AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 1. Om jeg spiser 4000 kalorier på en dag(jeg har aldri gjort det), vil jeg da gå opp et halvt kilo? 2. Om jeg en dag spiser 3000 kalorier, kan jeg da spise 1500 kalorier i to dager for å ikke legge på meg noe? er det sånn det fungerer? :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 1. Nei, du må trekke fra det du trenger som dagsbehov. Hvis du derimot spiser din vanlige 'dose' på 2000 kalorier og så 4000 ekstra, altså 6000 til sammen uten å drive ekstra trening, så har du teoretisk sett lagt på deg en kilo. Men vekt er jo mer fluktuerende enn som så, så fremt man ikke driver kontrollerte medisinske forsøk på seg selv i en lab. 2. Jeg gjør det lett å sier ja. Poenget er i hvert fall greit, at totalinntaket over lengre tid er det som styrer vekten, ikke én lørdag der neven var veldig aktiv i Sørlandschipsposen. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Takk for svar! Har alltid lurt på dette, og nå vet jeg endelig svaret. KG er et fantastisk forum
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå