Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir fort sliten under en kondis økt. Hva drikket/ spiser dere før trening for å holde ut?

Noen som har oppskrift på enegi drink?? Vet at noen hiver gulrot, frukt og greier oppi blendern før trening, men hvordan riktig sammensatt og hvor mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ikke helt det du spør om, men jeg synes kaffe funker fjell før trening pga koffein.

Skrevet

Hehe, joa sånne tips funke det å, men eneste kaffe har dessverre ikke den effekten på meg :-(

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo forskjell på folk, men det som fungerer aller best for meg er faktisk et skikkelig måltid 1-2 timer før trening. Med endel proteiner og treige karbohydrater. Jeg blir bare kvalm hvis jeg skal drikke smoothie rett før - men sportsdrikke kan jeg drikke under trening.

Skrevet

Jeg blir fort sliten under en kondis økt. Hva drikket/ spiser dere før trening for å holde ut?

Noen som har oppskrift på enegi drink?? Vet at noen hiver gulrot, frukt og greier oppi blendern før trening, men hvordan riktig sammensatt og hvor mye?

Hvorfor blir du sliten da? Og hvor lenge løper du? Hvis du løper over en time og plutselig føler at all energi er borte og du bare har lyst å legge deg ned opplever du noe som kalles "å møte veggen". Det skyldes at man begynner å bli tom for glykogen som er kroppens karbohydratlager. Egentlig er det omtrent det samme som føling som diabetikere kan oppleve. Bare ikke så alvorlig. Det eneste som funker er å få i seg noe glukose.

Løper du dog kortere enn 1 time eller 1,5 time (litt avhengig av hvor god kroppen din er til å lagre glykogen) så er det ikke dette du opplever. Da opplever du bare at du sliter deg ut. Gjerne fordi du arbeider for hardt i forhold til hva du klarer. Da er løsningen mer trening. Og gjerne med struktur. Litt løping/jogging nå og da er vel så bra, men det er vanskelig å få til en skikkelig formøkning uten struktur (enten med vilje eller tilfeldig).

Og tilslutt for å tilfredsstille tittelen til emnet. Iskiate. Blanding av limesaft, chiafrø og vann. Oppskrift finner du på google. Dette er energidrikken til de løpende indianerne, Tarahumara-stammen, i Mexico.

Skrevet

Jeg går på timer med instruktør på sats! Gule timer/ lette! Når jeg går på styrke timer og mage rygg timer så går det fint, sliter littt men klarer meg! Kondis timene er det som jeg sliter med! Det er nu bare snakk om "lette" timer det her... De varer 1 time, men etter 30minutt er jeg rimelig gåen, selv om jeg prøver å ikke ta hardt i under oppvarmingen. Zumba synes jeg var så hardt at jeg gikk ut! Jeg ER nybegynner og dårlig trent, og skjønner jo at øvelse gjør mester, men føler likevel at jeg bør kunne klare det uten å bli utsitt etter 30 minutt, derfor spør jeg om energi givere:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...