Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Abelone
Skrevet

Jeg har nå tatt til fornuften og sagt til min venn (som har bedyret sin kjærlighet og alt det der....) at vi må kutte ut sms... Verken han eller jeg har kontroll på hva som blir sagt. Jeg gjengjelder ikke hans følelser, men blir påvirket av det han sier til meg... og klarer ikke å la være å svare ham av og til. Det er sånne meldinger som bare må slettes før noen andre ser dem...

Nå har jeg altså sagt stopp, og han skriver tilbake om vi kan forsøke å masse regler om antall, innhold og tidssoner... Jeg tror det blir et stress, og tror ikke vi / han klarer å holde seg til disse reglene over tid. Jeg vil være trofast mot mannen min, og ikke ha noen hemmeligheter for han. I det siste har jeg ikke kunnet vise ham alle meldingene..

Men vennen min sier at han trenger å ha kontakt med meg, han trenger mitt vennskap. Skal jeg forsøke et kontaktforhold med sms og masse regler. Mannen min vet som tidl. sagt om ham, og at vi har litt, ufarlig sms-kontakt. Det synes han er greit.

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Du sier jo selv at dere ikke klarer å holde dere, hvorfor da utsette deg for den risikoen?

Betyr han så mye for deg at du bare må ha kontakt med han? Er svaret nei her er det jo egentlig ikke noe å diskutere. Men er svaret ja bør du vel revurdere hele forholdet til din mann.

Tror det beste for din del er å bryte tvert, og ikke tenke på han mer. Hva han mener ol har ikke noe med saken å gjøre, for du har tross alt noe du skulle sagt du også.

Samtidig forstår jeg ikke hvorfor han må ha kontakt med deg når han har de følelsene som han har. Det må jo være en kjempe pine for han også å vite at du ikke bryr deg på samme måte. På den andre siden er det jo alltids håp fra hans side så lenge du gir han litt hele veien.

Skrevet
Du sier jo selv at dere ikke klarer å holde dere, hvorfor da utsette deg for den risikoen?

Betyr han så mye for deg at du bare må ha kontakt med han? Er svaret nei her er det jo egentlig ikke noe å diskutere. Men er svaret ja bør du vel revurdere hele forholdet til din mann.

Tror det beste for din del er å bryte tvert, og ikke tenke på han mer. Hva han mener ol har ikke noe med saken å gjøre, for du har tross alt noe du skulle sagt du også.

Samtidig forstår jeg ikke hvorfor han må ha kontakt med deg når han har de følelsene som han har. Det må jo være en kjempe pine for han også å vite at du ikke bryr deg på samme måte. På den andre siden er det jo alltids håp fra hans side så lenge du gir han litt hele veien.

:Nikke:

Enig med Madam Felle !

Dina

Skrevet

Du bør kutte tvert. Ikke være med "bare litt" og på visse vilkår! Det er vanskelig å motstå fristelsen, og lett å la seg rive med. Gi klar beskjed at det er slutt på leken, og klar å stå i mot. Det er mitt enkle, klare og velmente råd til deg! Jeg tror du har for mye å miste!

Gode klemmer fra sauen!

Skrevet

Dersom han er virkelig glad i deg og du ikke gjenngjelder hans følelser må du huske at du "setter ham fri" og faktisk gir ham en mulighet til å finne noe annet hvis du nekter mer kontakt. Så du ser der er flere argumenter for å kunne kontakten, ikke bare for å ikke lyve for mannen din.

Ofte får vi dårlig sammvittighet når vi avviser folk - men i en slik situasjon er det faktisk å gjøre ham en bjørnetjeneste om du støtter ham i denne greien der han ikke orker slippe deg. Nekt ham kontakt og gi ham mulighet til å gå videre :)

Atmi

Gjest Embla s
Skrevet

Enig med de andre!

Skjønner at det er tøft for deg å skulle bryte kontakt hvis du virkelig liker ham som en venn. Det burde jo heller ikke være noen trussel for ekteskapet ditt. Men hvis han er forelsket i deg, har dere faktisk ikke noe reelt vennskap. Hele forholdet er tuftet (fra hans side) på at han er forelsket og vil ha deg og at han håper at du "en dag skal innse at du også elsker ham" eller noe i den duren.

Gjest Abelone
Skrevet

Dere har helt rett, men det er vondt for jeg er veldig glad i ham som venn, og han er en super person.. Jeg har nettopp svart ham at jeg holder fast på at vi kutter kontakten. :cry: Trist, men nødvendig tror jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror ikke du er helt klar over hvilken forbindelse du egentlig har med han! :-?

Du sier jo først at dere deler litt "farlige" meldinger du ikke ville ha vist til noen.............. :oops:

Deretter påstår du at du ikke vil miste hans vennskap ? :roll:

Bestem deg for hva han betyr for deg jente!!!!!!!!!! :o

Spør du meg aner jeg at du har et desperat behov for oppmerksomhet, og misbruker derfor hans vennskap for å tilfredstille dette behovet! :(

Det er dårlig gjort både ovenfor deg selv, din venn, og for ikke å glemme din mann!!!!!!!!!! :cry:

Gå litt inn i deg selv, bli kjent med deg selv, og få kontakt med dine egne følelser, deretter går du etter det du vil ha!!!!!!!!!!! :lol:

Og foresten, ville du ha akseptert at din mann BEDREV den samme farlige leken på sms ? :sjarmor:

Gjest Embla s
Skrevet
Jeg tror ikke du er helt klar over hvilken forbindelse du egentlig har med han! :-?

Du sier jo først at dere deler litt "farlige" meldinger du ikke ville ha vist til noen.............. :oops:

Deretter påstår du at du ikke vil miste hans vennskap ? :roll:

Bestem deg for hva han betyr for deg jente!!!!!!!!!! :o

Spør du meg aner jeg at du har et desperat behov for oppmerksomhet, og misbruker derfor hans vennskap for å tilfredstille dette behovet! :(

Det er dårlig gjort både ovenfor deg selv, din venn, og for ikke å glemme din mann!!!!!!!!!! :cry:

Gå litt inn i deg selv, bli kjent med deg selv, og få kontakt med dine egne følelser, deretter går du etter det du vil ha!!!!!!!!!!! :lol:

Og foresten, ville du ha akseptert at din mann BEDREV den samme farlige leken på sms ? :sjarmor:

Abelone har vel aldri påstått at hun syns dette er problemfritt i fht seg selv, sin venn og sin mann. Hadde hun syntes det, hadde vel ikke denne tråden eksistert in the first place..

Poenget med følelsesliv, kjærlighet, trang til bekreftelse og spenning, samvittighet og alt det der er jo at ting ikke er så enkelt når man står midt i det og skal sortere følelser, prøve ikke såre noen, finne ut hva som er best for en selv og de andre. Det er vel ingen som ville likt at mannen sin skrev slike sms med andre kvinner :roll: Det er jo nettopp derfor han ikke får se disse sms'ene, det er derfor ting ikke er greit lenger i fht dette.

Jeg tror de fleste av oss har en grei følelse rundt moral og etikk, men når det kommer til praksis kan noen og enhver komme til å gå på en smell ang dette. Tror ikke pekefingermoralisme er det man trenger da. Hva som egentlig er rett vet man jo selv.

Skrevet

Noen ganger i livet treffer man et annet menneske hvor kjemien bare sier "pang". Det er ikke alt som er planlagt. Plutselig har det utviklet seg et nært, trygt og helt spesielt vennskap! Og mellom mann og kvinne har dette en tendens til å vippe over i litt feil spor noen ganger. Det er sånt som skjer. Det har skjedd før, og det kommer til å skje igjen. Og ingen kan vel straffes for hva de føler! Det du opplever nå, det kan skje de fleste av oss! Og jeg er sikker på at mange som leser dette vet nøyaktig hva du snakker om! :wink:

Men er man i et etablert og forpliktende forhold, er man nødt til å tenke grundig gjennom konsekvensen av det man holder på med. Dersom vennskapet bare er et vennskap og ingenting annet, da kan man stå åpent fram som gode venner og treffes på kafe, gå på besøk, prate sammen i telefon. Men med en gang det blir noe mer, forventninger, følelser, spenning, og ting begynner å foregå i det skjulte, og man ikke kan fortelle alt til mannen sin, da er det på tide å stikke fingeren i jorda og bestemme seg for hva man virkelig vil.

Jeg er enig med det som Atmi sier; han vil aldri føle seg fri til å lete etter en annen så lenge han har disse "ulovlige" forbindelsene til deg! Det må jo innerst inne ligge et håp hos ham at det kanskje en gang kan bli dere to? La ham gå, og prøv å komme over dette. Det går nok bra, skal du se!

Jeg er sikker på at han er en kjempeflott person. Det tror jeg du er også, Abelone! Og det føles sikkert ufattelig vondt å måtte kutte ham ut som venn pga. disse følelsene på avveier. Men kanskje han kommer over deg med tiden, slik at det er grobunn for et mer normalt vennskap? Man skal aldri si aldri! :wink:

En streng pekefinger får du ikke av meg! Det du har havnet oppi er ikke noe du har lett etter. Men du er sterk som gjør det du vet du må gjøre!

Ønsker deg lykke til! Jeg tror dette skal gå bra!

Gode klemmer fra

Skrevet

Jeg tror det er lurest å bryte alle bånd nå.

For en stund.

Det vil være et misforhold mellom dere - inntil han har kommet over deg.

For det gjør han nok.

Det tar bare tid - uvisst hvor lang.

Inntil da synes jeg dere skal kutte kontakten, helt og fullt.

Å være venn med en som har sterke følelser for deg, går sjelden bra, nettopp fordi sterke følelser er så vanskelige å håndtere.

Gi ham tid. Og rom.

Og han deg det samme.

Vær beinharde, og plei forholdet til din mann.

Etterhvert kanskje dere kan ta opp igjen kontakten, uten å skjule noe - men ha et åpent og godt forhold - eller kanskje ikke.

Det vil dere uansett ikke finne ut så lenge dere er midt oppi det - derfor anbefaler jeg avstand.

Skrevet

Syns du bør kutte kontakten, rett og slett av respekt for mannen din. Det ville såret meg om min kjære hadde holdt tett kontakt med en person som hadde vært så forelsket i ham at de trengte REGLER for å begrense seg...

Gjest som Factor
Skrevet

Kutt kontakten. Det er best for deg og han på sikt selv om det er vondt nå. Er det så at dere har skapt et dypt og inderlig vennskapsforhold, kan dere alltids ta opp kontakten når han har "roet" seg (les: funnet en annen). Sånn det virker nå er det alt for intenst. Gir du han lillefingeren din nå..........

Gjest Abelone
Skrevet

Tusen takk, Væren, og alle sammen. Jeg trenger sånn god "pep-talk" fra noen...! Jeg har bestemt meg nå for å være "snill pike", og gjøre det riktige. Og når jeg har bestemt meg, kan jeg være veldig sta. Problemet er egentlig FØR man har klart å bestemme seg for hva som er rette handlemåten..

SÅ: takk for lykkeønskninger. Dette kommer til å gå fint, tror jeg!

Skrevet

Mandagsklem til Abelone fra Værdamen! :klem2:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...