*happy* Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 mitt spørsmål, er du eller ville du vært "fornøyd" med 14000 utbetalt i mnd? Ville du fått betalt alle regninger og allikevel få endene til å møtes?
Gjest Raindrops Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Jeg hadde ikke vært fornøyd hvis det var en jobb jeg skulle ha resten av livet, men jeg hadde absolutt klart meg, det er dobbelt så mye som jeg har nå. :gjeiper: 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 Definitivt ikke. Jeg har utbetalt over det dobbelte og sitter igjen med knapt 8000/mnd. Men jeg regner med at du er ung og kanskje ikke har de største utgiftspostene enda(?) 2
Løvetanten Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Aldri i livet. Jeg hadde utbetalt 15 000 i en lusejobb for mange, mange år siden. Det er ikke nok til å leve for hvis du har hus og familie. Men kan jeg spørre hvem det er som tilbyr deg en så fornærmende lav lønn? Hvilken type arbeide snakker vi om her?
Gjest Solsmil Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 jeg ville ikke vært fornøyd hvis dette var en fast heltidsstilling jeg hadde. Men det er fordi jeg er student, og planlegger å tjene hakket mer enn det når jeg er ferdig utdannet, for å si det sånn. Men fått endene til å møtes? Ikke noe problem. Men så har jo studenter flest god trening til å klare seg på en knapp sum med penger. Men jeg skjønner jo at situasjonen er helt annerledes for folk som har barn, i tillegg til nedbetaling på hus-, bil- og studielån da.
Ananas. Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Jeg ville fått endene til å møtes, men ikke vært fornøyd. Det er ca det jeg tjener nå, og hadde jeg ikke hatt samboer å dele utgiftene med så hadde jeg aldri kunnet unne meg noe særlig.. Gleder meg til å bli student igjen og leve på enda mindre, så jeg har mer å leve for når jeg er ferdig.
FantasDick Skrevet 22. mai 2012 #7 Skrevet 22. mai 2012 Jeg har hatt 14K utbetalt, jeg var ikke fornøyd, men fikk endene til å møtes.
Gjest Frk.Franzen Skrevet 22. mai 2012 #8 Skrevet 22. mai 2012 Jeg ville fått endene til å møtes, men ikke vært fornøyd. Det er ca det jeg tjener nå, og hadde jeg ikke hatt samboer å dele utgiftene med så hadde jeg aldri kunnet unne meg noe særlig.. Enig. Tjener ca det ved 50 %, så dersom det hadde vært en fullstilling hadde jeg absolutt ikke vært fornøyd.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #9 Skrevet 22. mai 2012 Kommer jo an på hva du får det for å gjøre. Men jeg ville helt klart ha fått det til å gå rundt.
Lillah Skrevet 22. mai 2012 #10 Skrevet 22. mai 2012 Det ville jeg ikke vært fornøyd med nei, for da hadde jeg hatt 1000 kr å leve for etter alle faste utgifter var betalt i måneden. Og det er lite! Men hadde jeg hatt faste utgifter for 6000 - 7000 i mnd, så hadde det vel vært greit.
Solbærsaft Skrevet 22. mai 2012 #11 Skrevet 22. mai 2012 (endret) Jeg har ca 12.000 i utgifter hver måned (faste utgifter + mat og en ok sum til å handle diverse andre ting som trengs) 14.000 utbetalt ville gitt meg 2.000 til sparing hver måned. edit: men jeg ville absolutt ikke ha vært fornøyd med så lite utbetalt i en fulltidsstilling. Da ville jeg ha forventet mer. Hvem tilbyr så lite? Eller skatter du høyere enn du trenger? Endret 22. mai 2012 av Solbærsaft
SmallTalk Skrevet 22. mai 2012 #12 Skrevet 22. mai 2012 Nei, jeg ville definitivt ikke vært fornøyd med 14.000 utbetalt i måneden.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #13 Skrevet 22. mai 2012 Nei, det ville jeg absolutt ikke vært fornøyd med. Jeg ville ikke klart å betale de løpende utgiftene, og det hadde endt med salg av leiligheten i Oslo og et flytte til annen kant av landet.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #14 Skrevet 22. mai 2012 14 000 utbetalt ville vært luksus for meg! 4
Gjesten Skrevet 22. mai 2012 #15 Skrevet 22. mai 2012 Det kommer jo helt an på hva slags arbeid det er snakk om. Studenter får det jo til å gå rundt med under 7000 i måneden, så det lar seg jo gjøre.
Gjest Mahareth Skrevet 22. mai 2012 #16 Skrevet 22. mai 2012 Jeg har 14.000 utbetalt(dagligvare, ikke full stilling, ufaglært), og det er ikke mye nei. Hadde hatt det trangt om jeg var alene. Ville helt garantert fått endene til å møtes på et vis.
Wonders Skrevet 22. mai 2012 #17 Skrevet 22. mai 2012 jepp når jeg hadde det i lønn var det ikke så hardt. På den tiden hadde jeg ikke abonement på mobil men kontantkort. Det var jo så dyrt før. Man kan ikke stikke på middager i ny og ne, ikke handle for noen tusen noen ganger i måneden, ikke ta taxi... Man har det greit, men ikke romslig. Om du bor i Oslo da.... Jeg har ikke bodd andre steder sånn sett.
*happy* Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #18 Skrevet 22. mai 2012 TS her, takker for svar Jeg har 14000 i mnd i uføretrygd. Altså jeg klager ikke overhodet over å ha det i trygd, jeg vet mange har mindre. Jeg har hatt mindre selv for å si det slik. Men, bare lurer på hva andre tenker om saken om de måtte ha levd på 14000 i mnd. Jeg har mann så vi deler utgifter, så det går på et vis, men jeg synes det er hardt ganske ofte. Jeg kan som det ble skrevet her ikke ikke unne meg særlig mye før det da går i minus.
Løvetanten Skrevet 22. mai 2012 #19 Skrevet 22. mai 2012 Men du vet, man har et forbruk som tilpasser seg det man tjener. Hadde vi hatt lavere lønn så hadde vi også hatt mindre utgifter. Vi hadde ikke hatt samme huslån som nå, samme størrelse på boligen med alt det innebærer (strøm, vedlikehold, oppvarming), vi hadde hatt en eller ingen biler, vi hadde handlet billigere etc etc. Så man klarer seg gjerne med det man har uansett. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #20 Skrevet 22. mai 2012 Jeg ville ikke vært fornøyd med en slik lønn for en heltidsstilling, men jeg hadde fått endene til å møtes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå