Honeydew Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Jeg har veldig lyst til å arbeide for feks en organisasjon som Amnesty, Redd Barna eller lignende. Problemet er at jeg er helt avhengig av å ha lønn i sommer fordi jeg som student må ha oppsparte penger å leve på resten av året. Finnes det noe slikt arbeid for en person som ikke kan binde seg til fulltidsstillinger resten av året? Eller er alt ulønnet?
Drømmespill Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 (endret) hva med å jobbe på bolig e.l for funksjons/utviklingshemmede? Jeg synes ihvertfall det er ganske meninggsfylt, og du får gitt din bistand direkte, du som person gjør en forskjell. Ellers så tror jeg røde kors fortsatt søker etter foundraisere, og det er lønnet arbeid. edit:skrivefeil Endret 22. mai 2012 av Drømmespill
Gjest Solsmil Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 amnesty, røde kors og lignende er jo frivillige organisasjoner, så å regne med å få en lønnet stilling innenfor noe sånt vil være ganske vanskelig. De har lønnede stillinger der også, men det er få og de som har de har ofte vært frivillig i mange år. ikke bare en student som er ute etter sommerjobb liksom... så frivillige organisasjoner er med andre ord vanskelig å få lønnet arbeid i. Men jeg støtter forslaget over her om å jobbe med funksjonshemmede. Ellers er det sikkert også mange som finner mening i å jobbe med eldre, men det blir jo litt annet.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 I veldedige organisasjoner er det vanskelig å få en lønnet stilling. Enten må du nok ha god erfaring med bistand/hjelpearbeid, eller ha en beskyttet tittel som fyller en funksjon som er nødvendig i alle større foretak, som for eksempel noe innen økonomi. Jeg vet at diverse organisasjoner har "selgere" dvs. folk som står på gata og sanker underskrifter/abonnementer ol. Men det er kanskje ikke så meningsgivende i seg selv? Kunne jo like gjerne stått og solgt mobilabonnementer.
Honeydew Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2012 Takk for tips! Jeg regnet egentlig med det dere sier ang organisasjoner, men tenkte det var verdt å spørre hvertfall. Ang å jobbe som fundraiser på gaten så er tanken god, men min opplevelse med disse er at de er altfor opptatt av å selge, de nekter å gi deg en brosjyre eller nettsted hvor du kan lese selv, du mååå skrive deg opp på listen deres der og da. Virker nesten som de har en slags provisjonsordning/bonusordning, og det virker bare så feil i mine øyne.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #6 Skrevet 24. mai 2012 Den klart beste og en av de mest meningsfylte sommerjobbene jeg har hatt, var da jeg jobbet som gruppeleder på ferieturer for psykisk utviklingshemmede. Turene ble arrangert av kommunen, og brukerne kunne velge mellom flere steder de kunne dra (Danmark, Spania, Hellas, Tyrkia, England). Jeg var med til Hellas og Spania, og første gangen jeg dro hadde jeg ingen erfaring med psykisk utviklingshemmede. Men det ble en utrolig fin sommer! Det er slitsomt, du har på en måte "døgnvakt" fordi du skal være til stede for brukerne når de trenger hjelp, pluss hjelpe til med matlaging, arrangere aktiviteter etc. Men vi lederne ordnet oss slik at vi fikk en hel fridag hver uke. Helt grei lønn, pluss at mat, reise og opphold blir dekket. Og du blir brun Og får bidra til å lage en kjekk ferie for helt herlige mennesker
Honeydew Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2012 Det hørtes herlig ut!! Men jeg er dessverre bundet til hjembyen min fordi jeg har en annen deltidsjobb i tillegg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå