Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på å kjøpe iPad og har bare noen spørsmål jeg lurer på.

Hva bruker du iPaden til?

Hva lagrer du på iPaden? Ser at det er jo ikke all verdens med minne, ser for meg at det blir så lite minne uansett at man lagrer bilder andre plasser. Musikk, så bruker jeg spotify, tar det opp noe lagringsplass? Alle appene tar kanskje også opp lagringsplass. Vurderer den mellomste størrelsen, tror dere det holder?

Kan man bruke iPaden til en mellomstasjon? Altså koble til kamera, se bildene for så å legge dem videre på en harddisk?

Kan man lagre internettfavoritter på en eller annen måte?

Hvordan er det om man ser et bilde på en blogg eller nettside, er det da enkelt å kopiere dette og legge det i en mappe?

Dere som bruker blogspot, fungerer det greit å blogge fra iPaden?

Finnes det noe form for skriveprogram som word til iPad? Jeg kommer ikke til å skrive noe særlig, men er jo greit å ha.

Fungerer for eksempel picasa på iPad?

Veldig mange rare spørsmål her, jeg vet;) Håper noen kan svare på noen i hvert fall?

Grunnen til at jeg ønsker å kjøpe iPad er at min nåværende bærbare pc er litt skranten. Jeg ønsker å vente med å kjøpe ny pc siden jeg ønsker en stasjonær mac eller lignende i huset som vi skal bygge etter hvert. Da ser jeg for meg at det blir greit å ha iPaden til sofasurfing i huset i stedet for en bærbar pc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg bruker den til møtenotater, surfing, spill, lese tidsskrifter og illustrerte bøker og en masse småplukk som en "lær om jazzhistorien"-app.

Appene tar ikke mye plass. Jeg sjekka nå, og med en bråte apper + en del bilder, men ikke musikk og ikke film, har jeg 20 GB ledig på 32 GB-paden min etter ett års bruk. Jeg har riktignok ikke synka offlinelistene på Spotify. Må teste det nå.

Jeg har ikke forsøkt å lagre bilder fra iPad til ekstern harddisk, det bruker jeg en voksen Mac til. Picasa har jeg strevd såpass med at jeg har gitt opp på alle plattformer, men det har nok mest med at jeg aldri har likt Picasa og bare har brukt det sporadisk fra før av.

Du kan lagre internettfavoritter. Safari er ikke akkurat en snerten browser, men den er helt grei til sofasurfingen. Den har også en leseliste som jeg bruker mye, hvor jeg legger lengre nettartikler og webcomics for å lese senere.

Det finnes flere tekstbehandlingsprogram, som er helt kurante. Jeg bruker regneark også.

Jeg liker ikke å blogge fra iPaden (blogspot, ja) fordi jeg ikke synes skjermtastaturet egner seg til å skrive langt, og jeg har ikke anskaffet et eksternt tastatur.

Endret av Karmosin
AnonymBruker
Skrevet

Hvor skal jeg starte tro? Jeg bruker den til:

- Sjekke e-post

- Spille musikk

- Lese nyheter

- Surfe på forum

- Facebook

- Twitter

- Nettbank

- Møtedokumenter og notater

- ...

Rett og slett 95% av det samme jeg gjør med Mac'en.

Hva lagrer du på iPaden?

- Dropbox-filer

- Filmer

- Musikk

- Notater

Musikk, så bruker jeg spotify, tar det opp noe lagringsplass?

Ja. Spesielt dersom du aktiverer "Offline playlists"

Alle appene tar kanskje også opp lagringsplass. Vurderer den mellomste størrelsen, tror dere det holder?

Det avhenger helt av din bruk. 16GB er ikke mye dersom ser en del film og/eller har mange "Offline playlists" i Spotify.

Ja, det er to måter.

1. Som ordinære bokmerker i Safari

2. Som linker på skrivebordet

Hvordan er det om man ser et bilde på en blogg eller nettside, er det da enkelt å kopiere dette og legge det i en mappe?

Ja. Klikk og hold, og du vil få valg om å lagre i "Mine bilder"

Finnes det noe form for skriveprogram som word til iPad? Jeg kommer ikke til å skrive noe særlig, men er jo greit å ha.

Pages

http://www.apple.com/ipad/from-the-app-store/apps-by-apple/pages.html

Jeg har en 32GB iPad 2 m/3G, og hadde den vært litt enklere å skrive på hadde jeg trolig gått 100% iPad. Til alt annet er den gull!

Gjest Solsmil
Skrevet

Surfing, spilling, underholdning og hver gang jeg skal sjekke noe på nettet. Bruker den også når jeg er ute og reiser, da er den suveren :)

Hva lagrer du på iPaden? Jeg har 32 gb. Har jo alle appene og sånt, og ellers er det litt musikk og bilder jeg har lagret direkte fra nettet på ipaden.

Kan man bruke iPaden til en mellomstasjon? Altså koble til kamera, se bildene for så å legge dem videre på en harddisk?

ja, jeg tror det går. Men du må kjøpe tilleggsutstyr. Jeg har ikke prøvd dette.

Ja

Du kan lagre bildet på ipaden. Da kommer det sammen med alle andre bilder du har lagret.

Dere som bruker blogspot, fungerer det greit å blogge fra iPaden?

Jeg bruker ikke det.

Pages har de for ipad. Men jeg liker ikke å skrive på ipad, bruker bare å skrive på nettet og korte notater. Det er også et notatprogram på ipaden fra før. Har en mac jeg bruker til lengre skriving.

Fungerer for eksempel picasa på iPad?

Vet ikke, har ikke prøvd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...