AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Er akkurat ferdig med BA-oppgaven. Sitter og ser over en siste gang før jeg skriver ut, og oppdager nå en tilbakemelding fra veileder som jeg har oversett. Han mener at jeg har litt lite teori i metodekapittelet. Oppgaven min er basert på litteraturstudie og jeg redegjør for utvelgelse av teori og jeg har kildekritikk. Den delen er grei. Det jeg har litt lite av et altså teori om metode. Så er det sånn at jeg har litt begrenset med bøker tilgjengelig før jeg må skrive ut. Jeg lurer defor på om det blir rett å skrive om fortolkningsprosessen, altså den hermeneutiske spiral i forhold til den litteraturen jeg har anvendt. Den har jeg jo lest,og enten jeg vil det eller ei, tolket. Tolkningen påvirker jo oppgaven min. Jeg har en bok om dette her nemlig..så dette kan jeg få på plass i natt og så skrive ut. Men jeg er ikke 100% sikker på at dette blir riktig. Liker vanligvis å lese om samme fenomen/begrep i flere bøker for å være sikker på at jeg forstår riktig. Men nå renner altså tiden ut..
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Kan du ikke bare søke opp noen artikler via internett? Er da mange (fagfellevurderte) artikler som tar opp dette.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 Forsberg, Christina, Wengstrøm, Yvonne (2003). Att gøra systematiske litteraturstudier: värdering, analys och presentation av omvårdnandforskning. Natur och kultur. Stockholm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå