Gå til innhold

Fikk en ENORM allergisk reaksjon på REN produkter :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ganske sensitiv hud, og føler vel selv det skal 'litt' til for å vippe den av pinnen. Så da det var på tide og bytte ut gammel rens etc fra Avène, kjøpte jeg et lite skin kit fra REN til sensitiv hud. Dumme meg skulle sikkert prøvd rense-gelen på et lite område først, men det har jo alltid gått greit med andre ting, så jeg begynte rett på sak. After all, REN hudpleie er visst kjempebra, helt naturlig, ikke testet på dyr osv osv. Fulgte prosedyren, vasket vekk rensen, påførte medfølgende serum og avsluttet med krem.

Først tenkte jeg produktene hadde en oppløftende effekt, jeg følte rynkene minska litt og fjeset så litt 'plumper' ut. Så 5 minutter senere ble jeg knallrød, fikk vabler og det svei... Til og med lukta ga meg en hodepine..:(

Jeg ser på nettet at REN visstnok ikke er så 'ren' som alle skal tro, da det visstnok er et par tilsatte 'tvilsomme' ingredienser og noen parfymelukter (som strengt talt ikke skulle være i noe til sensitiv hud spør du meg...)

Så jeg har gitt settet til noen andre, og de ble fornøyd. Men jeg sitter her og lurer, er det noen andre som har opplevd noe lignende når de har prøvd noe nytt? Jeg tror faktisk huden min tåler parabener, mineraloljer og annet bedre enn alt dette 'naturlige' på markedet nå.. Er ihvertfall trist og lei meg. Sitter her med sår og stygg hud i ansiktet etter seansen. Jeg ville jo så gjerne like REN serien :(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men kjære deg - at den er naturlig betyr da på ingen måte at du ikke risikerer å reagere allergisk på den! De aller, aller fleste stoffene folk er allergiske for er jo helt naturlige.

Uansett: hvis du sliter med at du reagerer på mange hudpleieprodukter, ville jeg tatt meg en tur til hudlegen om jeg var deg. Da kan du finne ut akkurat hvilke ingredienser du reagerer på, så er det lettere å holde seg unna dem. :)

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det samme skjedde med meg, men i tillegg til å ha sensitiv hud har jeg også parfymeallergi (det fant jeg først ut etter å ha prøvd Ren-serien)

De luktene de tilsetter i Ren er for meg som syre :gjeiper:

Har snakket med hudpleiere som er veldig skeptiske til serien, i alle fall for "oss sensitive"

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Huden min er sensitiv og jeg kan ikke bruke noe med helt naturlige ingredienser for det blir for aktivt og da reagerer huden min. Alle nye produkter må testes på et lite område før bruk uansett hvilke ingredienser det inneholder.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også sensitiv hud, og jeg tåler ikke Avenes produkter.

Skrevet

Jeg er veldig sensitiv, men er veldig glad i ren. Ole Henriksen reagerer jeg kraftig på.

AnonymBruker
Skrevet

TS igjen. Det ironiske var liksom at produktene ble solgt på apoteket, og jeg så liksom for meg at REN var litt mer high-end enn det meste andre de hadde der, og jeg hadde lest tidligere at for MIN hudtype etc så ville det være et bra valg.

Men allergi og slikt er jo veldig individuelt. Hva med Dermalogica? Er det merket noe bra for sensitiv hud? Eller blir det for sterkt? Ikke lett dette her altså, disse tingene koster jo litt selv om ikke start-kit er så veldig dyre..

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke ingredienser var det`?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller prøvd Matis. Dermalogica var ihvertfall ikke noe for min sensitive hud.

De som jobber på apoteket kan ikke hudpleie. Spør du om en kuldekrem eller solkrem uten mineralolje, kan du banne på at produktene de anbefaler inneholder nettopp det.

• Liker 1
Gjest Carmelita
Skrevet

Jeg har sensitiv hud og har prøvd ganske mye. Matis,Decleor og MD fungerte ikke.

Begynte på Dermalogica for ca 2 mnd siden, og huden min er bedre enn på lenge. Har vært en overgangsperiode hvor jeg gikk ekstra nupper, men de er borte nå.

Bruker Ultracalming cleanser og daily microfoliant på morgen og pre cleanse og Ultracalming cleanser på kveld. Har Ultracalming serumet concentrate og skin hydrating booster som jeg bytter litt på. Skin smoothing cream morgen og kveld. En gang i uken bruker jeg skin prep scrub og enten Ultracalming relief masque eller Skin hydrating masque.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg reagerte også på ren etter at jeg fikk et kit. Klødde og svei som bare det, og det skjer vanligvis ikke med huden min. Har bare gitt opp helt på "rene" "organiske" og "parabenfrie" produkter. Det er de jeg reagerer mest på uansett.

Skrevet (endret)

jeg tåler bare decubal, nivea fet krem,

og ikke noe merker som Matis,Decleor og MD, L'Oreal, Ole Henriksen , Elisabeth Arden sine går på noen av dem.

Jeg har alltid Syrtek i huset. Jeg hater å få hudpleie-gaver og slikt.

Tåler dem aldri. Rød irritert og nuppete hud over alt på få sekunder. Jeg hyler og styrter mot vasken og kaldt rent vann... ævævævævævævæv

Endret av Wonders
AnonymBruker
Skrevet

Prøv Estelle&Thild (for sensitiv hud)! Synes de produktene er like gode som Matis sine, bare billigere (og luktfri!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...