*Julie* Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Overskriften sier det meste: Jeg har nå fått konstantert tretthetsbrudd i foten på grunn av overbelastning, og sommeren nærmer seg farlig fort. Er det noen som har opplevd det samme, og har noen gode råd til alternativ trening? Til vanlig løper jeg intervaller, sykler, trener styrke med vekter, og pilates, men nå er 3 av 4 treningsformer ganske uaktuelle. Knebøy, utfall og markløft har lenge vært treningsfavoritten, men jeg kan rett og slett ikke gjøre dette nå, fordi det er svært smertefullt, så hvis noen har noen andre forslag til god trening av lår og rumpe blir dette tatt i mot med sotr takknemlighet. Jeg vil jo gjerne ned ett par kg før sommerferien, og jeg var godt på vei, men nå vet jeg ikke riktig hva jeg skal gjøre. Så, noen forslag?
i_hate_fat Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Svømming, for kondisjon og kaloribrenning. Styrke i bena kan eksempelvis være at du ligger på ryggen, tar en stor sånn ball mellom bena og hever og senker (pass på at korsryggen ikke løftes fra bakken!). Denne er bra for mage, rygg, og du vil kjenne det godt i lårene. Eller en hvor en står på knær og hender, og løfter ett ben mot nesa og så strekker ut helt og "dytter oppover" - gjenta dette 20-30 ganger for hvert ben. Finnes også ulike varianter av denne, men det vil uansett kjennes godt i rumpe og bakside lår. Ellers er yoga verdt et forsøk? Blir mye statisk benstyrke, kan anbefale Rodney Yee Power Yoga Total Body
*Julie* Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2012 Tusen takk for kjapt svar! Problemet mitt er vel mest psyken, ettersom jeg er vant til å trene med vekter på skuldrene eller i hendene, og ikke kan huske sist jeg trente uten. Jeg er rett og slett redd for å gå opp i vekt og miste muskelmassen jeg har arbeidet hardt for. Jeg har medlemsskap på treningssenter, så jeg bruker Leg Extension og Leg Curl-maskinene, men alt som inkluderer å stå på foten er utelukket. Svømming har jeg et svært anstrengt forhold til ettersom jeg av alle ting er redd for vann etter at jeg gikk på svømming som barn, og trente svært mye i forhold til alderen, og ofte svømte til jeg nærmest svimte av. Jeg vurderer å sykle litt, men det er jo ikke spesielt bra for beinet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå