Gjest Lisbeth Salander Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Jeg bor i rekkehus med oker (varmgul) farge. IKKE favorittfarga mi, men det er det sameiet som har bestemt, så sånn er det. Jeg trenger å male utemøblene mine i sommer, men får IKKE bestemt meg for hva slags farge som passer. Hva synes dere?:D
Gjest Lisbeth Salander Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 Blått er fint, men jeg syns ikke gult og blått er fint sammen:D
Marikke Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Hva med hvite møbler? Så slipper du å finne duker og puter som skal matche både huset og møblene. 1
Chelmon Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Hvit eller dyp rød er pent med oker synes jeg. Jeg ville ha malt samme farge som vinduskarmer dersom de har en annen farge enn huset.
Gjest Lisbeth Salander Skrevet 22. mai 2012 #8 Skrevet 22. mai 2012 Masse gode tips!Jeg lurer på om mørkebrunt kan være pent. Jeg har beisa terassen med mørkebrunt hvertfall. Hvitt er skamfint, og egentlig det jeg vil ha, men jeg syns ikke hvitt passer til okerfarga hus:) Hadde jeg hatt hvitt hus,hadde jeg kjørt på med hvite utemøbler. Det er knallfint!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #9 Skrevet 22. mai 2012 Det er absolutt ingen andre farger enn hvitt som går til et okergult hus. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #10 Skrevet 22. mai 2012 Må utemøblene matche fargen på huset? Putene og parasollen også? Guri malla, da har jeg driti meg ut. 2
muffineline Skrevet 22. mai 2012 #11 Skrevet 22. mai 2012 Ville valgt hvitt tror jeg. Vanskelig å kombinere andre farger Med gult.. Brunt går sikkert også.
Rumle Skrevet 23. mai 2012 #12 Skrevet 23. mai 2012 Jeg bor i rekkehus med oker (varmgul) farge. IKKE favorittfarga mi, men det er det sameiet som har bestemt, så sånn er det. Jeg trenger å male utemøblene mine i sommer, men får IKKE bestemt meg for hva slags farge som passer. Hva synes dere?:D Det er da masse farger som passer til okergule hus, som er nydelig forøvrig! Hvit er klassisk og alltid fint. Blå i mange varianter er jo også et selvsagt valg, grønt og turkis kan også passe veldig bra. Lilla i den rette nyansen, om du er glad i farger og vil være litt sprek Dyp rød kan være virkelig nydelig også, hvis det blir brukt på rette måten. Mye kommer an på hus og hagetype synes jeg, og på hvordan hagemøblene/ uteplassen ser ut selvfølgelig. Hvilken stil liker du best Og hvilke farger liker du best? Helt uavhengig av husfargen? Hvis du vil kan du jo legge ut bilde, så blir det litt lettere å gi konkrete tips
Rumle Skrevet 23. mai 2012 #13 Skrevet 23. mai 2012 Masse gode tips!Jeg lurer på om mørkebrunt kan være pent. Jeg har beisa terassen med mørkebrunt hvertfall. Hvitt er skamfint, og egentlig det jeg vil ha, men jeg syns ikke hvitt passer til okerfarga hus:) Hadde jeg hatt hvitt hus,hadde jeg kjørt på med hvite utemøbler. Det er knallfint! Denne fikk jeg ikke med meg da jeg svarte! Da synes jeg du skal male de hvite. Hvitt er flott og et sikkert valgt til okergult, og om du synes det blir "for hvitt", kan du jo kjøpe inn litt fine puter og duker som bryter litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå