Gjest ann.k Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Jeg leier en kjellerleilighet i et veldig gammelt hus. Sliter med mye fuktighet i hele leiligheten, spesielt på soverommet. Det dugger ofte på stuevinduene og det dukker ofte opp vanndammer under gulvovnen når varmen er på. Har merket i det siste at det er vanskelig å sove godt om nettene, nasa er helt tett og våkner opp om morgenen med hodepine og får ofte nyseanfall. Har ikke fått skaffet meg en kommode til noen av klærne mine, derfor ligger de brettet og stablet på soveromsgulvet. Disse er nesten like våte som en sentrifiguert vask, og lukter noe mugg. Har ikke nevnt dette for utleieren. Er dette helsefarlig i lengden?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Jeg leier en kjellerleilighet i et veldig gammelt hus. Sliter med mye fuktighet i hele leiligheten, spesielt på soverommet. Det dugger ofte på stuevinduene og det dukker ofte opp vanndammer under gulvovnen når varmen er på. Har merket i det siste at det er vanskelig å sove godt om nettene, nasa er helt tett og våkner opp om morgenen med hodepine og får ofte nyseanfall. Har ikke fått skaffet meg en kommode til noen av klærne mine, derfor ligger de brettet og stablet på soveromsgulvet. Disse er nesten like våte som en sentrifiguert vask, og lukter noe mugg. Har ikke nevnt dette for utleieren. Er dette helsefarlig i lengden? Sa du mugg? Da er det jo ikke bra og være der.
Gjest ann.k Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 (endret) Sa du mugg? Da er det jo ikke bra og være der. Klærne lukter litt mugg, og en litt rar, men svak, lukt på hele soverommet. Har ikke merket noe til mugg eller sopp i taket eller vinduskarmer Endret 21. mai 2012 av ann.k
KatteLatte Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Det er nok mugg i veggene eller et annet sted. Første tiltak må være å skaffe en avfukter, det får du kjøpt på Biltema f.eks. Aller helst bør du finne deg en annen leilighet før du blir syk.
Fantasi Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 Jeg leier en kjellerleilighet i et veldig gammelt hus. Sliter med mye fuktighet i hele leiligheten, spesielt på soverommet. Det dugger ofte på stuevinduene og det dukker ofte opp vanndammer under gulvovnen når varmen er på. Har merket i det siste at det er vanskelig å sove godt om nettene, nasa er helt tett og våkner opp om morgenen med hodepine og får ofte nyseanfall. Har ikke fått skaffet meg en kommode til noen av klærne mine, derfor ligger de brettet og stablet på soveromsgulvet. Disse er nesten like våte som en sentrifiguert vask, og lukter noe mugg. Har ikke nevnt dette for utleieren. Er dette helsefarlig i lengden? Ja, dette er helseskadelig, det trenger ikke gå lenge før det blir det heller. Det du beskriver her høres ganske ekstremt ut, så det beste hadde vært å flytte så fort som mulig før du blir alvorlig syk. Andre ting du kan gjøre er som nevnt før meg er å kjøpe avfukter, dersom du MÅ bo der en stund til, god utlufting på varme og tørre dager. Flytt også klærne dine bort fra soveromsgulvet. Samt å hele tiden ha ventiler åpne. Har du bad uten vinduer?
MaiTai Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Jeg bor også i kjellerleilighet, og utleieren har satt en luftavfukter her som er stilt inn på 40 % så den slår seg på automatisk, samt at alle ventiler (du bør ha minst 1 i hvert rom som har utevegg) står åpne hele tiden. Det er helsefarlig slik du beskriver det, og det er også dumt for utleieren fordi det danner seg fukt og mugg i vegger, gulv og tak om det er for høy luftfuktighet. Jeg syns du skal snakke med utleier om det, og få han/hun til å kjøpe en luftavfukter, både for han/hun sin del og for du som bor der. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå