juni Skrevet 26. mai 2002 #1 Del Skrevet 26. mai 2002 Jeg er bare innom denne siden av nysgjerrighet, har tenkt å vente ca. et år med å begynne å prøve. Jeg leste om alle de som synes det tar lang tid. Ok, til saken; jeg fikk beskjed av legen min å slutte på p-piller. Jeg tåler egentlig ingen former for prevensjon, særlig ikke p-piller. Jeg så en annonse i et bryllupsblad om en liten datamaskin som måler temperaturen din hver morgen og forteller deg hvilke dager man ikke kan ha sex uten prevensjon (altså for meg som ikke ønsker barn nå). For det er jo bare 4-6 dager pr. mnd. at man er fruktbar, og denne gir deg personlig målig og ikke gjennomsnittet av alles. Jeg kjøpte den, fordi jeg ikke hadde noe alternativ. Den er helt overlegen, fungerer som en vekkerklokke og målingen gjøres ved å putte en liten sensor under tunga hver morgen, så forteller den deg om dagen er grønn eller rød. Selv om jeg bruker den som prevensjon er den jo veldig til hjelp den dagen vi bestemmer oss for å prøve, da er det bare å sette igang på de "forbudte" dagene! Min maskin heter Ladycomp, men de har en annen som er enda mer tilpasset de som vil ha barn og den heter Babycomp, men de er ganske like. De som selger den heter BuenaVentura og holder til i Sandnes. Dette ble veldig reklameaktig, men jeg synes sliterne burde vite om det. Lykke til alle slitere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 26. mai 2002 #2 Del Skrevet 26. mai 2002 Takk for opplysningen Det er mange måter å finne ut om man har eggeløsning på, og mange her inne har sine metoder: (Mange er kjent med dette, derfor er dette ment som en opplysning til dere "nye" her inne ) * Å ta "vanlig" temp om morgenen, og se om det skjer en stigning etter eggeløsning(EL) * Å sjekke om man har EL-slim rundt EL-tid, dvs å sjekke utfloden om man har et strekkbart slim. *Å sjekke livmortappen jevnlig, merke seg når den er åpen/lukket, sitter høyt/lavt, og hvordan den føles. *Å bruke EL-tester, dvs samme prinsipp som graviditetstest. *Merke seg EL-smerter, evt humørsvingninger osv... Mange av disse tipsene kan du/dere lese mere om på http://www.snartgravid.com eller her inne. Har noen flere tips i jakten på 2 blå? Ønsker oss alle lykke til med prøvinga Klem fra Zafir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå