AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Hei!! Sikkert vært diskutert før dette her, på samme måte som jeg har tenkt dette tusen ganger før... :gjeiper: Men hvertfall.. Jeg er 168 cm høy og veier plutselig (hehe, plutselig = noen månender kanskje) mye mer enn før. Nå er vekta 82 kg, og jeg ser virkelig at det ikke ser bra ut.. Idealvekta er sikkert 65-68 kg ca, men det er en lang vei å gå. Jeg er klar over at kost og trening er viktig, men det er så vanskelig å motivere seg for å klare mer enn noen dager.. Men nå er jeg virkelig lei av hvordan jeg ser ut, og trenger litt tips til hvordan jeg kan klare å gå ned noen kilo og kanksje tips til hva som har funket for dere som har gjort detsamme? Målet er å veie 70 kg til september, er det gjennomførbart? Hvordan holder dere motivasjonen oppe? Takk, på forhånd
kråkefjas Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Spis mindre, beveg deg mer. 12 kg til september er litt i meste laget. Det vil kreve et underskudd på ca 1000kcal daglig. Klarer du det?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 Spis mindre, beveg deg mer. 12 kg til september er litt i meste laget. Det vil kreve et underskudd på ca 1000kcal daglig. Klarer du det? Ja enig det, og jeg vet det jo egentlig.. Det bare skjer ikke.. Ah.. 1000 i underskudd er kanskje litt vel mye, men kanskje 5-600? Er litt usikker på hva det er nå, men det er hvertfall inntak over det det bør være.. Kanskje 8 kg er mer realistisk?
Lcap Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Det hørtes mye ut å gå ned så mye på så kort tid. Men prøv halvparten først.. I begynnelsen tror jeg man går fortere ned så ikke mist motivasjonen når det går saktere etterhvert.. Motivasjon? Nye klær? :D
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #5 Skrevet 23. mai 2012 jeg slanket med 34 kg ved å endre kostholdet til å velge lettprodukter og spise hver 3-4 time.. jeg har aldri hatt noe problem med søtsaker og diverse, heller overspising. Men nå når jeg spiser hver 3-4 time er jeg aldri skrubbsulten, og spiser deretter! jeg spiser fortsatt store porsjoner til middag, og greier ikke å gi meg før jeg er METT, men less heller på med salat/grønnsaker istedenfor å ta et ekstra kjøttstykke og mer saus. Det utgjør mye! egentlig så er jeg forbauset over hvor enkelt det er å gå ned, jeg har levd godt gjennom hele perioden, og har unnet meg godis på lørdager og i sosiale sammenkomster.. alt med måte sies det. Akkurat når det gjelder det skal ikke jeg skryte på meg noe, men uansett så henter jeg meg godt inn igjen! masse lykke til, dette greier du så lenge du har vilje! - jeg fikk en boost på motivasjonen min uke for uke for å se at jeg gikk litt og litt ned, og følte meg bedre og bedre! husk også at trening er svært viktig!
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #6 Skrevet 23. mai 2012 jeg slanket med 34 kg ved å endre kostholdet til å velge lettprodukter og spise hver 3-4 time.. jeg har aldri hatt noe problem med søtsaker og diverse, heller overspising. Men nå når jeg spiser hver 3-4 time er jeg aldri skrubbsulten, og spiser deretter! jeg spiser fortsatt store porsjoner til middag, og greier ikke å gi meg før jeg er METT, men less heller på med salat/grønnsaker istedenfor å ta et ekstra kjøttstykke og mer saus. Det utgjør mye! egentlig så er jeg forbauset over hvor enkelt det er å gå ned, jeg har levd godt gjennom hele perioden, og har unnet meg godis på lørdager og i sosiale sammenkomster.. alt med måte sies det. Akkurat når det gjelder det skal ikke jeg skryte på meg noe, men uansett så henter jeg meg godt inn igjen! masse lykke til, dette greier du så lenge du har vilje! - jeg fikk en boost på motivasjonen min uke for uke for å se at jeg gikk litt og litt ned, og følte meg bedre og bedre! husk også at trening er svært viktig! Takk for svar! Gratulerer med det! Selv har jeg litt problemer med å styre unna søtsaker og chips.. Blir nok litt mye der, i tillegg til at jeggarantert spiser for mye.. Skal prøve å spise hver 3-4 time nå fra i dag, det hjelper nok.. Takk det var lurt, da ser man jo resultatene, det kan motivere endel
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #7 Skrevet 23. mai 2012 12 kg til september er jo ikke så vanskelig egentlig. Altså, det er 17 uker til 1. september, og det vil si under 1 kg pr. uke! Jeg er veldig lik deg i høyde og vekt (81 kg og 166 cm) og har planer om å gå ned ca 1 kg pr uke. Har gått ned ca 2 kg på 2 uker nå, så det er ikke umulig. Jeg holder meg på 1500 kcal om dagen, og trener ikke.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #8 Skrevet 23. mai 2012 12 kg til september er jo ikke så vanskelig egentlig. Altså, det er 17 uker til 1. september, og det vil si under 1 kg pr. uke! Jeg er veldig lik deg i høyde og vekt (81 kg og 166 cm) og har planer om å gå ned ca 1 kg pr uke. Har gått ned ca 2 kg på 2 uker nå, så det er ikke umulig. Jeg holder meg på 1500 kcal om dagen, og trener ikke. Ja, nå fikk jeg litt håp igjen.. 1 kg i uken høres jomoverlevbart ut.. Godt, da er vi flere!! Det var motiverende å høre! Spiser du noe spesielt? Tenker at jeg må drikke mye vann, og som andre sier spise lite og ofte.. Ts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå