Gå til innhold

Sår klitt av å ri på hest

Anbefalte innlegg

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Nå har det seg sånn at jeg får så jævla vondt i klitten når jeg rir! Hva skal jeg gjøre for å motvirke det? Nå rir jeg bare i vanlige tights.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sitter feil.

Har ridd i 18 år, og enda ikke fått sår klitt.

Og jeg rir i litt av hvert, thermodress, jeans, shorts, noe mer ubehagelig enn annet, men ikke noe som ødelegger klitten hehe.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

"sår klitt". Herregud. Er det liksom bare akkurat på klitten du kjenner det? Dummeste jeg har hørt.

• Liker 6
Skrevet

Nja, vet mange jenter får sin første orgasme på hesteryggen som følge av humpingen:P Om man kjenner noe eller ikke har kanskje noe å gjøre med anatomien? Noen har klitoris lengre frem, andre lengre bak etc. Folk er jo forskjellig der nede.

Men du kan jo sjekke sitte stillingen din, evt. kanskje det går an å ha noe "padding" i buksa du rir i?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man får sår klitt eller orgasme av å ri, så gjør man noe VELDIG feil på hesteryggen.

• Liker 10
Skrevet (endret)

Du skal sitte på musa, ikke på klitten. Få noen til å se på sitsen din når du rir så du kan få rettet den opp.

Edit: altså på selve musehullet.

Endret av Scaramouche-
AnonymBruker
Skrevet

Nå har det seg sånn at jeg får så jævla vondt i klitten når jeg rir! Hva skal jeg gjøre for å motvirke det? Nå rir jeg bare i vanlige tights.

jeg kan tilby meg å smøre litt fuktighetskrem på klitorisen din jeg, eller kanskje slikke hvis du foretrekker det??

:lur:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ofte sår nedentil når jeg rir (og vil påstå sitsen min er ganske bra, landslagsrytter..). Jeg bruker truseinnlegg, da blir det mer polstring.

Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg kjenner hele underlivet blir ømt av den her tråd.

AnonymBruker
Skrevet

aldri opplevd det...har ridd i mange år.

Skrevet

Hvordan klarer du å bli sår DER? Man sitter jo ikke framoverlent og presser underlivet ned!

Ikke skjønner jeg at det kan være noe behagelig å ri i tights heller. Jeg bruker som oftest ridebukse, noen ganger joggebukse. Aldri opplevd det du beskriver, og jeg har drevet med hest i over 20 år.

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir ofte sår nedentil når jeg rir (og vil påstå sitsen min er ganske bra, landslagsrytter..). Jeg bruker truseinnlegg, da blir det mer polstring.

Synes heller det motsatte jeg... Syns truseinnlegg gnager mer =P

Ville hatt på boxer og orntli ridebukse, ikke tights! Det blir for tynt og da kan det gnage. Kan jo hende du har sal som ikke passer deg også?

Eneste gnaginga jeg merker no til er når jeg har på meg billig g-stringer (type 3 for 99), det gnager no jævlig etterhvert =P

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke så unaturlig å oppleve at det gnager litt hvis man prøver å få til trepunktssitsen?

Tror nok det er vanligere enn mange vil innrømme. For meg er det viktig å ha godt undertøy, gjerne tettsittende bokser eller hipster med bred kile. Og aldri, aldri blonder :gjeiper:

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Tror faktisk jeg hadde blondetruse, string! :P uff. Har fått vondt der de to siste gangene

AnonymBruker
Skrevet

Som nevnt over, kvinner er bygd forskjellig der nede! Selv får jeg alltid ømme kjønnslepper av å sykle, uansett sete. Skulle nesten rullet dem sammen og teipet igjen med gråteip.

Men, kanskje prøve med polstring i trusa på noe vis? En bomullssokk?

AnonymBruker
Skrevet

Man kan bli sår både her og der av feil undertøy...

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Får bruke mer gjennomtenkt undertøy neste gang :-) Hadde aldri tenkt på undertøyet som "utløsende" faktor, skal polstre godt, ja.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

I dag fikk jeg ikke sår klitt! Tjoho. :-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg erfarer at enkelte ridebukser gnager der uansett undertøy... :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er artig å se folk som rir "med musa" sånn som noen her påpeker. Det ser jo helt på trynet ut, og det er maaange som sitter helt rart/feil på hesten, selv på høyere nivå :fnise:

At man er landslagsrytter sier forsåvidt ikke så mye. Er det dressur eller sprang, ponni eller hest osv. :) Det er jo et haaaav av forskjell mellom en ponnirytter i sprang og en voksen dame på dressurlandslaget :D Ikke samme sport engang ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...