Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å jobbe frivillig i røde kors, ønsker også å involvere meg i røde kors ungdom. Er 20 år.

Men jeg forstår ikke bæret av hjemme siden deres!! Det står mye informasjon på røde kors ungdom sin side om hva de driver med, men finner ikke ut hvordan jeg kan bli med og hjelpe til. Fant også på "meld deg som frivillig" siden til røde kors hva man kan melde seg som, men finner ikke konkret hva de forskjellige går ut på..

Er det noen andre som har erfaring fra røde kors som kan hjelpe meg litt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det står nok en kontaktperson der. Ring vedkommende. Hva RK driver med rundt om i landet er så forskjellig at det er umulig å gi et generelt svar.

Gjest norah
Skrevet (endret)

Jeg ønsker å jobbe frivillig i røde kors, ønsker også å involvere meg i røde kors ungdom. Er 20 år.

Men jeg forstår ikke bæret av hjemme siden deres!! Det står mye informasjon på røde kors ungdom sin side om hva de driver med, men finner ikke ut hvordan jeg kan bli med og hjelpe til. Fant også på "meld deg som frivillig" siden til røde kors hva man kan melde seg som, men finner ikke konkret hva de forskjellige går ut på..

Er det noen andre som har erfaring fra røde kors som kan hjelpe meg litt?

Du har kommet til rett person :)

Altså, for å være medlem i RK ungdom tar du kontakt med fylket ditt for å høre hvilke aktiviteter de tilbyr der gjennom Røde Kors Ungdom.

Om det er et relativt stort fylke/aktivt fylke vil du få anledning til å være med på flere ting(og kanskje tilogmed velge mellom alle). jeg anbefaler dog å starte med èn:

I denne linken finner du en oversikt over alle aktivitetene: http://lokal.rodekors.no/ungdom/Aktiviteter/

Det fungerer slik at det du er mest interessert i, det er den enkeltaktiviteten du ser om tilbys i ditt nærmiljø. Noen av dem krever at lokalorganisasjonen driver den - andre, som På Flukt, blir styrt nasjonalt.

På Flukt(rollespill om det å være på flukt, du kan melde deg opp på instruktørkurs. Dette kan du være med på uansett hvor du bor - etter kurs melder du deg selv på spill i din landsregion, og får dekket reise dit hvor dere holder spill sammen).

For å være med på dette bør du like å reise litt(være med på flere spill i året) - og friluftsliv da man er ute/inne i et døgn av gangen. Det er veldig gøy, men intensivt.

Etter en stund som frivillig her, om du har lederevner og er flink kan du få tilbud om å bli spilleder.

Aktivt Valg handler om å formidle annen ungdom om seksuell helse. For å være med her bør du ha en interesse for feltet, og ikke være sjenert for å snakke om sex og beskyttelse foran andre(skoleklasser, konfirmanter etc).

Aktivitet på asylmottak er rett og slett gøye aktiviteter for barn og ungdom på asylmottak

Regler i krig handler om å formidle nettopp dette; hvilke regler gjelder egentlig i krig.

Er du i et stort og aktivt fylke kan det også hende du kan være med aktiv i organisasjonsbygging, eller du kan være med på å starte aktivitet selv der du bor.

Ellers kan du se om det er mulig å melde seg på landsleir - da blir du kjent med masse folk, og det de driver med. Dette sjekker du med din lokale organisasjon.

Om du sender mail her vil de ta videre kontakt med deg: [email protected], eller via dette kontaktskjemaet: http://lokal.rodekors.no/ungdom/Om-Rode-Kors-ungdom/Kontakt_oss_skjema/

Endret av norah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...