marim86 Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Hei. Jeg og samboeren min flørter med tanken om å reise rundt i USA i seks måneder. Men vi lurer på hvor mye penger en skal spare før en kan gjøre noe slikt. Er det noen som har erfaring med å reise i lang tid og husker hvor mye penger som gikk med på turen? Vi snakker fly (Norge-USA tur/retur og innlands der borte), mat, hotell (hostel), leie av bil, utgifter på ;aktiviteter, kollektivt, opplevelser osv. Jeg er veldig takknemlig for all hjelp jeg kan få!
My_Lady Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Husk at dere trenger visum om dere skal være i USA over 3 måneder. 1
marim86 Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2012 Husk at dere trenger visum om dere skal være i USA over 3 måneder. Ja, det er sant Takk!
Gjest Imsdal Skrevet 23. mai 2012 #4 Skrevet 23. mai 2012 Det er veldig vanskelig å svare på hvor mye man trenger for seks måneder i USA, naturlig nok. Jeg var der en måned tidligere i år, og jeg har ikke turt å regne ut hvor mye penger jeg brukte. Det gikk litt til shopping, men også en del til kost og losji. Det fine er at det er litt hva du gjør det til selv, du kan feks gå på Taco Bell og kjøpe en meny til 3-4m$, eller du kan bruke mange dollar på et måltid. Mitt råd er at dere må finne ut hva dere vil og sette opp budsjett. Vær ute i god tid med å bestille flybilletter og hotell, mye å spare her. Om dere vil være lenge på et sted kan det lønne seg å leie en leilighet hvor dere kan lage mat selv. Om dere vil til New York kan jeg anbefale Manhattanutleie.com, som leier ut leiligheter i New York for både kort og lang tid.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #5 Skrevet 24. mai 2012 Hei. Jeg og samboeren min flørter med tanken om å reise rundt i USA i seks måneder. Men vi lurer på hvor mye penger en skal spare før en kan gjøre noe slikt. Er det noen som har erfaring med å reise i lang tid og husker hvor mye penger som gikk med på turen? Vi snakker fly (Norge-USA tur/retur og innlands der borte), mat, hotell (hostel), leie av bil, utgifter på ;aktiviteter, kollektivt, opplevelser osv. Jeg er veldig takknemlig for all hjelp jeg kan få! Hvor mye man bruker kommer an på så mye. På lengre reiser vil man naturlig nok ha et lavere dagsbudsjett enn på en toukers ferie. Noen dager er det jo godt å bare slappe av og ikke bruke penger. Så kommer det jo helt an på hvor mye man skal shoppe... Og om man skal besøke alle fornøyelsesparker som er/hoppe i fallskjerm og dykke flyr pengene fort. Man kan lett bruke 4000 om dagen, men det er nok fint mulig å klare seg på 1000 også. Kanskje enda mindre. Det kommer helt an på hva man har til rådighet. Man må bare sette opp et budsjett, og prøve å forholde seg til det. Så bør man selvsagt ha litt reserver også, slik at man slipper å stå over ting man virkelig har lyst til. Uforutsette utgifter dukker alltid opp. En god reiseforsikring er også et must! Jeg er i USA nå. Jeg reiser med mann og to barn, og vi lever greit på 1200 kroner dagen.(9 uker i USA) Leiebil og fly kommer da i tillegg. I snitt bruker vi vel 350 kroner dagen på overnatting.(Alt fra motell til leilighet) Vi lager mat selv/spiser på billige steder, og da kommer man fint unna med 300 kroner dagen i mat. Leiebil betaler vi vel 170 kr dagen for, bensin er billig. Det går mye i shopping og fornøyelsesparker, men når man ferierer over lengre tid jevner jo dette seg ut. Her er en blogg fra et par som reiste rundt i USA i fire måneder, og de har skrevet detaljert om budsjett og slikt. Vil tro deres budsjett passer bedre for dere enn oss som er en hel familie. http://roadtripusa2010.blogg.no/ Skriver litt om budsjett på vår blogg også, blir oppdatert når vi er ferdige med oppholdet her: Bloggen vår
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #6 Skrevet 24. mai 2012 hvordan har dere tenkt å oppholde dere i usa i over 3 mnd ??
Aranciata Skrevet 24. mai 2012 #7 Skrevet 24. mai 2012 hvordan har dere tenkt å oppholde dere i usa i over 3 mnd ?? Man kan få turistvisum for seks måneder gjennom den amerikanske ambassaden.
marim86 Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 25. mai 2012 Tusen takk for masse god informasjon Flere må gjenre bidra med sine erfaringer og tips
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #9 Skrevet 25. mai 2012 couchsurfing.org her kan dere sove gratis hjemme hos folk!
marim86 Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #10 Skrevet 25. mai 2012 couchsurfing.org her kan dere sove gratis hjemme hos folk! Var inne på hjemmesiden nå, og det virket veldig interresant. Ihvertfall for deler av et eventuelt opphold Takk for tipset!
marim86 Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #11 Skrevet 25. mai 2012 Det er veldig vanskelig å svare på hvor mye man trenger for seks måneder i USA, naturlig nok. Jeg var der en måned tidligere i år, og jeg har ikke turt å regne ut hvor mye penger jeg brukte. Det gikk litt til shopping, men også en del til kost og losji. Det fine er at det er litt hva du gjør det til selv, du kan feks gå på Taco Bell og kjøpe en meny til 3-4m$, eller du kan bruke mange dollar på et måltid. Mitt råd er at dere må finne ut hva dere vil og sette opp budsjett. Vær ute i god tid med å bestille flybilletter og hotell, mye å spare her. Om dere vil være lenge på et sted kan det lønne seg å leie en leilighet hvor dere kan lage mat selv. Om dere vil til New York kan jeg anbefale Manhattanutleie.com, som leier ut leiligheter i New York for både kort og lang tid. Takk for tips Manhattanutleie.com virket veldig spennende. Har selvsagt lyst til å oppleve New York og da er jo det et perfekt sted å bo
marim86 Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #12 Skrevet 25. mai 2012 Hvor mye man bruker kommer an på så mye. På lengre reiser vil man naturlig nok ha et lavere dagsbudsjett enn på en toukers ferie. Noen dager er det jo godt å bare slappe av og ikke bruke penger. Så kommer det jo helt an på hvor mye man skal shoppe... Og om man skal besøke alle fornøyelsesparker som er/hoppe i fallskjerm og dykke flyr pengene fort. Man kan lett bruke 4000 om dagen, men det er nok fint mulig å klare seg på 1000 også. Kanskje enda mindre. Det kommer helt an på hva man har til rådighet. Man må bare sette opp et budsjett, og prøve å forholde seg til det. Så bør man selvsagt ha litt reserver også, slik at man slipper å stå over ting man virkelig har lyst til. Uforutsette utgifter dukker alltid opp. En god reiseforsikring er også et must! Jeg er i USA nå. Jeg reiser med mann og to barn, og vi lever greit på 1200 kroner dagen.(9 uker i USA) Leiebil og fly kommer da i tillegg. I snitt bruker vi vel 350 kroner dagen på overnatting.(Alt fra motell til leilighet) Vi lager mat selv/spiser på billige steder, og da kommer man fint unna med 300 kroner dagen i mat. Leiebil betaler vi vel 170 kr dagen for, bensin er billig. Det går mye i shopping og fornøyelsesparker, men når man ferierer over lengre tid jevner jo dette seg ut. Her er en blogg fra et par som reiste rundt i USA i fire måneder, og de har skrevet detaljert om budsjett og slikt. Vil tro deres budsjett passer bedre for dere enn oss som er en hel familie. http://roadtripusa2010.blogg.no/ Skriver litt om budsjett på vår blogg også, blir oppdatert når vi er ferdige med oppholdet her: Bloggen vår Takk for mansse god informasjon! Var innom bloggen deres. Veldig fin forresten Og med masse nyttig informasjon for min del Kos dere videre. Ser ut som dere har og vil få en fantastisk reise! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå