Swirly Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Kjæresten skal være toastmaster i bryllupet til kameraten sin i sommer. Vi tok det som en selvfølge at vi ble bedt som et par, men nå har invitasjonen kommet, og alle vennene til brud og brudgom har blitt bedt som "single". Jeg og kjæresten til forloveren kan få komme til kaffen klokka 20:00, stod det skriblet med kulepenn nederst på innbydelsen. Jeg har allerede kjøpt en fin (og dyr kjole for mitt budsjett) som jeg tenkte å bruke i bryllupet. Vi var tidlig ute, for kjæresten ville matche slips eller noe med kjolen min. Spørsmålet mitt er nå: Hva har man på seg når man bare blir bedt til kaffen? Synes dere jeg bør bruke den nye, flotte kjolen, eller "spare" den til et bryllup hvor jeg blir bedt til hele selskapet?
Amens Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Tror kanskje jeg hadde spart den fine kjolen ja. Jeg hadde nok tenkt cocktail om jeg hadde blitt bedt til kaffe, altså knelangt skjørt og gjerne litt friske farger. Har sett folk komme i klær man bruker på byen og det er ikke alltid helt heldig... Helt til sist synes jeg det er litt rart at de ikke inviterte deg til hele dagen, men det har vel noe med budsjettet å gjøre. 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 Er det ikke veldig rart at du og forlovedens kjæreste ikke er bedt til hele dagen? Jeg stusser i hvert fall veldig på det. 8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Ah... nok en sutretråd om å ikke være invitert, eller invitert i hele bryllupet. Hadde det ikke vært det, så hadde spørsmålet vært mye kortere ;-). Hvis du er snurt så spar denne kjolen. Hvis ikke, så ta på deg den.
frkHåpløs Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 Om man er bedt til kaffe gjelder nok samme kleskode som for middagsgjestene. Jeg hadde gått med den kjolen jeg, hvis det ikke er sjans for at du skal i enda et bryllup i den samme omgangskretsen med det første .. 5
Portvinpiken Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke vil bruke kjolen du har kjøpt? Såvidt meg bekjent er det ikke noen annen kleskode for kaffegjester. Hvis du skal i bryllup senere i sommer kan du vel uansett bruke kjolen om igjen - eller er det med de samme gjestene/menneskene? Personlig bruker jeg kjolene mine flere ganger ved ulike anledninger og kjøper ikke en ny for hver gang. 3
Swirly Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 22. mai 2012 Dette er ingen sutretråd. Utrolig hvordan visse mennesker sitter med piggene ute bak hver sin data og skriver her på forumet. Jeg visste ikke om kleskoden var annerledes til kaffen eller hvordan det er vanlig å kle seg da. Synes det er litt synd å bruke den aller fineste kjolen min bare til kaffe. Tenker den fortjener en hel dag med framvisning. Jeg tenker litt mer på det. Kom gjerne med flere innspill! 9
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #8 Skrevet 22. mai 2012 Dette er ingen sutretråd. Utrolig hvordan visse mennesker sitter med piggene ute bak hver sin data og skriver her på forumet. Jeg visste ikke om kleskoden var annerledes til kaffen eller hvordan det er vanlig å kle seg da. Synes det er litt synd å bruke den aller fineste kjolen min bare til kaffe. Tenker den fortjener en hel dag med framvisning. Jeg tenker litt mer på det. Kom gjerne med flere innspill! men du legger likevel ut i det lange og brede om hvordan du ikke ble invitert i bryllupet sammen med kjæresten din, selv om det ikke er en anelse av en sutretråd i det heletatt? jeg synes det høres rart ut... men du kan godt bruke kjolen du kjøpte 2
Swirly Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 22. mai 2012 (endret) Jeg synes det er relevant å ha med bakteppet for problemstillingen min. Synes det er synd å bli sett på som sutrete eller snurt av den grunn. Endret 22. mai 2012 av Swirly 11
