Gå til innhold

Hvor mye kaloriunderskudd burde jeg ligge på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sørgelig nok stopper vekta for tiden på ca 112 kilo som er fordelt på mine 167 cm. Grunnen til kiloene er mye usunn mat og ekstremt LITE aktivitet. Men det holder jeg på å forandre nå..

Jeg fører skjema over hva jeg spiser, og oppdaget at selv om jeg ikke spiser så mye i løpet av en dag, så inneholder det jeg spiser mye kalorier. Pr. dags dato spiser jeg ca 2000-2500 kcal pr. dag. Det jeg er usikker på er hvor mye i kaloriunderskudd jeg burde ligge? Jeg har hatt spiseforstyrrelser i mange år tidligere, så jeg ønsker ikke noen skikkelig "gå ned megafort kur", men en skikkelig omlegging av min livsstil. Defor ønsker jeg ikke å ha for mye kaloriunderskudd, men nok til at jeg går ned jevnt og trutt.

Jeg følger dette programmet nå i begynnelsen:

http://www.loplabbet.no/nybegynnerprogram

+ styrke minimum to ganger i uken. Jeg prøver også å komme meg ut å gå hver eneste dag(ikke så vanskelig i finværet!), da går jeg minst 30-45 minutter i rask gange. I tillegg skal jeg legge inn noen fjellturer i løpet av mnd, mye for kosen sin del!

Så... Hvor mye kaloriunderskudd? Finnes det noen kalkulator på nett kanskje?

Takknemmelig for alle svar! Ser fram til en sprekere meg som har energi nok til å leke med sønnen min =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

500 i uka er en grei generell regel. Men såpass tjukk som du er så kan du fint ligge noe høyere i starten.

Skrevet

Du kan ta en titt på Diett.no , der kan du legge inn høyde og vekt og slikt og se hva du bør ligge på. Der kan du også legge inn det du spiser og få en oversikt over inntak av alt fra vitaminer/mineraler, kalorier og...ja, det meste ;)

AnonymBruker
Skrevet

500 i uka er en grei generell regel. Men såpass tjukk som du er så kan du fint ligge noe høyere i starten.

... Hold kjeften på deg!

Videre til mitt svar til deg, TS. Du burde virkelig, VIRKELIG investere 500 kr eller hva det er i et medlemsskap i vektklubben til VG. Den har hjulpet meg veldig mye til å bli bevisst på hva jeg spiser, og gitt meg enda mer treningslyst i allefall.

Sjekk det ut i allefall, og masse lykke til. Tror nok du kommer til å gå ned fort jeg, spesielt nå som det er sommer og varmt i tillegg :)

Skrevet

... Hold kjeften på deg!

Hva slags svar er det?

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags svar er det?

Et godt svar! Skulle tro du satt og spiste sitroner, og pissa limonade sånn som du holder på av og til.. blir du ikke lei av å terge folk på deg?

Skrevet

Jeg gav henne et godt svar på det hun lurte på. Er det at jeg brukte ordet "tjukk" til ei med ekstrem fedme (BMI40+) du reagerer på så må skjerpe deg.

AnonymBruker
Skrevet

Ts har ikke BMI 40+ hr hun det?

Skrevet

Ts har ikke BMI 40+ hr hun det?

112/(1,67^2) = 40.16

AnonymBruker
Skrevet

Bare det at du fokuserer så mye på BMI, sier litt om hvor korka i hodet du egentlig er, "kråkefjas".

Det er INGEN her som kan si noe om TS er TJUKK eller ikke. Men det noen derimot kan si, er at du ikke har peiling på dette, og at det faktisk bare kommer kråkefjas ut av kjeften på deg...

Skrevet

Det er INGEN her som kan si noe om TS er TJUKK eller ikke. Men det noen derimot kan si, er at du ikke har peiling på dette, og at det faktisk bare kommer kråkefjas ut av kjeften på deg...

Eh, les åpningsinnlegget en gang til. Hun er tjukk. Kjempetjukk sådan. Men hvorfor henger du deg så opp i det? Hun ønsker uansett å gå ned i vekt, og jeg har gitt henne et godt svar på det hun lurer på.

Hva du glefser etter leggen min for aner jeg ikke.

Skrevet

Bare det at du fokuserer så mye på BMI, sier litt om hvor korka i hodet du egentlig er, "kråkefjas".

Det er ganske åpenbart at hun er overvektig. Hun vil jo til og med gå ned i vekt selv...

• Liker 1
Skrevet

Støtter absolutt forslaget om vg vektklubb:-) Har brukt det selv og gått ned flere kg, og bruker det nå for å holde vekta. Der registrerer du vekt og hvor mye og raskt du vil gå ned (maks 1 kg i uka), så får du vite hvor mange kalorier du skal ligge på hver dag. Du registrerer alt det du spiser hver dag. med et veldig enkelt program for dette. Du registrerer også trening. I tillegg er det mange gode artikler fra ulike eksperter og et forum med andre brukere.

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...