Jeanine Skrevet 1. februar 2004 #1 Skrevet 1. februar 2004 Vi vurderer å ha dj i stedet for band (trenger å kutte litt å budsjettet.. ). Men jeg er litt redd for at vi skal ende opp med en tam bryllupsfest. Jeg har bare vært i bryllup en gang før og der hadde de en italiener som sang noen kjærlighetsviser og etterpå spilte de bare rolig musikk fra et vanlig anlegg. Det ble totalt et veldig tamt og kjedelig bryllup. Noen som har andre erfaringer?
Tusenfryd Skrevet 1. februar 2004 #2 Skrevet 1. februar 2004 Jeg ville helt klart ha valgt dj som kunne spille all den musikken dere valgte ut for ham, fremfor levende musikk som jeg ofte synes blir litt "bryllupssangeren". Vi hadde valgt dj - men det kom helt ut av kontroll fordi mine bandvenner tok helt over og dermed ble det levende musikk. Noe jeg satte stor pris på fordi det kom fra hjertet, men likevel ville jeg heller hatt at de hadde på anlegg spilt disko, rock, ballader og all mulig musikk som kunne varieres underveis.
Gjest Tex Skrevet 1. februar 2004 #3 Skrevet 1. februar 2004 Vi skal ha DJ av den enkle grunn at jeg har aldri hørt et levende band som kan spille den musikken jeg vil ha. Jeg vil ha Shania Twains versjon av "No one needs to know" jeg vil ha Mindy McCreadys versjon av "Guys do it all the time" , jeg vil ha Nat Kong Coles "Unforgettable..." Ikke et eller annet svenkstopplignende band som "prøver seg...." Klart, hadde jeg fått Jan Werner med band, eller Garth Brooks med band hadde saken stilt seg litt annerledes. Men haha liksom.....
Gjest MrsL Skrevet 1. februar 2004 #4 Skrevet 1. februar 2004 DJ er vel bra det også. Da kan du jo få bestilt akkurat den musikken dere liker. Vi har bestilt en duo, så vi skal ha levende musikk. Blir ikke noen DJ her i gården når "Sjølen" selv spiller i duo
Snorkie Skrevet 1. februar 2004 #5 Skrevet 1. februar 2004 Vi kommer også til å ha DJ regner jeg med. Hadde også tenkt at gjestene kunne komme med sin "Favoritt-party-låt" på SU lappen, sånn at det iallefall er èn sang som faller i smak hos alle Lokalet vårt egner seg dårlig for et band (liten plass), og vi har ikke lyst på enmannsorkester med syntesizer og munnspill på stang, så dette er det beste alternativet for oss.
9na Skrevet 1. februar 2004 #6 Skrevet 1. februar 2004 Vi skal også ha dj. Vi har tre venner som alle driver med det på si, og de skal spille ett sett hver. Jeg synes dj er en god løsning fordi man da får hørt originalversjonene av de sangene man vil ha, ikke en mer eller mindre god etterlikning. En god dj følger med på dansegulvet og spiller riktige sanger for å få opp stemningen.
Peluche Skrevet 1. februar 2004 #7 Skrevet 1. februar 2004 Liker også ideen om å ha DJ jeg. Samtlige bryllupsband jeg har hørt er både elendige og blir veldig ensformig.. også spiller de altfor høyt. Satser på at en DJ har mindre eksponeringsbehov lydmessig enn et band...
Saeria Skrevet 1. februar 2004 #8 Skrevet 1. februar 2004 Klart, hadde jeg fått Jan Werner med band, eller Garth Brooks med band hadde saken stilt seg litt annerledes. Men haha liksom..... Hadde jeg fått Jan Werner til å komme i mitt bryllup hadde det tiltet for brudgommen. Han synes J.W. er ekkel på en "sleiphomseaktig" måte. Han måtte kjøpe Jan Werner plata til moren sin til jul (moren ønsket seg den så fryktelig og han var den eneste som ikke hadde kjøpt gave, derfor sa søstera at han måtte kjøpe den for da ville han bli populær), og det var noe av det flaueste han hadde gjort. Han presiserte at denne CDen skulle pakkes inn fordi det var GAVE! Saeriamannen kan være litt rar. Garth Brooks hadde ikke vært så ille. Ille nok, men ikke ille på en homseaktig måte.. Var det noen som sa homoangst?!? Det er rart at nesten alle hetero menn er så sikre på at enhver homofil mann har lyst på akkurat dem.
Jeanine Skrevet 1. februar 2004 Forfatter #9 Skrevet 1. februar 2004 så bra at så mange synes det er bedre med dj enn band (eller like bra)! :D da blir det nok dj på oss også så er en del tusenlapper spart!
Fru Snurp Skrevet 2. februar 2004 #10 Skrevet 2. februar 2004 Vi er vel avvikere vi da :-) Vi skal nemlig ha liveband. Syns det gir myyyye bedre stemning enn DJ ofte gjør. For å presisere skal vi IKKE ha 1-manns-syntherziser-band eller noe i den duren. Vi skal bruke et band vi VET er meget bra, og som skaper litt liv. Ikke alle band som er dårlige vet dere. Det gjelder å velge det rette ;-)
Gjest Tex Skrevet 2. februar 2004 #11 Skrevet 2. februar 2004 Hadde jeg fått Jan Werner til å komme i mitt bryllup hadde det tiltet for brudgommen. Jeg har også fått valget av min kjære, han nekter å stille i kirken hvis Jan Werner er der..... Og klart jeg velger kjæresten min Men jeg stod i kø for å få signert den siste plata hans,assa, stod nesten først også.....
Siam Skrevet 2. februar 2004 #12 Skrevet 2. februar 2004 Kjæresten til en venninne skal kanskje spille. Han er dj i New York og spiller funky house vanligvis, så det blir nok bra fest utover kvelden :D Tidligere på kvelden må vi vel sørge for at det blir spilt mer variert musikk for alle aldersgrupper... Så dj er vårt førstevalg, vi kunne heller ikke tenke oss å ha et danskebåt-band i bryllupet vårt...
Jens Skrevet 2. februar 2004 #13 Skrevet 2. februar 2004 Det er da ingen som ønsker seg danskebåt band!!!!!Vi skal ha band, men har hørt dem i bryllup før og de er drit flinke. Kommer til å spille cdèr innimellom også.
April Skrevet 2. februar 2004 #14 Skrevet 2. februar 2004 Vi lurte også litt på å ha band, men det ble veldig dyrt! Og som Tex vil jeg at musikken skal komme fra orginalen, ikke en mann som synger Shania Twain e.l..Så vi går for en DJ, jeg vil ha en variert musikk som kan falle i smak hos alle! Men svigermor mener det blir helt grusomt og tamt med en DJ! Hun kan jo betale for et band hvis hun vil det Forresten så tror jeg ikke det er plass der vi skal ha det og det er ikke aktuelt med èn mann som spiller trekkspill Det er fint å se at det er endel av dere som skal ha DJ, da skal jammen meg svigers få høre..(Vi er liksom så uvanlige som vil ha DJ)
Amelie Skrevet 2. februar 2004 #15 Skrevet 2. februar 2004 Det der med band tror jeg varierer veldig. Noen er flinke, andre spiller dårlige coverlåter. Vi skal ikke ha band, rett og slett fordi det er liten plass til dem der vi skal være og for å spare noen kroner. Lurte lenge på hvem vi skulle bruke som DJ, men har nå kommet fram til en løsning vi er veldig fornøyde med. Vi skal be to og to venner være DJ'er en halvtime hver, og som takk for hjelpen får de en t-skjorte med navnet sitt + DJ + bryllupsdato eller noe sånt på. Var ikke det en god idé? :D
9na Skrevet 2. februar 2004 #18 Skrevet 2. februar 2004 Det er akkurat det vi skal gjøre også! (bortsett fra det med t-skjortene, så langt har vi ikke tenkt ennå, men fin idé). Foreløpig har vi tre halvproffe venner som skal spille. De kommer til å spille ca. en time hver, tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå