Gjest Jafs Skrevet 31. januar 2004 #1 Skrevet 31. januar 2004 Hvilke oster og hvilke kjekser bruker du når du skal servere ost og kjeks?
Quensi Skrevet 31. januar 2004 #2 Skrevet 31. januar 2004 Tolko med gressløk er veldig godt. Og så er jeg veldig glad i appelsinost. Men ellers er det mange gode oster, både krydrede og fruktsmak. Ha gjerne halve druer, appelsinskiver, kiwi o.l som tilbebehør. Og en god flaske rødvin. :D
Emy Skrevet 31. januar 2004 #3 Skrevet 31. januar 2004 Oj, bruker å handle inn mange forskjellige oster. Alt fra de ordinære til de litt mer spesielle. Litt for enher smak. Salte kjeks og søte kjeks. Masse grønnskaker og frukt til. Kjempe kos! Ja, dette hjalp deg nok veldig men...
Gjest Moonshadow Skrevet 31. januar 2004 #4 Skrevet 31. januar 2004 Jeg bruker å dra på ostebutikk eller butikker med ostedisk, å kjøpe oster, mye bedre enn de du får i vanlig butikker. Krydder ost, brie, pepperost, gressløk ost, hvitløksost, cherrie ett eller annet(en kirsebær ost..) og mange fler. Bruker selinas og ritz kjeks også kjøper jeg en sånn pakke med litt forskjellige kjeks. Druer er jo et must til ost og kjeks da.
Salt Skrevet 31. januar 2004 #5 Skrevet 31. januar 2004 Druer er jo et must til ost og kjeks da. Synes kiwi også er godt til.
Gjest Moonshadow Skrevet 31. januar 2004 #6 Skrevet 31. januar 2004 Synes kiwi også er godt til. Det har jeg fktisk aldri prøvd før men det blir det neste gang
Arkana Skrevet 31. januar 2004 #7 Skrevet 31. januar 2004 Brie, en kremost m/krydder, Port Salut, Saint Albray og Rambol valnøtt. Av kjeks liker jeg Salinas, Ritz, kaptein, cream crackers, og også nystekte bagutter.
Dina Skrevet 31. januar 2004 #8 Skrevet 31. januar 2004 Camborzola, Saint Albray, Brie og Camembert, druer, salte kjeks, varme baguetter, paprika, oliven, bruschetta og god rødvin...! Nam! :D Dina
Gjest Paff Skrevet 1. februar 2004 #10 Skrevet 1. februar 2004 Fransk brie er min absolutte favoritt. Ellers blir det f.eks hvit castello, en krydderost med hvitløk, slike små røde baby-oster, ridderost eller port salut, camembert osv. Som tilbehør er druer et must, det er jeg enig i! Men ellers er det godt med masse både frukt og grønnsaker; paprika, appelsin, epler, pærer, reddik, stangselleri... Og - prøv å ha små skiver hvit baguett til - det er kjempegodt og en fin forandring til kjeksene.
Pusekatt Skrevet 1. februar 2004 #11 Skrevet 1. februar 2004 Bresse Bleu, Pecorino, Gorgonzola....*nam*
MilkMaiden Skrevet 1. februar 2004 #12 Skrevet 1. februar 2004 På ultra (i Trondheim i allefall) har de en aldeles vanvittig god ost, det er en ost med skinke inni som er røkt. Anbefales på det varmeste!
Gjest Moonshadow Skrevet 1. februar 2004 #13 Skrevet 1. februar 2004 På ultra (i Trondheim i allefall) har de en aldeles vanvittig god ost' date=' det er en ost med skinke inni som er røkt. Anbefales på det varmeste![/quote'] Ostedisken på obs city syd, har også mange gode ferske oster. Der bruker jeg å kjøpe ost. Må vel en tur på ultra å se også
Amarone Skrevet 2. februar 2004 #14 Skrevet 2. februar 2004 Jeg pleier vanligvis å ha cream crackers eller annen nøytral kjeks. Jeg er ikke så glad i salte kjeks; synes de ødelegger smaken av osten... Men om det er flere enn meg og sambo kjøper jeg en pakke med blandet kjeks. Og jeg MÅ ha upasteurisert brie, rocquefort, camembert og ekstra vellagret Norvegia / edamer. Utover det er det ikke så farlig, men en eller annen kremost med pepper kan være godt. Og manchego. Også vil jeg ha portvin til roqueforten og røcvin til resten... Det er en bra kveld, det! :D Amarone
Redhead Skrevet 2. februar 2004 #15 Skrevet 2. februar 2004 I tillegg til salte kjeks bruker jeg baguetter. Det er kjempegodt til brie, camembert og andre ostetyper som ikke er smøreoster. Faktisk så kommer ostesmaken mye bedre fram når man spiser den med baguett, anbefales :D !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå