Gå til innhold

Hva skal til for at det skal bli fullkomment for deg?

Em@lie

Anbefalte innlegg

Alle har vi drømmmer og mål. Hva er det som hindrer oss i å nå disse målene?

Hva skal til for at livet blir perfekt for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Perfekt liv?

Jeg tror at søker du et perfekt liv......da vil du aldri oppnå noe...... ingen ting er perfekt.

En må nyte "her og nå", ta vare på de små øyeblikkene.

Perfekt -nei. En må hele tiden prøve å gjøre ting bedre......men perfekt - gud noe så kjedelig da!

Lev livet NÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel fullkomment jeg mente, se overskrift.

Det perfekte finnes det? Kansje for noen.

Jeg ønsker litt mindre arbeidstid. Den tiden jeg får til rådighet vil jeg bruke på mann og barn.

Så vil jeg reise mere enn hva jeg har mulighet til i dag.

Reise og oppleve verden.

Det vil være et fullkomment liv for meg.

Selfølgelig hadde det hjulpet med en sjekk fra lotto, men har ingen drømmer om millioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg kan ha et fullkomment liv samtidig som jeg kan ha down-perioder.

Det er kanskje nettopp det som gjør det "fullkomment" - å tillate alle slags situasjoner og følelser, og at summen utgjør livet mitt slik jeg ønsker å leve det.

For meg er det to spesielt to ting som er viktige. Det er friheten min, og det er alle de små, ofte korte, øyeblikkene som er så fine at det er mulig å leve bare for dem.

Det vil si at muligheten til frihet, i tillegg til små fullkomne øyeblikk innimellom, utgjør det perfekte livet for meg.

Da gjør det ikke noe om noen dager er litt grå, eller kølsvarte for den saks skyld.

Sånn er livet, og med vissheten om at det er mulig å ha det så utrolig bra som jeg har hatt det i enkelte øyeblikk - så har jeg et ganske så perfekt liv. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

hmmmmm det måtte bli å plutselig å vinne i verdens største lotteri, som hadde gjort meg ufattelig rik.

Jeg vet at jeg høres materialistisk ut, men det er sånn i dag at hvis man er fattig og ikke har noen penger, er det mye man kan gå glipp av, f,eks reise hvor man vil i verden osv. Dessuten hadde det vært en herlig følelse å vite at man kunne kjøpe hva man ville, og at man hadde vært økonomisk sikret for livet, deilig......

Og at jeg kunne gi fine gaver og gitt de jeg elsket i livet, det de ville ha.

Det hadde vært den store drømmen!

*sukk*....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God økonomi! Sånn at man kunne jobbe litt mindre, reise litt mer, og slippe å bekymre seg for hvordan man skal få pengene til å strekke til.

Men jeg er godt fornøyd i dag også jeg! Så lenge jeg har min kjære samboer er livet fullkomment for meg! Samt at vi begge er friske og raske! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmen måtte jo være å bli frisk! Men det blir jeg nok ikke.... Så jeg får gjøre det beste ut av situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

For at alt skal være nogenlunde perfekt for meg, finnes det noen viktige punkter som må være med:

* Kjæresten min som gir meg komplimenter og spriter opp enhver grå hverdag

* Gode venner som tar vare på en og gjør deg glad - eller trøster deg hvis du trenger det!

* En utfordring eller flere - livet er ingenting uten utfordringer.

* Overraskelser12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et "perfekt" liv vil jo være:

Å leve et liv helt ut i fra den en selv er.

Å ikke hele tiden være avhengig av andres gunst for å være lykkelig.

Å finne nye veier, selv om broene er ødelagt.

Å kunne vise uforbeholden kjærlighet til de man elsker.

Å takle og tråkke i salaten med den unnskyldningen at det var ikke vondt ment.

Å brenne for noe uten å brenne seg ut.

Å kjenne min energi bli brukt til å skape.

Og mye mer. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av det som er viktig for meg... hvis livet mitt skal være fullkomment:

* å elske og å bli elsket like høyt tilbake

* å vite at jeg betyr noe, at det jeg gjør er nyttig for noen

* å kunne gjøre mitt for at verden skal bli et bedre sted å leve

* å ha overskudd og tid til å gjøre alt jeg drømmer om å gjøre

* å komme ut av depresjonen min...

Jeg tror det er viktig at ingen dager blir like. Det er viktig at hverdagen ikke blir kjedelig... derfor er det viktig med utfordringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei men Lilleba da.... Mener du virkelig det?? Hvordan kan det gjøre deg lykkelig om du ikke er lukkelig i deg selv? Det er jo ikke andre som skal gjøre deg lykkelig. Du må først elske deg selv før du er istand til å elske et annet menneske. Hm

Jeg tror et perfekt liv må være å være ett med seg selv. Kjenne seg selv og bli kjent. Det er masse folk som kjenner TV programmet for neste uke bedre enn sine innerste følelser,- de tar seg ikke tid - eller tør ikke føle på ting. Det er skremmende!!

For å vite hva godt er må vi nok kjenne hva det motsatte betyr for oss.

Jeg prøver iallefall å finne ut litt ting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...