Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor får vi egentlig ikke stipend i juni? Vi går jo forsatt på skole til 21. juni? :vetikke:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi man får stipend på forskudd, det du får i mai skal holde til midten av juni.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi man får stipend på forskudd, det du får i mai skal holde til midten av juni.

Og til midten av juni har en ikke tid til å jobbe grunnet eksamen. Ergo: juli måned får en ikke lønn.

AnonymBruker
Skrevet

Utbetalingen fra 15. mai skal vare til 15. juni, hvis man skal være streng med datoene.

Gjest alille
Skrevet

Og til midten av juni har en ikke tid til å jobbe grunnet eksamen. Ergo: juli måned får en ikke lønn.

Man kan jo jobbe i f.eks august-september-oktober-januar-februar-mars og legge av pengene til juni/juli. Og pengene man så tjener i juni/juli legger man av til neste år.

Sparing, kalles det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man får jo en god del i januar og august. 18 000, er det ikke? Klart, noe av de ekstra pengene skal gå til pensum, men forhåpentligvis klarer man å skaffe seg pensum så billig at man kan spare resten til f.eks. sommermånedene. Det er i hvert fall det jeg gjør. Sier ikke at dette er noe alle kan få til (jeg får det til pga. jeg bestiller bøkene billig på nettet eller kjøper brukt) eller at det er sånn det burde være, altså.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan jo jobbe i f.eks august-september-oktober-januar-februar-mars og legge av pengene til juni/juli. Og pengene man så tjener i juni/juli legger man av til neste år.

Sparing, kalles det.

Joda, jeg er ganske økonomisk av meg. Nå har ikke jeg tid til å jobbe når jeg studerer, da studiet mitt er ganske hardt og tidkrevende, har ikke tid til å jobbe i helgene heller. Jeg legger av pengene jeg tjener i sommerferien og juleferien, slik at jeg klarer å betale husleie og diverse andre regninger i sommermånedene. Men jeg syns likevel studentene skal få stipend i juni-måned også, vet om mange som stresser med dette midt i eksamensperioden og lurer på hvordan de skal få endene til å møtes. For en som ikke tjener så mye i feriene har ikke råd til å legge av penger midt i skoleåret, da månedsbeløpet en får utbetalt er så lite og pengene så vidt strekker til mat og husleie.

AnonymBruker
Skrevet
Joda, jeg er ganske økonomisk av meg. Nå har ikke jeg tid til å jobbe når jeg studerer, da studiet mitt er ganske hardt og tidkrevende, har ikke tid til å jobbe i helgene heller. Jeg legger av pengene jeg tjener i sommerferien og juleferien, slik at jeg klarer å betale husleie og diverse andre regninger i sommermånedene. Men jeg syns likevel studentene skal få stipend i juni-måned også, vet om mange som stresser med dette midt i eksamensperioden og lurer på hvordan de skal få endene til å møtes. For en som ikke tjener så mye i feriene har ikke råd til å legge av penger midt i skoleåret, da månedsbeløpet en får utbetalt er så lite og pengene så vidt strekker til mat og husleie.

Dette er jeg faktisk enig i. Det er litt sånn med meg og.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at studiefinansieringen burde økes til 11 måneder, for heltidsstudenten er en vits. Samtidig tror jeg man må innse at normen er å ha kapasitet til en deltidsjobb ihvertfall deler av studieåret, uavhengig av studium. Jeg gikk på et tøft studium selv og hadde jobb, og det hadde stort sett alle jeg kjente også, både leger, sivilingeniører og jurister. Det finnes også masse jobber man kan ha som man kan sy rundt studier. Det handler jo også om at de som ikke har arbeidserfaring sakker veldig etter når det er tid for jobbsøking. Trøsten får være at det bare er for noen år.

Skrevet

Fordi man får en sum i året/halvåret etter hva man søker med utbetalinger enkelte måneder, og tilfeldigvis ikke juni og juli. Selv beregner jeg de midlene jeg vet at jeg får så de strekker året rundt + penger fra diverse jobbing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...