LadyStarlight Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Mye mulig at dette er en "allmen kunnskap" jeg ikke har fått med meg. Tenkte å bruke endel champignon i dietten for tiden, bare lurte på det med tilberedning. Skal man fjerne det brune/svarte som er inni selve soppen før man f.eks steker soppen?
enogto Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Jeg pleier bare å fjerne evnt jordrester ved å gni/børste med papir, også skjære vekk helt nederst på tuppen før jeg deler opp soppen slik jeg vil ha den.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 Jeg fjerner bare "stilken" (hva heter det egentlig?) og vasker de godt. Det er ikke noe farlig med stilken heller, jeg har bare en sær greie. Det beste som finnes av tilbehør er fersk champignon stekt i smør, med masse pepper - nam! 1
FantasDick Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Jeg bruker hele soppen, men vasker den først. 1
Gjest Solsmil Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 Jeg bruker hele soppen, og børster det bort/ vasker den hvis den er synlig skitten.
Gjest "gjest" Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Hele soppen, stekt i meierismør og pepperet bittelitt. Kanskje en fløteskvett også, deilig tilbehør til fisk.
Ananas. Skrevet 22. mai 2012 #7 Skrevet 22. mai 2012 Ta ut stilken, fyll med litt kryddersmør og sleng på grillen.. Nam! 3
Armitage Skrevet 22. mai 2012 #8 Skrevet 22. mai 2012 Mye mulig at dette er en "allmen kunnskap" jeg ikke har fått med meg. Tenkte å bruke endel champignon i dietten for tiden, bare lurte på det med tilberedning. Skal man fjerne det brune/svarte som er inni selve soppen før man f.eks steker soppen? Hele soppen er spiselig. Du trenger ikke å fjerne noe.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #9 Skrevet 22. mai 2012 Jeg vasker den ikke fordi den da suger til seg vann. Men jeg skreller av det ytterste laget på hodet, eller hva jeg skal si. Er et tynt lag som forsvinner. 1
LadyStarlight Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #10 Skrevet 22. mai 2012 Tusen takk for alle svar Da går det jo mye raskere å tilberede når jeg slipper sånn små pirk. Hehe, første gang jeg skjærte opp en champignon fikk jeg litt bakoversveis når jeg så det inni se
BlackBerry Skrevet 23. mai 2012 #11 Skrevet 23. mai 2012 Man skal ikke vaske sopp, kun børste vekk jord. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå