Izzie82 Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Hei! Jeg bruker nå Redken Blond Glam shampoo/balsam og synes den er veldig grei. Har vent meg til den sitrusduften, og synes håret blir veldig mykt og glansfullt av den. Men fjerner den gulskjær? Frisøren mente at jeg burde bruke en lilla-shampoo innimellom, så har også Joico Lilla shampoo liggende, og Joico vanlig colour shampoo... men synes ikke sistnevnte var så bra, så valgte å prøve Redken sin blond shampoo. Når jeg var der i går mente frisøren at det var lurt å bruke en repair shampoo også, da KMS sin som hun er forhandler for... Min tidligere frisør mente at jeg trengte en proteinshampoo etter striping, dvs Sebastian Professional Penetraitt, så har rester av den også liggende i dusjen... får jo snart ikke plass til meg selv i dusjen ;-) Så spørsmålet er vel som følger, trenger man virkelig så mange forskjellige shampooer? :D Trenger jeg lilla-shampoo fra Joico når jeg bruker Redken blond glam? Trenger jeg fuktighetsshampoo i tillegg? Hvor mange shampooer har dere egentlig? :-)
Gjest kittycat Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 Nei det er ikke lett, for man trenger helst alle de der. Hvorvidt du trenger en lillashampo spørs jo hvor lyst og gult det er og hvor lyst du vil ha det. Jeg er avhengig av lillashampo som jeg bruker 2 ganger i uken. Men om du ikke føler det er så gult trenger du ikke det. Men blondshampo gjør ikke alt. Ja det fremhever og beskytter blondfargen, men den trenger mest mulig oppbygging etter bleking. Bruker Bjørn Axen sin som med sterk lillafarge og uten sulfater! Bruker Define sin proteinkur for å tilføre proteiner siden bleking ødelegger veldig. Viktig med fuktighetsbalsam etterpå for proteiner gjør hår stivt. Bruk fuktihetskur litt oftere enn proteinkuren. Bruker innimellom Loreal Repair Cellular for.. jeg liker å tro at det styrker håret, men repareres kan det jo ikke, da må det klippes. I det minste forebygger det skade Liten stund siden jeg har farget håret, men da jeg farger det bruker jeg Aussie Colour mate. Så håret er veldig vitkig for meg, kvaliteten avhenger virkelig av hvordan jeg behandler det.
effy Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Jeg har stripet blondt hår og bruker Redken Blond + Joico lillashampo en gang i uken. Er fornøyd:)
Gjest kittycat Skrevet 23. mai 2012 #4 Skrevet 23. mai 2012 Når eg i tillegg til en del bleking og farging retter håret annenhver dag som sliter enda mer er det viktig med proteiner OG fuktighet som blir borte når man ødelegger det slik.
Izzie82 Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2012 Tusen takk for svar Synes egentlig at stripene mine er nok lyse og ikke gule, tror jeg har fått striper som er ganske kald fargetone... Når jeg synes at stripene ikke er fine lengre er det som regel for at etterveksten har fått plantet seg godt :D Så tror jeg holder meg til Redken blond glam en stund, og bestilte ny ladning av den + KMS Moist repair... Så kan jeg kanskje bruke Joico'en senere når etterveksten kommer ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå