Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper noen har gode råd/ tips til dette. Håper spesielt noen som har vert i hans situasjon kan gi noen tips her.

For en stund tilbake ble jeg kjent med en mann. Uten at noe var verken planlagt eller ønsket utviklet vi to følelser for hverande, og hadde en stund et slags forhold. Denne mannen har altså dame og barn.

Da jeg gav beskjed at noe hemmelig forhold ikke var aktuelt lenger valgte han å prøve ordne opp med damen. Oppfattet det som et "siste forsøk" på å få det rett. Vi prøvde vere venner en stund, men skjønte fort at det forstyrra han i arbeidet med å ordne opp med dama, samtidig som det ble vanskelig for begge å holde oss på riktig side av grensa med de følelsene vi har/hadde.

En kan diskutere rett og galt i det vi gjorde til vi blir blå, men er ikke det jeg er interessert i her. Innrømmer gjerne at jeg virkelig håper at han en dag blir min, men utgangspunktet er at vi ønsker å kunne vere venner. Før det kan skje har jeg sagt at vi kutter kontakten inntil han enten vet at han og dama klarer ordne opp eller bestemmer seg for å dra. Dette mot hans ønske, men han har likevell godtatt argumentene og respekterer det jeg har bedt om. Det er eneste måten vi kan vere venner i fremtiden. Og dere trenger ikke si det er dumt å vere venner etter slikt, det kommer vi til å prøve uansett.

Da kommer endelig spørsmålene: Hvor lang tid må jeg minimum gi han? Tenker da på helt uskyldig kontakt som å treffes i settinger med andre tilstede, sende en og annen melding etc. Når kan jeg våge å spørre hvordan det går hjemme? Når kan jeg håpe det er "trygt" å treffes uten at jeg risikerer å påvirke hans tanker og følelser i gal retning? Selv om jeg ønsker han tilbake, vil jeg ikke gjøre noe som kan påvirke valgene i forhold til familiesituasjonen på gal måte.

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

For alltid. Det er den tiden du skal gi han. Hvis han forlater sin kone tar HAN kontakt, ellers skal dere ikke ha kontakt.

Du har tidligere vist at du ikke respekterer deres forhold - hvordan ville du likt det at din eventuelle mann var venn med sin tidligere elskerinne?

Og: du har helt gale motiver her - du har ikke gitt opp å få han, så ditt ønske om å sende melding handler om at du savner å ha han i livet ditt. Den muligheten har du gitt fra deg ved å ha sex med han for tidligere elskere i utroskap kan ikke fortsette som venner så lenge den som var utro fortsatt er sammen med den forsmådde partneren.

Gransk deg selv, hva er ditt motiv? Vennskap? Pøh. Du vil ha han i ditt liv fordi du ikke er over han. Glem det!

AnonymBruker
Skrevet

For alltid. Det er den tiden du skal gi han. Hvis han forlater sin kone tar HAN kontakt, ellers skal dere ikke ha kontakt.

Du har tidligere vist at du ikke respekterer deres forhold - hvordan ville du likt det at din eventuelle mann var venn med sin tidligere elskerinne?

Og: du har helt gale motiver her - du har ikke gitt opp å få han, så ditt ønske om å sende melding handler om at du savner å ha han i livet ditt. Den muligheten har du gitt fra deg ved å ha sex med han for tidligere elskere i utroskap kan ikke fortsette som venner så lenge den som var utro fortsatt er sammen med den forsmådde partneren.

Gransk deg selv, hva er ditt motiv? Vennskap? Pøh. Du vil ha han i ditt liv fordi du ikke er over han. Glem det!

Ja, jeg innrømmer at helst ville jeg vert mer enn venner. Men det som er mer realistisk (prøver fortelle meg selv at han ikke kommer til å forlate dama), og det jeg vil med dette er å finne tilbake til vertfall deler av det vennskapet vi hadde før ting gikk for lang. At vi vertfall skal kunne snakke sammen. Vi har heller ikke "holdt på" så lenge/mye at det skulle vere umulig. Skal vi vere venner er det også en forutsetning at dama vet om vennskapet, at ingenting vi gjør i fremtiden er hemmelig.

Om jeg var interessert i å påvirke hans avgjørelser kune jeg lett gjort det ver å holde på kontakten og minne han på hans følelser for meg. Jeg kunne også uten større problem sørge for at dama fikk vite om meg, uten at han viste det kom frå meg. Men jeg vil ikke ha en mann som ikke virkelig vil ha meg. Og jeg vil virkelig ikke at han skal ta viktige avgjørelser på feil grunnlag.

Skrevet

Håper noen har gode råd/ tips til dette. Håper spesielt noen som har vert i hans situasjon kan gi noen tips her.

Jeg har vært - og er forsåvidt fortsatt - i akkurat samme situasjonen bare at det selvfølgelig dreier seg om et kvinnemenneske med barn og mann.

Den store forskjellen på deg og meg er imidlertid at jeg har NULL interesse av å være venner med henne hvis det ikke blir noe normalt forhold ut av det. Ser absolutt ingen verdi i det.

Alt eller ingenting er det eneste som betyr noe i mine øyne.

AnonymBruker
Skrevet

Den store forskjellen på deg og meg er imidlertid at jeg har NULL interesse av å være venner med henne hvis det ikke blir noe normalt forhold ut av det. Ser absolutt ingen verdi i det.

Ser den, og dette ville på en måte vert enklere om jeg følte det var enten eller. Har aldri hatt noe særlig ønske om vennskap med ex-kjærester. Men med denne mannen har jeg også delt så mye bra som venner. Skulle så klart aldri risikert vennskapet med å gå så langt, men begge har et gjennsidig ønske om å ha kontakt videre uansett utfall av hans situasjon.

Skrevet

Ser den, og dette ville på en måte vert enklere om jeg følte det var enten eller. Har aldri hatt noe særlig ønske om vennskap med ex-kjærester. Men med denne mannen har jeg også delt så mye bra som venner. Skulle så klart aldri risikert vennskapet med å gå så langt, men begge har et gjennsidig ønske om å ha kontakt videre uansett utfall av hans situasjon.

Smart er det ikke.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har vært - og er forsåvidt fortsatt - i akkurat samme situasjonen bare at det selvfølgelig dreier seg om et kvinnemenneske med barn og mann.

I alle dager, tror du fremdeles på at denne damen vil ha deg? Har hun ikke vist det tydelig nok gjennom de siste tre årene at du ikke betydde annet for henne enn en hun kunne hale penger ut av? Du har vært dum og naiv. Innse det og legg denne historien bak deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...