Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hå! :)

Etter et friår, å skal ha et til etter planen, så tenkte jeg å søke på hotelldelse til høsten 2013. Har noen av dere gått på det? Eller har dere kanskje noen venner og bekjente som har? :)

Er det vanskelig? Største utfordringene? Praksis? Osv osv. Sto ikke mye på UIS sin hjemmeside.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller reiselivsledelse! :)

AnonymBruker
Skrevet

jeg går hotelledelse :) det er litt mye matte for min del, har hvertfall vert det dette semesteret, men det går greit. det er ikke noe praksis, synest det er litt rart egentlig, for det er jo mye som nesten må lærest gjennom praksis, men det er vel derfor man må ha hatt et års praksis for å komme inn.

Skrevet

Jeg har gått service og samferdsel, så reiseliv på vgs med praksis. Og er ute i to jobber i restaurantbransjen, to år til høsten nå. :) Kan det dokumenteres at jeg har jobbet innen faget, selvom det ikke er via skolen eller lære?

AnonymBruker
Skrevet

ja, alt du trenger er en attest fra sjefen som sier at du har jobbet fulltid i minst ett år :)

Skrevet

Æsje, er ikke fulltid.. :/ Er bare sjefen min som har fulltid. Har deltid liksom.. :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

det trenger ikke være fulltid, men du må ha jobbet tilsvarende ett år i fulltid, om du skjønner?

Skrevet

ÅÅ, ok! Heheh, ja skjønner. :)

Skrevet

Jeg gikk reiselivsledelse. Da trenger man ikke praksis. Syntes det var et bra studie. Spesielt siden man har mye økonomi og ledelsefag. Man er ikke tvunget til å jobbe innen reiseliv senere om man skulle ønske å prøve noe nytt. Man har jo bare 1 reiselivsfag og to andre fag innen økonomi og ledelse som jeg skrev over. Tittelen på studie er på en måte litt misvisende, har fått mange spørsmål om man blir reiseleder...ehh, nei, jeg studerer ikke 3 år for å bli reiseleder for apollo...vi hadde mye av de samme fagene som hotell husker jeg, reiselivsfagene hadde vi for oss selv mens de hadde hotellfag.

Skrevet

Eller reiselivsledelse! :)

Jeg har en bachelor innen reiselivsledelse. Synes det var et bra studie. Man trenger ikke å ha jobbet innen bransje for å studere reiseliv. Mange som kom rett fra videregående skole eller hadde jobbet noen år. Har man jobbet i restaurant/hotell/reiselivsbransjen, er det en fordel - synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...