Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!!

Sikkert vært diskutert før dette her, på samme måte som jeg har tenkt dette tusen ganger før... :gjeiper:

Men hvertfall.. Jeg er 168 cm høy og veier plutselig (hehe, plutselig = noen månender kanskje) mye mer enn før. Nå er vekta 82 kg, og jeg ser virkelig at det ikke ser bra ut..

Idealvekta er sikkert 65-68 kg ca, men det er en lang vei å gå. Jeg er klar over at kost og trening er viktig, men det er så vanskelig å motivere seg for å klare mer enn noen dager.. Men nå er jeg virkelig lei av hvordan jeg ser ut, og trenger litt tips til hvordan jeg kan klare å gå ned noen kilo og kanksje tips til hva som har funket for dere som har gjort detsamme?

Målet er å veie 70 kg til september, er det gjennomførbart?

Hvordan holder dere motivasjonen oppe?

Takk, på forhånd :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis mindre, beveg deg mer.

12 kg til september er litt i meste laget. Det vil kreve et underskudd på ca 1000kcal daglig. Klarer du det?

AnonymBruker
Skrevet

Spis mindre, beveg deg mer.

12 kg til september er litt i meste laget. Det vil kreve et underskudd på ca 1000kcal daglig. Klarer du det?

Ja enig det, og jeg vet det jo egentlig.. Det bare skjer ikke.. Ah..

1000 i underskudd er kanskje litt vel mye, men kanskje 5-600? Er litt usikker på hva det er nå, men det er hvertfall inntak over det det bør være..

Kanskje 8 kg er mer realistisk?

Skrevet

Det hørtes mye ut å gå ned så mye på så kort tid. Men prøv halvparten først.. I begynnelsen tror jeg man går fortere ned så ikke mist motivasjonen når det går saktere etterhvert.. Motivasjon? Nye klær? :D

AnonymBruker
Skrevet

jeg slanket med 34 kg ved å endre kostholdet til å velge lettprodukter og spise hver 3-4 time.. jeg har aldri hatt noe problem med søtsaker og diverse, heller overspising. Men nå når jeg spiser hver 3-4 time er jeg aldri skrubbsulten, og spiser deretter! jeg spiser fortsatt store porsjoner til middag, og greier ikke å gi meg før jeg er METT, men less heller på med salat/grønnsaker istedenfor å ta et ekstra kjøttstykke og mer saus. Det utgjør mye! egentlig så er jeg forbauset over hvor enkelt det er å gå ned, jeg har levd godt gjennom hele perioden, og har unnet meg godis på lørdager og i sosiale sammenkomster.. alt med måte sies det. Akkurat når det gjelder det skal ikke jeg skryte på meg noe, men uansett så henter jeg meg godt inn igjen!:) masse lykke til, dette greier du så lenge du har vilje! - jeg fikk en boost på motivasjonen min uke for uke for å se at jeg gikk litt og litt ned, og følte meg bedre og bedre! husk også at trening er svært viktig!

AnonymBruker
Skrevet

jeg slanket med 34 kg ved å endre kostholdet til å velge lettprodukter og spise hver 3-4 time.. jeg har aldri hatt noe problem med søtsaker og diverse, heller overspising. Men nå når jeg spiser hver 3-4 time er jeg aldri skrubbsulten, og spiser deretter! jeg spiser fortsatt store porsjoner til middag, og greier ikke å gi meg før jeg er METT, men less heller på med salat/grønnsaker istedenfor å ta et ekstra kjøttstykke og mer saus. Det utgjør mye! egentlig så er jeg forbauset over hvor enkelt det er å gå ned, jeg har levd godt gjennom hele perioden, og har unnet meg godis på lørdager og i sosiale sammenkomster.. alt med måte sies det. Akkurat når det gjelder det skal ikke jeg skryte på meg noe, men uansett så henter jeg meg godt inn igjen!:) masse lykke til, dette greier du så lenge du har vilje! - jeg fikk en boost på motivasjonen min uke for uke for å se at jeg gikk litt og litt ned, og følte meg bedre og bedre! husk også at trening er svært viktig!

Takk for svar! :)

Gratulerer med det!

Selv har jeg litt problemer med å styre unna søtsaker og chips.. Blir nok litt mye der, i tillegg til at jeggarantert spiser for mye..

Skal prøve å spise hver 3-4 time nå fra i dag, det hjelper nok.. :)

Takk det var lurt, da ser man jo resultatene, det kan motivere endel :)

AnonymBruker
Skrevet

12 kg til september er jo ikke så vanskelig egentlig. :)

Altså, det er 17 uker til 1. september, og det vil si under 1 kg pr. uke!

Jeg er veldig lik deg i høyde og vekt (81 kg og 166 cm) og har planer om å gå ned ca 1 kg pr uke. Har gått ned ca 2 kg på 2 uker nå, så det er ikke umulig. :) Jeg holder meg på 1500 kcal om dagen, og trener ikke.

AnonymBruker
Skrevet

12 kg til september er jo ikke så vanskelig egentlig. :)

Altså, det er 17 uker til 1. september, og det vil si under 1 kg pr. uke!

Jeg er veldig lik deg i høyde og vekt (81 kg og 166 cm) og har planer om å gå ned ca 1 kg pr uke. Har gått ned ca 2 kg på 2 uker nå, så det er ikke umulig. :) Jeg holder meg på 1500 kcal om dagen, og trener ikke.

Ja, nå fikk jeg litt håp igjen..

1 kg i uken høres jomoverlevbart ut.. Godt, da er vi flere!! :)

Det var motiverende å høre! Spiser du noe spesielt? Tenker at jeg må drikke mye vann, og som andre sier spise lite og ofte.. Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...