Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommet til et veiskille i karrieren min.

Etter en del startvansker med mye skifting av jobb og litt psykiske utfordringer (som nå er overkommet), landet jeg for ett år siden en jobb som var så nært drømmejobben som jeg kunne komme i en mettet bransje. Jeg ble forespeilet interessante arbeidsoppgaver og var veldig fornøyd. Nå - ett år senere har det sakte men sikkert blitt færre og færre slike oppgaver, og flere og flere "samlebåndsoppgaver" som ikke har noen relevans for det jeg ble forespeilet eller utdanningen min. Vi har en annen ansatt i samme stilling som meg som får alle oppgavene vi egentlig skulle dele på.

I tillegg har jeg hele dette året vært i en praksisstilling hvor NAV har betalt lønnen min, ca 8000 kr/mnd for 100% stilling. Her ble jeg forespeilet (av sjefen min) fast stilling først i høst, så etter jul, så i mars, så i mai og nå er det ingen som kan gi meg noen dato lengre. NAV har utvidet vedtaket mitt til 31. august.

Jeg har det siste halve året bitt tennene sammen og holdt ut med dårlig betalt og intetsigende oppgaver (jeg føler meg som en fabrikkmedarbeider ved endt arbeidsdag), men nå begynner det å tære alvorlig på meg. Jeg har aldri nok penger til å få endene til å møtes, jeg gruer meg til å gå på jobb og jeg ser ingen lys i enden av tunnelen. Jeg stoler ikke lengre på sjefen min og jeg føler meg mindreverdig i bedriften.

Jeg har lekt litt med tanken på å finne meg en ny jobb, men jeg er så veldig i tvil. Som sagt er bransjen jeg vil jobbe i ganske mettet, de fleste jeg kjenner med samme utdanning (både mer og mindre utdanning enn det jeg har) har måttet omskolere seg da de rett og slett ikke fikk jobb noe sted.

Burde jeg tviholde på denne jobben i håp om at det kanskje blir bedre etter hvert? Og samtidig kjøre meg selv i grøfta økonomisk?

Eller burde jeg kaste meg ut på det åpne marked, kanskje ende opp med å gå langtidsledig eller i en jobb jeg ikke ser en fremtid i? Det finnes for tiden ingen jobber i "min" bransje i denne byen, og flytting er praktisk umulig de nærmeste 3-5 årene.

Jeg merker at jeg er psykisk utmattet av situasjonen slik den er nå, og noe må gjøres. Hva ville du gjort?

På forhånd takk for svar.

AnonymBruker
Skrevet

*dytt*

Gjest nemorosa
Skrevet

Hvor lang oppsigelsestid har du? Kan du ikke bare søke på nye jobber samtidig som du jobber? Ser du sier at det er vanskelig å få relevant jobb, men mange stillinger blir ikke engang utlyst :) ring litt rundt til aktuelle arbeidssteder og hør om det kan være noe som blir ledig i nærmeste fremtid. I og med at du stiller med noe relevant erfaring er det nok ikke like vanskelig for deg å få deg jobb nå, enn om du hadde vært nyutdannet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...