Gjest Bud Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Vasker og støvsuger jevnlig, men nå har jeg jaggu meg fått møll!! De har vært her en måneds tid, har vasket ned hele huset og tilogmed investert i en sånn liten støvsuger som jeg suger opp all synlig møll med. Problemet blir bare verre.... Gode tips??
Pingting Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Åh, den jævelskapen har vi også hatt på besøk. Kondolerer! Vi fikk bukt med problemet ved å finne stedene hvor de har lagt egg, og så gjøre de utilgjengelige. Ull, pels, silke og skinn er favorittstedene. Men de liker visst alt av animalsk opphav - alt fra utstoppede dyr til tørrfisk til fjær. Du ser gjerne ikke så mye egg og larver, men mest restene etter kokongene, det ligner på en måte litt på spindelvev. Også ser man gjerne hvor de har tygd litt på stoffet, det blir hull og stygt. Når vi fant ting som hadde/hadde hatt møllangrep la vi det først i en fryser i en dag eller to, eller vasket ting på 60 grader. Så pakket vi dette og omtrent alt av materialene nevnt ovenfor inn i tette plastposer eller bokser. Også har vi støvsugd ofte. Det hjalp, vi ble kvitt dem til slutt!
Gjest Bud Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Takk for tips! Gjør det enkelt jeg, investerer i ny sofa og nye gardiner i første etasje, det er hovedsakelig i stua jeg ser faenskapen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå