Gå til innhold

Lagt på meg - singel for alltid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den siste tiden har jeg tenkt mye på om jeg noen gang kommer til å få meg en kjæreste. Grunnen til dette er at jeg er blitt ganske tykk, jeg har lagt på meg 15-20 kg de to siste årene. Jeg er pen i ansiktet og har en slank overkropp, det meste av fettet ligger på magen, rumpa, puppene og lårene. Jeg er velstelt, har fine klær og fint hår. Skjønner at jeg bør slanke meg å jobber med saken, men slikt tar tid, jeg sliter med lavt stoffskifte og det er vanskelig å gå ned i vekt. Blir skikkelig deprimert av å gå å tenke på dette. Er det noen menn i det hele tatt som kan ha interesse for meg selv om jeg har lagt på meg litt? Før hadde jeg ingen problem menn som var interessert. Nå føler jeg at ingen kan like meg, er det virkelig sant? Eller føler jeg dette fordi jeg ikke liker meg selv og da tenker at ingen andre kan gjøre det heller? Hvilke erfaringer har dere andre tykke damer? Jeg ser jo stadig tykke damer med slanke menn og omvendt. Skjønner bare ikke hva som er problemet med meg. Dette er ikke ment som noe sutrinnlegg, jeg vet at jeg bør gå ned i vekt, men ønsker å høre hva dere mener.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er nok heller selvbildet som er problemet her.

Jeg er mann, men jeg kan fortelle deg at det finnes menn der ute som ikke bryr seg om at du har noen ekstra kilo på kroppen.

Selv om vi lever i et veldig utseendefiksert samfunn, så finnes det menn der ute som ser forbi det ytre og inn til det indre. :jepp:

Endret av Hesitation
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Har du aldri sett eller hørt om en tjukkas med kjæreste før?

Endret av kråkefjas
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok heller selvbildet som er problemet her.

Jeg er mann, men jeg kan fortelle deg at det finnes menn der ute som ikke bryr seg om at du har noen ekstra kilo på kroppen.

Selv om vi lever i et veldig utseendefiksert samfunn, så finnes det menn der ute som ser forbi det ytre og inn til det indre. :jepp:

Ja, sliter veldig med selvbildet, klarer ikke se menn inn i øynene, klarer ikke møte blikk, er jeg er redd de skal legge godt merke til hvor tykk jeg er. Skal ikke legge skjul på at jeg blir forferdelig påvirket av alt kroppsfokuset. Håper jeg møter en som ser forbi utseende en gang i løpet av livet, hadde vært fantastisk :)

AnonymBruker
Skrevet

Har du aldri sett eller hørt om en kjukkas med kjæreste før?

Jo, skrev jo at jeg har sett det. Men klarer ikke å skjønne det...

Gjest UngKalven
Skrevet

Ja, sliter veldig med selvbildet, klarer ikke se menn inn i øynene, klarer ikke møte blikk, er jeg er redd de skal legge godt merke til hvor tykk jeg er. Skal ikke legge skjul på at jeg blir forferdelig påvirket av alt kroppsfokuset. Håper jeg møter en som ser forbi utseende en gang i løpet av livet, hadde vært fantastisk :)

Du håper du møter en som ser forbi utseende og ser den usikre jenta som ikke vil møte blikket hans? Nei, ikke sant. Det er det som er problemet.

Gjest Katten.
Skrevet

Selvtillit skjuler skavanker.

Dårlig selvtillit framhever dem.

Du bør uansett komme deg i god fysisk aktivitet, selv om det viktigste er ditt eget hode.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvtillit skjuler skavanker.

Dårlig selvtillit framhever dem.

Du bør uansett komme deg i god fysisk aktivitet, selv om det viktigste er ditt eget hode.

Ja, jeg vet det. Men det er lett å si sånt, selvtillit kommer ikke bare av seg selv. Jeg trener 5 dager i uken i tillegg til å spise sunt, så er ikke det som er problemet. Er bare redd jeg aldri kommer til å gå ned i vekt igjen, og at ingen vil ha meg..

AnonymBruker
Skrevet

Du håper du møter en som ser forbi utseende og ser den usikre jenta som ikke vil møte blikket hans? Nei, ikke sant. Det er det som er problemet.

Jeg ser jo hva som er problemet. Jobber både med selvtillit og driver å går ned i vekt, men som sagt det er veldig vanskelig, men jeg prøver så godt jeg kan. Noen som har noe tips til hvordan jeg kan gå frem til å få kontakt med gutter da? Er jo ingen spesifikk fyr jeg liker eller noe så nå mener jeg menn generelt, at jeg ikke tør å se de inn i øynene. Men de jeg kjenner som venner er det ikke noe problem med, men jeg føler de aldri vil noe mer enn å være venner med meg siden jeg er tykk...

Gjest Katten.
Skrevet

En gjennomført god selvtillit som er forankret i deg selv, istedet for andres syn på deg, tar flerfoldige år å opparbeide.

Du må finne en måte som funker for deg :)

Gjest Anna.S
Skrevet

Ja, jeg vet det. Men det er lett å si sånt, selvtillit kommer ikke bare av seg selv. Jeg trener 5 dager i uken i tillegg til å spise sunt, så er ikke det som er problemet. Er bare redd jeg aldri kommer til å gå ned i vekt igjen, og at ingen vil ha meg..

Jeg har vært der du er, og det er ingenting som er verre enn å få høre at du var for svær over ræva etter en date. Men selv om jeg gikk ned og begynnte å få masse oppmerksomhet så ble ikke selvtilitten bedre, men nesten verre. For hvorfor vil disse mennene ha meg? Fordi jeg er fin nok til å vise frem til folk? Jeg ble nesten litt bitter på kjekkassene som ikke enset meg når jeg var feit, men som nå gjør alt de kan for å vinne meg.

Jeg anbefaler terapi. Går selv til psykolog for å bygge opp et ruinert selvbildet. Jeg må bli glad i meg selv før jeg kan bli glad i noen andre, eller noen andre kan bli glad i meg :)

Jeg er helt sikker på at du er nydelig på tross av kiloene dine og med litt fiksing av tanker vil du finne deg en kjæreste selv om du ikke har nådd målet ditt. :rodmer:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvorfor skal ingen like deg? Du har noen kilo ekstra på kroppen? Ja vel, hva så? Det er mange som har noen ekstra kilo, og guess what, jeg vil heller ha en oppegående og blid dame med god personlighet enn en som kun er dum og deilig. En kropp kan man også forholdsvis lett trene og holde vedlike etter som det passer og ettersom hva man selv føler seg vel med, men en personlighet kan man ikke endre. Den er fastlåst til du går i graven.

Dessuten forfaller kroppene til alle mennesker før eller senere uansett. Personlighet rakner aldri. Så der har du egentlig vektskålen i grove trekk. Hva vil du da velge? Jeg vil aller helst legge ekstra vekt på personlighet. En god personlighet og sjarm smelter hvem som helst. Dette farger også synet du har på personen. En superkjekkas kan bli det ekleste krypet på kloden hvis personligheten og hans syn på verden er forkastelig. En god personlighet kan gjøre deg til den ultimate prins eller prinsesse. En ledsager og partner i livet man ikke vil være foruten.

Det første steget er å akspetere seg selv for den man er. Dette har jeg forlengst gjort, og det må du også gjøre. Jeg er den jeg er, men du skal huske at det du ser er ikke alt du får. Vi er alle langt mer enn det som treffer øyet. Ikke døm boken etter omslaget. Sistnevnte er et prinsipp jeg selv forsøker å leve etter, siden jeg selv har brent meg noen ganger.

Du må også kunne erkjenne at ingenting er umulig. Veldig mye går simpelthen på viljen.

Endret av Pene sko...
  • Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner godt hvordan du føler deg, når man har lagt på seg en del og er singel, og -vet- hvordan det var når man var slankere, er det en gnagende følelse av at man ikke kan "konkurrere" med de tynne og (i egne øyne) flottere jentene der ute; kanskje spesielt om sommeren.

Det er koselig at så mange har svart at de ikke bryr seg om noen kilo for mye (spesielt dere menn her som motbeviser det man selv tenker når man er i denne situasjonen), men slik føles det jo ikke i "den virkelige verden". Så enormt fokus på utseende og slankhet og sunnhet som det er, føler man ofte at folk tror man spiser som en gris innenfor hjemmets fire vegger. I ditt tilfelle TS, så har du jo en situasjon som gjør det vanskelig for deg å holde vekten, på samme måte som meg. Jeg spiser under kalorimål hver dag jeg, men går likevel titt og ofte opp i vekt pga sykdom. Tunge dager tidligere i livet tenkte jeg at jeg aldri ville finne noen som ville ha meg, og selv om jeg nå har en fantastisk kjæreste som så meg der inne et sted likevel, føler jeg meg til tider enorm og helt ubrukelig.

Alle har et ønske om å være attraktiv i andres øyne, enten det gjelder venner eller partnere; og overvekt er elefanten i rommet uansett hva man "foretar seg" som singel når man føler det slik som du gjør nå. Jeg skal ikke si at du bør slanke deg, for det handler om det mentale mer enn det fysiske, men jeg vet jo ikke selv hvordan jeg skal slippe disse tankene så jeg kan ikke gi deg andre tips enn å prøve å akseptere dine gode sider (som at du har et pent ansikt etc) og kanskje finne noen likesinnede (jeg melder meg gjerne frivillig!) å prate med og kanskje begynne å trene med jevnlig for å forsøke å booste selvtilliten? :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt. Har vært der selv. Skulle gjerne gått ned en hel haug med kilo. Men vet du hva? Jeg har lært meg å trives med meg selv. Jeg har ikke alltid gjort det, og så klart, innimellom har jeg dårlige dager jeg som de fleste andre. Kroppen min er som den er. De som ikke liker den er ikke verdt mine tanker og følelser :)

At de som var interesserte før disse kiloene ikke er det nå, vel, det får bli deres problem. Det er de som går glipp av noe, ikke jeg ;)

En dag finner jeg nok prinsen jeg også, med eller uten disse ekstra kiloene :)

Gjest Lurifix
Skrevet

Jeg anbefaler terapi. Går selv til psykolog for å bygge opp et ruinert selvbildet.

Ustoppelig vakker kvinne har dårlig selvbilde? :forvirret::romeo:

• Liker 1
Skrevet

Du må bli trygg på deg selv og selv overvektige finner kjæreste

Gjest Grønnblomst
Skrevet (endret)

Den siste tiden har jeg tenkt mye på om jeg noen gang kommer til å få meg en kjæreste. Grunnen til dette er at jeg er blitt ganske tykk, jeg har lagt på meg 15-20 kg de to siste årene. Jeg er pen i ansiktet og har en slank overkropp, det meste av fettet ligger på magen, rumpa, puppene og lårene. Jeg er velstelt, har fine klær og fint hår. Skjønner at jeg bør slanke meg å jobber med saken, men slikt tar tid, jeg sliter med lavt stoffskifte og det er vanskelig å gå ned i vekt. Blir skikkelig deprimert av å gå å tenke på dette. Er det noen menn i det hele tatt som kan ha interesse for meg selv om jeg har lagt på meg litt? Før hadde jeg ingen problem menn som var interessert. Nå føler jeg at ingen kan like meg, er det virkelig sant? Eller føler jeg dette fordi jeg ikke liker meg selv og da tenker at ingen andre kan gjøre det heller? Hvilke erfaringer har dere andre tykke damer? Jeg ser jo stadig tykke damer med slanke menn og omvendt. Skjønner bare ikke hva som er problemet med meg. Dette er ikke ment som noe sutrinnlegg, jeg vet at jeg bør gå ned i vekt, men ønsker å høre hva dere mener.

er nok mye der det ligger ja

Endret av Grønnblomst
Gjest Janus
Skrevet

Er det noen menn i det hele tatt som kan ha interesse for meg selv om jeg har lagt på meg litt? Før hadde jeg ingen problem menn som var interessert. Nå føler jeg at ingen kan like meg, er det virkelig sant? Eller føler jeg dette fordi jeg ikke liker meg selv og da tenker at ingen andre kan gjøre det heller?

Gratulerer, du har svart på ditt eget spørsmål. :)

Det er mange menn som begjærer og drømmer om en kvinne som deg, men ettersom du tydeligvis ikke er komfortabel med din egen fysikk, så bør du gå ned i vekt for din egen del.

Har du påvist lavt stoffskifte og får du behandling for dette?

Sannsynligvis vil selvbildet og selvtilliten din forbedre seg når du taper vekt, men når vi vet at det finnes slanke mennesker og svært billedskjønne mennesker som har problemer med selvbildet sitt og dårlig selvtillit, så kan vi fastslå at det er ikke der det egentlig svaret ligger.

:)

• Liker 1
Skrevet

Finnes det ingen mannfolk med noen kilo for mye på kroppen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange fine ord!

Pene sko: Godt å lese innlegget ditt, gir meg en liten følelse av håp.

Janus: Ja, går på hormontabletter for lavt stoffskifte. Skal gå fint å gå ned i vekt, det bare tar litt tid å kan være vanskligere enn for friske folk. Men jeg jobber med saken. Skammer meg over at jeg må være slank for å være lykkelig, kunne virkelig ønske jeg klarte å akseptere meg selv som jeg er. Men i en alder av 25 år er det kjipt å plutselig legge på seg mange kilo, mens de fleste vennene dine er slanke.

Anna. S: Ja, jeg burde nok gå til psykolog, da dette faktisk svekker livskvaliteten min. Har det ikke noe bra, er mye deprimert og er blitt innesluttet, går aldri ut på byen, redd for hva folk skal tenke om meg.

Steinar40: Joda, det finnes sikkert menn med ekstra kilo på kroppen, men føler det er de som er litt eldre enn meg, vil jo helst ha noen som er rundt samme alder som meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...