AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Åh faen altså, jeg har nettopp, akkurat blitt kvitt de hundretallskvisene som bestemte seg for å dukke opp i ansiktet mitt. En etter en i en periode på en MÅNED. Endelig fått kvisefri hud, så kommer solsteiken og 20 varmegrader. Jeg jobber ute, og jeg kjente det altfor godt i ansiktet i dag, jeg er på vei til å bli svidd. Til i morgen må jeg bestemme meg... Jeg har en solkrem med solfaktor 25 fra Green People som er ny og ubrukt. Jeg er redd for at jeg får masse nye kviser hvis jeg smører den i ansiktet. Så har jeg en eldre solkrem, en blå for barn som blir grønn eller blå når man spruter den på, men jeg vet ikke hvor lenge den har stått på badet. 2-3 ÅR? Sikkert ikke vits i vurdere å smøre den i ansiktet? Eller jeg kan gå uten og bli hummersvidd, og sikkert alle andre farer med det. Men de vil jeg heller ikke. Får ikke tak i annen solkrem på en stund, så må vel bare prøve den økologiske og satse på at det går bra?
Gjest Bartenina Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Jeg får lett kviser når jeg er solbrent, så det er også fint å unngå Så kan jeg anbefale å prøve burdock, urtepiller som fås kjøpt på helsekosten, de bedret huden min VOLDSOMT :-)
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Burdock altså, det skal jeg notere meg.... Ah, faenskap. Får prøve den økologiske greia.
Gjest Bartenina Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 kanskje vaske ofte hvis du kan, før du fører på nytt lag med solkrem? Wish u luck
Tamtam Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Prøv den økologiske til GP. Jeg fikk også lett kviser av solkrem, helt til jeg forsto hvilke ingredienser som gjør utslaget. Det er de kjemiske solfiltrene som gjør at ansiktet mitt eksploderer, ikke de fysiske (titaniumdioxid eller sinkoksid). Jeg mener GP har fysiske solfiltre, så den er ihvertfall trygg på min hud. Prøv selv!
Karmosin Skrevet 22. mai 2012 #7 Skrevet 22. mai 2012 Det finnes ikke noen som helst solkrem eller fuktighetskrem med UV-beskyttelse i verden som IKKE gir meg kviser. Så jeg bruker Dermalogica Solar Defence Booster SPF 30, blander med fuktighetskremen min og får sånn ca. SPF 15. Tar eventuelt litt ekstra på nesa. Den finnes visstnok som SPF 50 også.
Scherbatsky Skrevet 23. mai 2012 #8 Skrevet 23. mai 2012 Jeg sliter også med små kviser og fikk anbefalt La Roche Posay på apoteket. Den er spesielt egnet til "problemhud". Lett og deilig å påføre er den også. Trekker fort inn.
Gjest mari kontrari Skrevet 24. mai 2012 #9 Skrevet 24. mai 2012 Det som hjelper best for meg er å vaske ansiktet med engang jeg kommer hjem etter å ha brukt solkrem. Om jeg er litt svett og guffen i ansiktet pleier jeg ofte å ta en klut med varmt vann og litt sitron (obs, ikke sitron i ansiktet om du skal rett ut i solen igjen) og la den ligge litt på ansiktet, før jeg skyller godt av med først lunkent og tilslutt litt kaldt vann. Ta på vanlig fuktighetskrem som passer for deg etter dette. Får mye mindre kviser av solkrem etter jeg begynte å gjøre dette, også føles det deilig å friske opp ansiktet med engang jeg kommer hjem. PS: Green people sin solkrem ga meg mindre kviser en "vanlig" solkrem for ansiktet gjør når jeg brukte den i fjor, men fortsatt litt om jeg brukte den hele tiden. PS.PS: Kast den gamle solkremen som hadde ligget i flere år
Nebel Skrevet 24. mai 2012 #10 Skrevet 24. mai 2012 Jeg bruker solkrem fra Thalgo som dagkrem (med SPF 30), og den gir fukt og gir meg ikke urenheter (inntil nå hvertfall, brukt den et par uker). Det eneste er at den kan gjøre med blank om jeg ikke bruker mineralfoundation over. Man må nesten prøve til man finner noe som funker... :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå