Rosebud Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Ei som er liiiivredd edderkopper her. Edderkoppsesongen er i gang, og særlig om kveldene er det en del rundt huset vårt. Takler dem ikke og vil ha dem VEKK! Har satt netting i soveromsvinduene, men vil ikke ha dem i nærheten i det hele tatt, og vil kunne være ute på terrassen om kvelden uten frykt. Vet dere om noe som funker? Har lest om slike ting til å ha i kontakten, har noen prøvd dem? Eller gift av noe slag? Hjeeelp? 1
Gjest Peaches Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 har hørt om div sprayer som gjør de ikke vil komme dit det er sprayet.men jeg vet ikke hva de heter.skulle gjerne hatt en slik spray selv. 1
Gjest NozMonster Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 selv bor jeg på bakkenivå i et skogholt eller hva jeg skal kalle det, og jeg har mye forskjellige krypdyr her! Både edderkopper og forskjellige "biller" av noen slag. Jeg bruker en strø-greie som heter " maurkverk snip" den bekjemper kryp både ute og inne den er helt genial! da jeg flyttet hit så var jeg sterkt plaga! Men nå så strør jeg på denne etter hver gang jeg har støvsugd- bare tar å strør litt i hjørner og langs listene nede ved gulvet og diverse. Og nå så ser jeg bare et Bug her og der i ny og ne
skrue Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Edderkopper er fascinerende De er det. Senest i kveld oppdaget jeg en i gangen. En ganske stor en. Greit med eddekopper og spindelvev ute så den fikk sitte på armen mens jeg gikk ut. Den så ut til å like det for det var ikke bare bare å riste den av etterpå. 1
Gjest Peaches Skrevet 22. mai 2012 #7 Skrevet 22. mai 2012 selv bor jeg på bakkenivå i et skogholt eller hva jeg skal kalle det, og jeg har mye forskjellige krypdyr her! Både edderkopper og forskjellige "biller" av noen slag. Jeg bruker en strø-greie som heter " maurkverk snip" den bekjemper kryp både ute og inne den er helt genial! da jeg flyttet hit så var jeg sterkt plaga! Men nå så strør jeg på denne etter hver gang jeg har støvsugd- bare tar å strør litt i hjørner og langs listene nede ved gulvet og diverse. Og nå så ser jeg bare et Bug her og der i ny og ne hvor kjøpte du den? jeg trenger det!hyler som en gal hver eneste gang jeg ser en edderkopp!
Rosebud Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 22. mai 2012 selv bor jeg på bakkenivå i et skogholt eller hva jeg skal kalle det, og jeg har mye forskjellige krypdyr her! Både edderkopper og forskjellige "biller" av noen slag. Jeg bruker en strø-greie som heter " maurkverk snip" den bekjemper kryp både ute og inne den er helt genial! da jeg flyttet hit så var jeg sterkt plaga! Men nå så strør jeg på denne etter hver gang jeg har støvsugd- bare tar å strør litt i hjørner og langs listene nede ved gulvet og diverse. Og nå så ser jeg bare et Bug her og der i ny og ne Takk for svar, den høres bra ut. Eneste problemet er at jeg har en ettåring som er mye på gulvet, så vet ikke om det er så trygt med noe som strøs på gulvet, er sikkert ikke akkurat helsekost for små barn Det er derfor jeg tenkte spray, mer "fleksibelt" hvor man tar det, og kanskje også ta en del langs lister og tak utenfor så man slipper å være redd for å få en edderkopp i hodet når man går ut... *grøss*!
Gjest NozMonster Skrevet 23. mai 2012 #10 Skrevet 23. mai 2012 hvor kjøpte du den? jeg trenger det!hyler som en gal hver eneste gang jeg ser en edderkopp! Jeg er 98,99 % sikker på at den er kjøpt på Jernia Takk for svar, den høres bra ut. Eneste problemet er at jeg har en ettåring som er mye på gulvet, så vet ikke om det er så trygt med noe som strøs på gulvet, er sikkert ikke akkurat helsekost for små barn Det er derfor jeg tenkte spray, mer "fleksibelt" hvor man tar det, og kanskje også ta en del langs lister og tak utenfor så man slipper å være redd for å få en edderkopp i hodet når man går ut... *grøss*! nei, da er det ikke lurt i det hele tatt skal jeg si deg! Men...jeg har en løsning for det også jeg serru! For du skjønner at min X bor i et 450 år gammelt hus og edderkoppene trives så godt i- og han hadde en plugg han satt inn i stikkontanten, og denne pluggen ga fra seg en liten og lav klikke-lyd, som var noen signalen som ussle småkryp ikke fiksa, så de flykta langt vekk. Når denne pluggen stod i så var det aldri noen edderkopper å se, og når han tok den ut for å bruke stikkontakten til noe annet og så glemte å plugge i greia igjen, så dukka de opp igjen etter en stund. Så den er effektiv altså! Litt usikker på hvor han kjøpte den, men som jeg ofte sier: veit man ikke hvor man får tak i det man skal ha, gå til Jernia eller Clas Ohlson for der har de det garantert 1
Gjest Peaches Skrevet 23. mai 2012 #11 Skrevet 23. mai 2012 Jeg er 98,99 % sikker på at den er kjøpt på Jernia Takk:) skal sjekke ut jernia:)
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #12 Skrevet 23. mai 2012 Svigermor har en spray som er kjøpt på Felleskjøpet, stor hvit flaske som heter Spray Max. Hun sprayer den rundt vinduene på yttersiden og noen ganger inne (hvis hun skal reise bort). Det holder eddisene borte.
iselin91 Skrevet 23. mai 2012 #13 Skrevet 23. mai 2012 Jeg kjopte en slik spray du skal spraye rundt vinduene, men det hjalp ikke! kun om du sprayet midt på dem, da så du de dø en smertefull død! moooahahaha!
Rosebud Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #14 Skrevet 24. mai 2012 Takk for flere svar! nå har jeg kjøpt en sånn elektrisk sak du skriver om NozMonster, og en spray som het Permetrin. Har plugget til den dingsen og sprayet masse. Herregud hvordan det tøt ut med edderkopper der jeg sprayet. Aldri drept så mange edderkopper i mitt liv. Grøsser fortsatt. Nå er jeg kjempespent på resultatet fremover
Miss I.W. Skrevet 25. mai 2012 #15 Skrevet 25. mai 2012 Vi har brukt Masta Kill i flere år og er veldig fornøyd med det! Sprayer rundt vinduer, dører og terrassen. Funker som bare det!
Gjest NozMonster Skrevet 25. mai 2012 #16 Skrevet 25. mai 2012 Takk for flere svar! nå har jeg kjøpt en sånn elektrisk sak du skriver om NozMonster, og en spray som het Permetrin. Har plugget til den dingsen og sprayet masse. Herregud hvordan det tøt ut med edderkopper der jeg sprayet. Aldri drept så mange edderkopper i mitt liv. Grøsser fortsatt. Nå er jeg kjempespent på resultatet fremover så bra! håper du skriver her over helgen å sier hvordan det går da! er nyskjerrig serru!
Rosebud Skrevet 28. mai 2012 Forfatter #17 Skrevet 28. mai 2012 Oppdatering: Har ikke sett en eneste edderkopp siden jeg plugget den dingsen i kontakten og sprayet som en gal! Om Jeg bare har midlertidig utryddet dem, eller om de vil skygge banen fra nå av, vil tiden vise. Jeg krysser fingrene for at det varer
Gjest NozMonster Skrevet 28. mai 2012 #18 Skrevet 28. mai 2012 Oppdatering: Har ikke sett en eneste edderkopp siden jeg plugget den dingsen i kontakten og sprayet som en gal! Om Jeg bare har midlertidig utryddet dem, eller om de vil skygge banen fra nå av, vil tiden vise. Jeg krysser fingrene for at det varer wooohooo så bra! jeg blir så glad når noen tar til seg tipset mitt her på kg, og at det viser seg å være en bra løsning! så lenge du har i klikker`n, så tror jeg nok at de holder seg unna
Muscae Skrevet 3. juni 2012 #19 Skrevet 3. juni 2012 Så bra at du er kvitt dem! Tror jeg må kjøpe en sånn stikkontakt-greie jeg også, for ekstra beskyttelse. Her sprayer jeg lister og karmer med permetrin ekstra, og har sjeldent besøk av insekter. Men virkningen går over etter et halvt års tid, og da må en huske å spraye på nytt, ellers kommer de..
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #20 Skrevet 3. juni 2012 Oppdatering: Har ikke sett en eneste edderkopp siden jeg plugget den dingsen i kontakten og sprayet som en gal! Om Jeg bare har midlertidig utryddet dem, eller om de vil skygge banen fra nå av, vil tiden vise. Jeg krysser fingrene for at det varer Du må spraye jevnlig med sprayen. Virkningen forsvinner etter en stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå