Gå til innhold

Hvordan få tilbake på forsikringen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har blitt frastjålet syklene våre fra en sånn felles sykkelbod i borettslaget, og tenkte å få tilbake noe penger på forsikringen. Problemet er bare at de skal jo ha så mye dokumentasjon. Hvem sparer på gamle kvitteringer? Og så skal de vite når og hvor de er kjøpt, hvilke sykler det var, merke, nypris osv. Syklene ble jo kjøpt for over ti år siden. Vi har ikke brukt dem på lenge og ikke husker jeg hvilket merke de var eller hva de kostet ny. Husker bare fargen og ca utseende. Butikken der vi kjlpe dem er nedlagt eller flyttet. Den er i alle fall ikke der lenger.

Hva skal jeg gjøre for å få tilbake på forsikringen? Bare finne på noe? Føler meg som om jeg skal lure forsikringsselskapet, men jeg skal jo egentlig ikk det. Og hvordan gjøre det troverdig?

Vi har jo betalt forsikring i mange år, og når vi endelig har bruk for den, vil jeg jo ha dety jeg har krav på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har blitt frastjålet syklene våre fra en sånn felles sykkelbod i borettslaget, og tenkte å få tilbake noe penger på forsikringen. Problemet er bare at de skal jo ha så mye dokumentasjon. Hvem sparer på gamle kvitteringer? Og så skal de vite når og hvor de er kjøpt, hvilke sykler det var, merke, nypris osv. Syklene ble jo kjøpt for over ti år siden. Vi har ikke brukt dem på lenge og ikke husker jeg hvilket merke de var eller hva de kostet ny. Husker bare fargen og ca utseende. Butikken der vi kjlpe dem er nedlagt eller flyttet. Den er i alle fall ikke der lenger.

Hva skal jeg gjøre for å få tilbake på forsikringen? Bare finne på noe? Føler meg som om jeg skal lure forsikringsselskapet, men jeg skal jo egentlig ikk det. Og hvordan gjøre det troverdig?

Vi har jo betalt forsikring i mange år, og når vi endelig har bruk for den, vil jeg jo ha dety jeg har krav på.

Selvfølgelig må du dokumentere hva slags sykler det er snakk om, hvor de er kjøpt og til hvilken pris. Forsikringsselskapet må jo finne ut hva slags verdi det var på de. Ofte kreves det også at syklene må være registrert i et sykkelregister for å få noe igjen på forsikringen. De må også ha vært forsvarlig låst. Hvis det er slik at syklene er over 10 år gamle er sannsynligvis verdien liten. Etter egenandelen er trukket fra er det ikke sikkert det er så mye, om noe i det hele tatt, som blir utbetalt.

Du må ikke bare dikte opp noen opplysninger. Det er forsøk på forsikringssvindel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har blitt frastjålet syklene våre fra en sånn felles sykkelbod i borettslaget, og tenkte å få tilbake noe penger på forsikringen. Problemet er bare at de skal jo ha så mye dokumentasjon. Hvem sparer på gamle kvitteringer? Og så skal de vite når og hvor de er kjøpt, hvilke sykler det var, merke, nypris osv. Syklene ble jo kjøpt for over ti år siden. Vi har ikke brukt dem på lenge og ikke husker jeg hvilket merke de var eller hva de kostet ny. Husker bare fargen og ca utseende. Butikken der vi kjlpe dem er nedlagt eller flyttet. Den er i alle fall ikke der lenger.

Hva skal jeg gjøre for å få tilbake på forsikringen? Bare finne på noe? Føler meg som om jeg skal lure forsikringsselskapet, men jeg skal jo egentlig ikk det. Og hvordan gjøre det troverdig?

Vi har jo betalt forsikring i mange år, og når vi endelig har bruk for den, vil jeg jo ha dety jeg har krav på.

Tror du virkelig at selskapene er en bank en bare kan forsyne seg av? Ti år gamle sykler, uavhengi av bruk....trekk fra egennandelen så får du kansje en 50 lapp.

Husker ikke merke,pris.....så med den forklaringen skal du mene å få penger?

Uansett om butikken er nedlagt, så er det registrert. Kontakt kjeden dere kjøpte den, dere ligger inne med navn på dataen deres.

Faktisk, så kan du kontakte nettbanken, du må betale ca 60 kr,så finner de hva du betalte. Selv så lang tid tilbake.

Dere har sikkert bilde av dere sammen med sykkelen igjennom ti år. Selskapet finner ut hvilke sykkel det er.

Om du ikke er istand til noe av dette, så kan du glemme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...