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #10 Skrevet 22. mai 2012 Dette er ingen sutretråd. Utrolig hvordan visse mennesker sitter med piggene ute bak hver sin data og skriver her på forumet. Jeg visste ikke om kleskoden var annerledes til kaffen eller hvordan det er vanlig å kle seg da. Synes det er litt synd å bruke den aller fineste kjolen min bare til kaffe. Tenker den fortjener en hel dag med framvisning. Jeg tenker litt mer på det. Kom gjerne med flere innspill! Skjønner at det er gøy med nye kjoler og sånn, men det er ikke din dag. Det er ikke du som skal vise frem kjolen din. 5
Gjest Jay Skrevet 22. mai 2012 #11 Skrevet 22. mai 2012 Jeg tror jeg ville spart litt på kjolen. Selv hadde jeg feks ikke spandert på meg å få satt opp håret hos frisør eller annen ekstravagansa, om jeg bare ble invitert til kaffematen. For min del så sier det seg selv at det er litt mindre formelt å bli invitert til kaffe hos noen enn middag med full pakke, uansett om settingen er bryllup eller noe annet. 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #12 Skrevet 22. mai 2012 Synes det er flott at de prioriterer ordentlige venner foran par. 4
Evie Skrevet 22. mai 2012 #13 Skrevet 22. mai 2012 Om du sparer kjolen må jo typen din spare slipset også :-) 1
Portvinpiken Skrevet 22. mai 2012 #14 Skrevet 22. mai 2012 Jeg synes det er relevant å ha med bakteppet for problemstillingen min. Synes det er synd å bli sett på som sutrete eller snurt av den grunn. Med all respekt så var dette "bakteppet" helt irrelevant når spørsmålet egentlig er om man skal følge kleskoden hvis man er bedt til kaffe og ikke middag. Du høres litt snurt ut og ville vel få frem at du forventet å bli bedt men ikke ble det allikevel. 5
*Mina* Skrevet 22. mai 2012 #15 Skrevet 22. mai 2012 Jeg ville brukt den kjolen, for bryllup er bryllup enten det er hel middag eller kaffi. 2
Gjest Nuppdupp Skrevet 22. mai 2012 #16 Skrevet 22. mai 2012 jeg skjønner ikke greia med å invitere til kaffe? er det for å fornærme folk eller skape drama? hvor har dere fått dette tullet fra? jeg skal aldri fornærme gjestene mine sånn. de blir enten invitert eller ikke. 11
Djungelvrål Skrevet 22. mai 2012 #17 Skrevet 22. mai 2012 Jeg syns det er uhørt av brudeparet og splitte opp par på den måten, herregud det har jeg aldri hørt om. Og du er dama til bestekompisen?? Høres veldig spesielt ut. Det var det siste jeg kunne tenkt meg å gjort mot gjestene mine i brullupet mitt. Hvor sært er det mulig å lage et bryllup?? La kjolen ligge hjemme du og ikke spander på deg noe nytt når du skal til så kjipe mennesker!!!!! 8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #18 Skrevet 22. mai 2012 Jeg syns det er uhørt av brudeparet og splitte opp par på den måten, herregud det har jeg aldri hørt om. Og du er dama til bestekompisen?? Høres veldig spesielt ut. Det var det siste jeg kunne tenkt meg å gjort mot gjestene mine i brullupet mitt. Hvor sært er det mulig å lage et bryllup?? La kjolen ligge hjemme du og ikke spander på deg noe nytt når du skal til så kjipe mennesker!!!!! Ja, det høres rart ut, men kanskje de bare vil ha de nærmeste? Og kanskje de vil ha et lite bryllup? Eller så kan det være at de ikke har råd til å ha så mange til middag? Ts, har dere vært sammen lenge? Det er kanskje ikke så kult for brudeparet å ha masse bilder av av seg selv, og innimellom er det par, som det kanskje blir slutt mellom neste måned uansett.. 1
Djungelvrål Skrevet 22. mai 2012 #19 Skrevet 22. mai 2012 Man splitter ikke par opp på den måten uansett, duuu får komme til middag mens duuuu må sitte hjemme å vente til 8 på kvelden. Herregud da! 4
Portvinpiken Skrevet 22. mai 2012 #20 Skrevet 22. mai 2012 jeg skjønner ikke greia med å invitere til kaffe? er det for å fornærme folk eller skape drama? hvor har dere fått dette tullet fra? jeg skal aldri fornærme gjestene mine sånn. de blir enten invitert eller ikke. Det "kaffetullet" er del av en tradisjon som har vært i Norge i et par hundre år (eller var det flere.. jeg husker ikke nøyaktig). Du kan din historie skjønner jeg ;-) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå