Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er veldig stressa i det siste pga skal flytte til utlandet, og de siste regningene har fortsatt ikke kommet :(

Så jeg lurte på hva jeg evnt. skal gjøre?!? Er det noen metoder for å betale når man er utenlands......og hva er konsekvensene dersom det ikke blir betalt???

Trenger svar fort...... :(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke nettbank? Er da bare å betale som vanlig, evt. overføre fra utenlandsk konto.

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke nettbank? Er da bare å betale som vanlig, evt. overføre fra utenlandsk konto.

Men kodebrikken min fungerer ikke på det steder.....og trenger ikke jeg KID nr, og andre opplysninger for å betale?

Gjest gjest17
Skrevet

Men kodebrikken min fungerer ikke på det steder.....og trenger ikke jeg KID nr, og andre opplysninger for å betale?

Ring å hør med dem du har utestående regninger hos, så ordner det seg kjapt skal du se :-)

Få dem til å sende deg en e-post eller noe med infoen du trenger, så legger du bare til betalingen i nettbanken i dag med ønsket forfallsdato :-)

AnonymBruker
Skrevet

Kodebrikken min går på batteri, så jeg skjønner ikke helt hva som er problemet. Jeg har også bodd i utlandet, og da klarte min daværende norske bank helt fint å sende meg sms med engangskode også.

AnonymBruker
Skrevet

1) Inngå avtale om efaktura og/eller autogiro der det er mulig. De fleste tilbyr dette i dag, og for regninger som ikke allerede er sendt deg så kan du inngå avtalen i nettbanken din. Da får du regningen rett i nettbanken i stedet og kan bekrefte den der.

2) For de som evt. ikke tilbyr efakura så kan du ta kontakt med den enkelte og be de sende deg ny faktura til utlandet eller at de sender KID, beløp og kontonr. til deg over e-post, så legger du bare inn denne.

AnonymBruker
Skrevet

Du vet hvem du skylder penger?

Ring de å få oppgitt beløp og kidnr. Bruk nettbanken

De faste ligger jo på reg på nettbanken. Du trenger ikke kidnr på nettbanken, bare kryss av for at du ikke har.

Kodebrikken fungerer ikke,hva mener du? Skifte batteri kansje?

Skrevet

Har bodd i utlandet i 5,5 år og klarer helt fint å betale regningene mine.

Kodebrikka fungerer jo uansett hvor du befinner deg.

Ring de og få sum og KID, evt. flytt adressa di i Norge til foreldre/søsken/venn til regningene har kommet så kan de gi deg infoen du trenger for å betale.

Skrevet

jeg vet ikke om dette hjelper, men dette med flytting av adresse... Mange må forholde seg til adressen i folkeregisteret.

Fra utenlandske konti må man ha Swift/bic og iban-nummer også.

AnonymBruker
Skrevet

Om du virkelig vil gjøre opp for deg, så løser dette seg uten problemer. Du har fått mange gode råd, men lurer du egentlig på om du kan slippe unna ved å flytte til utlandet?

AnonymBruker
Skrevet

Om du virkelig vil gjøre opp for deg, så løser dette seg uten problemer. Du har fått mange gode råd, men lurer du egentlig på om du kan slippe unna ved å flytte til utlandet?

Ja, jeg skjønner heller ikke helt problemet. Kodebrikken vet vel ikke hvor du oppholder deg? Jeg har brukt mine i utlandet mange ganger. Og hvis jeg av en eller annen grunn ikke tok den med hadde jeg jo bedt noen her hjemme hjelpe meg. Får for eksempel forsikringene årlig sendt hjem til mamma og pappa, og de hadde eventuelt kunnet gitt meg kodene når jeg prøvde å betale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...