AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Jeg er nå 28år og har begynt å få rynker/linjer i panna, rundt øynene osv. Føler at jeg plutselig ser så mye eldre ut enn tidligere!! Jeg har solet meg masssssse fra jeg var sånn ca 14-23, før jeg begynte å bli veldig forsiktig med solen og alltid hadde på sterk solkrem osv. Jeg innbiller meg at det er solskadene jeg nå begynner å se i huden. Føler at den ser mye eldre ut enn hva jeg er. Flere som har det slik? Eller, når begynte dere å få rynker/linjer? Noen som anbefaler noen bra kremer, eller spesielle kosttilskudd, mat osv? Takk:)
Grønt blad Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Når man er 28 er det ikke uvanlig å begynne å få linjer, men det er også mulig at resultatene av all solingen har begynt å vises. Mye sukker skal visstnok gjøre at rynker/linjer kommer fortere, så et sunt kosthold med frukt, grønnsaker og lite (tilsatt) sukker anbefales. Det er sikkert noen som vil hevde at lavkarbo er løsningen, men man trenger ikke kutte ut (nesten) alt av karbohydrater. Kutt ut røyken (dersom du røyker). Når det gjelder hudpleie er det veldig individuelt, og noe som passer for meg trenger ikke passe for deg. Da jeg gikk på skolen (for lenge siden) besøkte vi en gang en kjemiker som bl.a. snakket om rynkekremer, og at det eneste de gjorde var å reflektere lyset litt anderledes slik at rynkene ikke syntes. Jeg tror ikke rynkekrem fungerer, men en god hudkrem er alltid lurt å ha.
RugRatzz Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 (endret) Ca. 90 % av alle aldringstegn som rynker, pigmentflekker, slapp hud osv kommer fra sola. Alle sin hud vil begynne å eldres fra man er ca 25 år(vet det er uenighet om når aldringen begynner). Hvor mye huden eldres(altså få rynker osv) og hvor fort det går kommer først og fremst an på hvor mye sol huden din har fått tidligere. Alle sin hud vil jo eldes, for alle får jo UV stråler fra sola på seg selv om de ikke ligger i sola, men om man har vært mye i sola er sjansen større for at du får aldringstegnene tidligere. Endret 22. mai 2012 av RugRatzz 1
Djungelvrål Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 Jeg nærmer meg 40 og har bare en liten mellom øynene og 2-3 fine linjer rundt øynene. Linjer i pannen har jeg bestandig hatt. Solet meg også endel da jeg var yngre, røyker og spiser mye sukker. Kjenner mange som er yngre som har mye mer rynker enn meg. Så tror gener og arv spiller en stor rolle og hvor flink man er med huden generelt. Jeg har også ganske fet hud og blir fort blank, tror det også er positivt. Jeg har brukt brukt øyekremer og avansert hudpleie siden jeg var i tidlig 20 åra. Nå ser jeg at porene og linjene kommer mye bedre fram når jeg har vært i sola, fordi sola tørker huden utrolig mye ut. Så de siste 5 årene har jeg vært forsiktig med solarium (bruker solkrem i solarium også) og bruker minimum spf 15 i ansiktet og på brystet. Stell godt med huden jenter.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Jeg nærmer meg 40 og har bare en liten mellom øynene og 2-3 fine linjer rundt øynene. Linjer i pannen har jeg bestandig hatt. Solet meg også endel da jeg var yngre, røyker og spiser mye sukker. Kjenner mange som er yngre som har mye mer rynker enn meg. Så tror gener og arv spiller en stor rolle og hvor flink man er med huden generelt. Jeg har også ganske fet hud og blir fort blank, tror det også er positivt. Jeg har brukt brukt øyekremer og avansert hudpleie siden jeg var i tidlig 20 åra. Nå ser jeg at porene og linjene kommer mye bedre fram når jeg har vært i sola, fordi sola tørker huden utrolig mye ut. Så de siste 5 årene har jeg vært forsiktig med solarium (bruker solkrem i solarium også) og bruker minimum spf 15 i ansiktet og på brystet. Stell godt med huden jenter. Enig i det med sol og gener! Jeg har alltid brukt høy solfaktor i ansiktet og nærmer meg nå 50 og har nesten ikke en rynke. Jeg har selvsagt linjer i panne og rundt munnen og har begynt å få litt heng, men rynker har jeg omtrent ikke. Jeg har ikke brukt dyre produkter i det hele tatt og røkte også i mange år. Sola er hudens verste fiende!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #7 Skrevet 22. mai 2012 Det er egentlig veldig individuelt, og en sammensetning av genetikk, hudtype og ytre påkjennelser. Jeg er 29 nå, og ser ok ut hvis jeg ser helt alvorlig ut - dvs ikke smiler - men smiler jeg ser man litt kråketær og kanskje en linje eller to på kinna. Men jeg husker spesielt etter en sommer for fire fem år siden, hvor jeg hadde solet meg noe helt ekstremt, at når jeg lysnet hadde solen på en måte gitt meg litt linjer her og der. Og jeg ser friluftsvenner som har solet seg ved hver eneste anledning VIRKELIG har fått rynker nå når de nærmer seg 30.
Swirly Skrevet 22. mai 2012 #8 Skrevet 22. mai 2012 Jeg er også 28 og har begynt å legge merke til flere rynker det siste året. Æsj!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #9 Skrevet 22. mai 2012 Jeg nærmer meg 40, og har selvfølgelig noen fine/smale smilerynker, men ordentlige rynker har jeg ikke. Jeg har alltid vært et friluftemenneske og er mye ute året rundt, men ALLTID solkrem i alle år. Jeg har aldri ligget å solt meg, bruker ofte caps i sola, og setter meg alltid i skyggen.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 23. mai 2012 #10 Skrevet 23. mai 2012 Jeg ha bikka 40 og først de siste årene har jeg begynt å få rynker. Men alikevel ikke mye. Huden min er fortsatt veldig ung og stram. Lite sol og lite make-up har vært min greie, samt at jeg er utstyrt med gode gener. I 20- og 30-årene hadde jeg smilerynker, men dette har ingen ting med alderdomsrynker og gjøre.
challenger Skrevet 23. mai 2012 #11 Skrevet 23. mai 2012 Jeg er 22 og synes jeg ser det allerede jeg.. Spesielt de linjene fra nesa og ned til munnviken synes jeg blir dypere og dypere:(
Gjest ¤ Pikekyss ¤ Skrevet 23. mai 2012 #12 Skrevet 23. mai 2012 Jeg er 27år men har til nå bare smilerynker under øynene og på sidene når jeg kniper øynene sammen. Antar det er smilerynker siden jeg kniper igjen øynene når jeg ler. Eller jeg har bestemt meg for at det er smilerynker, ikke aldersrynker hehe.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #13 Skrevet 23. mai 2012 er 23 og har allerede en linje i panna! og rundt øynene. BOTOX innen jeg fyller 25.. garantert!
Gjest uAnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #14 Skrevet 23. mai 2012 jeg er 27 og har ingen, hverken når jeg smiler eller rynker eller slapper av. Har en merkelig en mellom puppene da, tror alle årene med push-up har satt sine spor
Vippe Skrevet 23. mai 2012 #15 Skrevet 23. mai 2012 er 23 og har allerede en linje i panna! og rundt øynene. BOTOX innen jeg fyller 25.. garantert! hehe, me too
Majott Skrevet 24. mai 2012 #16 Skrevet 24. mai 2012 Jeg nærmer meg 40 og har bare en liten mellom øynene og 2-3 fine linjer rundt øynene. Linjer i pannen har jeg bestandig hatt. Solet meg også endel da jeg var yngre, røyker og spiser mye sukker. Kjenner mange som er yngre som har mye mer rynker enn meg. Så tror gener og arv spiller en stor rolle og hvor flink man er med huden generelt. Jeg har også ganske fet hud og blir fort blank, tror det også er positivt. Jeg har brukt brukt øyekremer og avansert hudpleie siden jeg var i tidlig 20 åra. Nå ser jeg at porene og linjene kommer mye bedre fram når jeg har vært i sola, fordi sola tørker huden utrolig mye ut. Så de siste 5 årene har jeg vært forsiktig med solarium (bruker solkrem i solarium også) og bruker minimum spf 15 i ansiktet og på brystet. Stell godt med huden jenter. Jeg er 45, og er omtrent som deg når det gjelder "livsstil" Fet hud har jeg også. Jeg har noen tynne linjer i panna, de kom vel da jeg var i slutten av 20-årene, men de har ikke forverret seg. Ellers har jeg nesten ikke linjer eller rynker. Har noen bittesmå under øynene når jeg smiler, men ikke på siden av øynene. Har heller ikke linjer fra nesa ned til munnen eller rundt munnen. Tror nok gener også spiller inn. Hverken min mor eller far fikk rynker tidlig. Men søsteren min har ikke vært like heldig. Hun er yngre enn meg, men har endel rynker, og ser langt eldre ut. De med tynnere/finere/tørrere hud får kanskje rynker tidligere enn de med fet hud.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #17 Skrevet 24. mai 2012 De med tynnere/finere/tørrere hud får kanskje rynker tidligere enn de med fet hud. Det er nok sant. Jeg fikk plutselig ekstra rynker etter at jeg hadde gått på p-piller i noen år og passerte 30 i alder. Jeg har alltid hatt tørr hud, men på p-pillene ble jeg knusktørr og rynkene poppet frem. Pluss at jeg fikk pigmentflekker. Nå når jeg går på minipiller føler jeg meg i tillegg pløsete. Hurra for hormonprevensjon! Jeg har forøvrig aldri vært glad i å sole meg, og når jeg soler meg bruker jeg høy solfaktor. Så de solskadene jeg har fått kommer nok dessverre av hormonene i pillene.
pinar Skrevet 24. mai 2012 #18 Skrevet 24. mai 2012 Alt for tidlig! Skeptisk til hvordan jeg ser ut om 5 år
Djungelvrål Skrevet 24. mai 2012 #19 Skrevet 24. mai 2012 Jeg er 45, og er omtrent som deg når det gjelder "livsstil" Fet hud har jeg også. Jeg har noen tynne linjer i panna, de kom vel da jeg var i slutten av 20-årene, men de har ikke forverret seg. Ellers har jeg nesten ikke linjer eller rynker. Har noen bittesmå under øynene når jeg smiler, men ikke på siden av øynene. Har heller ikke linjer fra nesa ned til munnen eller rundt munnen. Tror nok gener også spiller inn. Hverken min mor eller far fikk rynker tidlig. Men søsteren min har ikke vært like heldig. Hun er yngre enn meg, men har endel rynker, og ser langt eldre ut. De med tynnere/finere/tørrere hud får kanskje rynker tidligere enn de med fet hud. Har alltid hatet den fete huden min, t-sonen min er konstant glinsende. Men skjønner nå at jeg er heldig. :gjeiper:
Majott Skrevet 24. mai 2012 #20 Skrevet 24. mai 2012 Har alltid hatet den fete huden min, t-sonen min er konstant glinsende. Men skjønner nå at jeg er heldig. :gjeiper: Samme her! Det var et problem før, men nå er det helt greit Husker mamma trøstet meg med at med min (den gang problemhud), så ville jeg få rynker sent. Var ikke store trøsten da, men jeg lever godt på det nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå