AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Jeg jobber blant annet med salg men har nå fått vite at jeg selger så dårlig at jeg blir omplassert eller får sparken hvis ikke bedriften ser bedringer. Dette er i en bank. Jeg må nå begynne på salgskurs og klarer nesten ikke sove fordi jeg er så stressa.. Jeg skjønner at banken vil se resultater, men jeg gjør det jo så bra på andre områder! Lån, kort og etablering av nye kunder. Men av forskjellige grunner kan jeg uansett ikke slutte nå. Noen som har tips? Føler meg helt ubrukelig
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 har jobbet med salg i flere år. det er veldig vanlig at man føler salgspress.ikke alle er skapt for å selge.
kråkefjas Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 men jeg gjør det jo så bra på andre områder! Stemmer dette så ordner det seg sikkert med en omplassering. Som du selv sier er et alternativ. No worries.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Takk for svar! Så det er vanlig at folk kan bli omplassert pga dette? Jeg føler meg som verdens største taper. Jeg har virkelig prøvd, men jeg er ikke så pushy som mine kolleger. Får ellers kjempebra tilbakemeldinger fra sjefen og at han er fornøyd med meg. Kan noen tipse meg om måter å være mer frampå over kundene på? Hvordan gjøres det i andre bedrifter/banker?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 Takk for svar! Så det er vanlig at folk kan bli omplassert pga dette? Jeg føler meg som verdens største taper. Jeg har virkelig prøvd, men jeg er ikke så pushy som mine kolleger. Får ellers kjempebra tilbakemeldinger fra sjefen og at han er fornøyd med meg. Kan noen tipse meg om måter å være mer frampå over kundene på? Hvordan gjøres det i andre bedrifter/banker? vi har ikke omplassert noen for å selge dårlig. men de har sluttet av seg selv når de ikke klarte og levere. har ingen konkrete tips når jeg ikke vet hvordan du er når du selger. lettere å gi tips om jeg hadde vist hvordan du er.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 vi har ikke omplassert noen for å selge dårlig. men de har sluttet av seg selv når de ikke klarte og levere. har ingen konkrete tips når jeg ikke vet hvordan du er når du selger. lettere å gi tips om jeg hadde vist hvordan du er. Jeg er ganske forsiktig som person, og ikke den som er mest frempå. Hvis jeg prøver å få til salg så virker det som mange kunder avfeier meg med en gang eller blir sånn "tjaaa.. må tenke på det.." Kanskje jeg ikke er overbevisende nok?
Arlea Skrevet 22. mai 2012 #7 Skrevet 22. mai 2012 Jeg ville stresset ned og pustet dypt. Det er ikke nødvendigvis slik at negative tilbakemeldinger er det samme som en uformell advarsel. Det at du blir sendt på salgskurs betyr jo egentlig bare at bedriften ser potensiale i deg, og at de ønsker å investere i kurset for å gi deg verktøyet som trengs for å lykkes mer i jobben. Som du nevner, er du kanskje ikke nok "på hugget" for å hive i land salg pr. dags dato. Jeg tipper dette vil føles tryggere dersom kurset du får er godt. Når man vet hvilke teknikker som kan benyttes så løsner det gjerne. Har selv jobbet i salg før, til tross for at jeg IKKE var typen (ble egentlig "lurt" inn i jobben, da arbeidsgiver fikk det til å høres ut som 90% kundeveiledning og 10% salg da det i realiteten var omvendt) og heller ikke hadde et stort ønske om å selge. Dette var til bedrifter, og jeg opplevde det som vanskelig i starten, da de i andre enden som regel vet godt hva de vil og ikke vil ha, men det løsnet seg veldig etter god opplæring og jeg sitter igjen med gode erfaringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå