AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Jeg har alltid syntes det har vært drittungt å jogge. Sånn at jeg bare har kunnet løpe i et lite minutt før jeg har vært helt kake og har måttet "gå meg ned" før en ny runde med jogging. Men helt plutselig, ut av ingenting, har det blitt så mye lettere! Plutselig kan jeg løpe lange strekker uten å egentlig føle meg sliten, og jeg bare flyter avgårde. Dette er altså ikke fordi jeg har trent mye og bygd kondis, tvert imot har jeg vært mye mer stillesittende en tidligere i det siste, og jeg har vel jogget ca. en gang i uka den siste måneden så har ikke akkurat vært ivrig. Det eneste som jeg vet har endret seg er at jeg har fått nye sko, som er tilpasset mitt løpesett da jeg overpronerer. Men kan dette utgjøre en så stor forskjell? Eller hva kan ellers ha skjedd?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 det er vel den joggeturen i uka da, som har gjort deg mer vant til å jogge, og jeg kan si meg enig i at jogging har en utrolig progresjon. Begynte selv å jogge for en tid tilbake, klarte så vidt å slite meg gjennom noen meter med løping, nå har jeg en runde på 5 km som jeg nesten løper hele av (går litt i motbakker bare) Merker enormt raskt framgang, og det er jo det som er så gøy med å jogge!
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #4 Skrevet 23. mai 2012 OG sko har MYE å si, uten at jeg kan så mye med det. Men har erfart det selv. Noen sko er alt for tunge å løpe i og noen har ikke nok demping. Da blir det jævlig tungt og vondt.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #5 Skrevet 23. mai 2012 Takk for svar! Det stemmer kanskje det du sier, får vel bare nyte det.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 23. mai 2012 #6 Skrevet 23. mai 2012 Det kan godt hende at du har jogga for mye tidligere, og at det har kjentes tyngre ut fordi kroppen ikke har rukket å hente seg inn etter forrige økt! Stå på! Bare godta at du har blitt flinkere, og nyt det! Fly i vei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå