydeligvis.

• Liker 12
Gjest foremma
Skrevet

Stakkars jente, som må ha en så egoistisk svigersøster som deg.

Skrevet (endret)

Mente, mannen min ringte, ikke broren min --- TS

:) Så fint at du var et troll likevel!

Men du kunne jo prøvd å holde ut litt lenger før du glemte deg bort? (kjeder meg litt nå, venter på katten min).

Jaja, sov godt da!

Endret av Dolce
Skrevet

Hun kunne da i det minste gitt sydenturen til dere

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg er snart 20 selv og hadde gjort akuratt det samme...når vi går i familieselskap og når jeg netopp var i konfirmasjon gidde jeg gave sammen med mamma og pappa, jeg har ikke mye penger, er student og skal til syden i sommer :)

Men om broren ellers søstern din skulle gifte seg nå, ville du vel kjøpt gave fra deg selv?

Gjest Søgni
Skrevet

Det er rimelig drøyt og frekt å legge seg borti hva andre bruker penger på, og i tillegg analysere det opp mot hva samme person gir en i bryllupsgave.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...