Freaky Fly Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Som overskriften sier, er det noen som vet ca hvor lang tid det vil ta å få svar på en søknad om fritak fra militæret?
feuerstein Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Som kvinne kan du da uansett trekke deg på dagen så lenge du ikke har begynt tjenesten?
Meridian Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Som overskriften sier, er det noen som vet ca hvor lang tid det vil ta å få svar på en søknad om fritak fra militæret? Er du mann?
Freaky Fly Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2012 Det er snakk om en mann, ikke meg selv. Lurer bare på om vi må forvente å ikke få svar før etter mange uker, eller om det går litt kjappere enn det. Søknad ble sendt inn rundt 10 mai
Gjest Yellow Taxi Skrevet 23. mai 2012 #5 Skrevet 23. mai 2012 Det er snakk om en mann, ikke meg selv. Lurer bare på om vi må forvente å ikke få svar før etter mange uker, eller om det går litt kjappere enn det. Søknad ble sendt inn rundt 10 mai Hvis det er snakk om siviltjeneste så blir det innvilget. Det er en formalitet.
HvittHus Skrevet 23. mai 2012 #6 Skrevet 23. mai 2012 Hvis det er snakk om siviltjeneste så blir det innvilget. Det er en formalitet. Siviltjenesten er borte fra i år. Ts: Jeg tror ikke dere skal håpe på veldig kjapt svar. Det står vel i håndboka hans at det er ca 4-6 ukers behandlingstid. Sønnen min fikk utsettelse, og det tok vel to til tre uker før svaret forelå. Da var arbeidsgiver tungt inne i saken og hjalp til.
Gjest Yellow Taxi Skrevet 23. mai 2012 #7 Skrevet 23. mai 2012 Siviltjenesten er borte fra i år. Nei?! Da var jeg en av de aller siste kullene i siviltjenesten. Lenge leve fedrelandet
Okapi Skrevet 23. mai 2012 #8 Skrevet 23. mai 2012 Nå er det noen år siden jeg drev med slikt (fælt å bli gammel), men da jeg søkte fikk jeg aldri svar. Andre jeg kjenner opplevde det samme. Hele systemet virket veldig vilkårlig.
Freaky Fly Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 23. mai 2012 Ah, okai. Jeg lurer mest fordi planene mine neste år på en måte baserer seg på om han må inn eller ikke. Vi kan ikke finne leilighet/jeg finne hybel før vi vet, og jo lenger vi venter - jo vanskeligere er det å finne et sted å bo... Litt småstressende å ikke vite hva jeg ender opp med
HvittHus Skrevet 23. mai 2012 #10 Skrevet 23. mai 2012 Ah, okai. Jeg lurer mest fordi planene mine neste år på en måte baserer seg på om han må inn eller ikke. Vi kan ikke finne leilighet/jeg finne hybel før vi vet, og jo lenger vi venter - jo vanskeligere er det å finne et sted å bo... Litt småstressende å ikke vite hva jeg ender opp med På hvilket grunnlag har han brukt for utsettelse? Økonomi, helse, jobb?
Freaky Fly Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #11 Skrevet 23. mai 2012 Helse. Det kan hende grunnen ikke holder, men han har studieplanene klare så han velger å prøve. Hvis han likevel må inn kommer han til å gi 100%.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #12 Skrevet 23. mai 2012 De som søkte fritak grunnet helse på mitt kull måtte inn og fikk type kontortjeneste, mens en del som ville inn og derfor ikke søkte fritak grunnet helse ble dimmet i løpet av rekrutten grunnet den dårlige helsa. :gjeiper:
Freaky Fly Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #13 Skrevet 23. mai 2012 Uff, ja. Det ville blitt litt kjipt med en sånn jobb i militæret. Grunnen hans er litt eksem, som han sliter med i kulda og når det er fuktig og sånt.. Han hadde nok helt klart fint et år med vanlig førstegangstjeneste, men det er det at han vil komme igang med studiene, da Så vi får se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå