Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bakepia
Skrevet

Jeg trenger hjelp. Håret mitt ser plutselig helt forferdelig ut! Helt forferdelig! Det har alltid vært nydelig, men nå for rundt tre uker siden var det stygt. Det er nemlig sånn her at det er småhår som stikker ut over alt. Det ser så grusomt ut! Jeg er redd for at det er ødelagt. Det er både småhår på toppen av hodebunnen og nederst på håret.

Jeg har prøvd marrocan-olje, som så mange har skryter av, men det har ikke hjulpet meg noe. Jeg har prøvd protein shampoo og protein balsam, men det har ikke hjulpet. Jeg har prøvd to forskjellige kurer, men det har heller ikke hjulpet. Og jeg har også prøvd å vaske håret i kaldt vann, men det har ikke hjulpet....

Jeg har alltid hatt fint hår, og trodde håret mitt var det siste jeg kom til å få kompleks for. Men med de korthårene stikke de rundt over alt, blir det vanskelig å være fornøyd. Det ser grusomt ut i sollyset! Og jeg som skal på ferie om 4 uker og møte avstands-kjæresten min... Vil gjerne se fin ut,da... Søren altså... Er det noen som kan hjelpe meg? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har akuratt samme problem .. Har masse masse MASSE småhår som stikker opp der hvor jeg har skille i håret. Har aldri vært sånn, startet for noen uker siden!

*Følge med*

Skrevet

Bruker du mye varmebehandling på håret ditt? Hårføner, rettetang, krølltang osv? Høres nesten ut som at håret ditt er blitt litt slitt?

Ellers så er det helt normalt med litt småhår som stikker ut. Kanskje du overdriver litt?

• Liker 1
Gjest Bakepia
Skrevet

Har akuratt samme problem .. Har masse masse MASSE småhår som stikker opp der hvor jeg har skille i håret. Har aldri vært sånn, startet for noen uker siden

*Følge med*

Uff, lurer på hvorfor det er sånn... Vi får krysse fingrene for at vi finner ut av hva vi kan gjøre :sol:

Bruker du mye varmebehandling på håret ditt? Hårføner, rettetang, krølltang osv? Høres nesten ut som at håret ditt er blitt litt slitt?

Ellers så er det helt normalt med litt småhår som stikker ut. Kanskje du overdriver litt?

Nei, bruker ikke varmebehandling på håret. Veldig lenge siden sist. Men har stripet håret, men det er lenge siden..

Dessverre over driver jeg ikke, det er tusenvis av småhår :/

Gjest Dagdrømmer
Skrevet

Har akkurat det samme problemet selv og har også prøvd Moroccan Oil og diverse hårbehandlinger, men småhårene stikker fortsatt ut her og der :/

Gjest Bakepia
Skrevet (endret)

Dagdrømmer: Uff, det er ikke noe morsomt... Hvertfall ikke nå som det blir lysere ute.Jeg vasket håret mitt to ganger i dag med protein shampoo, noe som var idiotisk gjort - for nå er håret verre...

Endret av Bakepia
Skrevet (endret)

Null stress =) Jeg også har knekt hår som stikker opp alle kanter... Det du gjør er å gå til innkjøp av Bed Heads' produkt Small talk. Det er en lilla kuleformet beholder med en grønn tupp.

Fukt håret ditt og gni en liten dæsj ut i hendene og dra det over håret.

Vips - hair fix =)

Du trenger altså minimalt med dette middelet.. Det er bedre å adde mer om det er for lite, enn omvendt ^^,

300.jpg

Endret av I-AM-Nicole
Skrevet

Det går ikke 3 uker på å fikse dette. Det samme skjedde med meg i januar og det var først uti mars/april at det så fint ut igjen og jeg pøste på med det ene etter det andre av pleieprodukter.

Gjest Bakepia
Skrevet

Null stress =) Jeg også har knekt hår som stikker opp alle kanter... Det du gjør er å gå til innkjøp av Bed Heads' produkt Small talk. Det er en lilla kuleformet beholder med en grønn tupp.

Fukt håret ditt og gni en liten dæsj ut i hendene og dra det over håret.

Vips - hair fix =)

Du trenger altså minimalt med dette middelet.. Det er bedre å adde mer om det er for lite, enn omvendt ^^,

300.jpg

Takk for tips! Det vil jeg prøve ut :) fungerer det bedre enn marrocan-oljen?

Det går ikke 3 uker på å fikse dette. Det samme skjedde med meg i januar og det var først uti mars/april at det så fint ut igjen og jeg pøste på med det ene etter det andre av pleieprodukter.

Så det vil ta lang tid, altså? :/

AnonymBruker
Skrevet

Ta så lang tid? Det vil ta den tiden det tar for hårtustene å vokse ut. Hår vokser vel med en cm i mnd, sånn ca. U do the math.

• Liker 2
Skrevet

Takk for tips! Det vil jeg prøve ut :) fungerer det bedre enn marrocan-oljen?

Så det vil ta lang tid, altså? :/

Jeg har også prøvd det fra bedhead, og det er et bra produkt som skjuler småhår, men det gjør ingenting for å fikse problemet på sikt. Men det lukter veldig godt og gjør at det ser fint ut når du har det i.

Jeg vil nå tro at det tar tid...hår kan egentlig ikke fikses i og med at det er dødt, men jeg merker forskjell og nå er håret mitt så godt som bra igjen - har litt småhår framme rundt ansiktet fremdeles (bruker ikke leave-in produkter der), men det plager meg ikke.

Gjest Bakepia
Skrevet

Ta så lang tid? Det vil ta den tiden det tar for hårtustene å vokse ut. Hår vokser vel med en cm i mnd, sånn ca. U do the math.

Ok. Har nemlig skjedd før med meg at det har vært korthår men at det har forsvunnet etter noen dager...

AnonymBruker
Skrevet

Altså... hårene som mistes og erstattes av nye kommer ikke i ferdig, full lengde da! Disse småhårene er rett og slett en større mengde hår som er på vei til å vokse ut, så egentlig bør du bare være glad til. Og ha i litt stæsj som demper dem ned til det blir lengde på dem.

Voilá, tykt og fint hår :)

• Liker 4
Gjest ms_kwang
Skrevet

Haha at noen blir lei seg av en sånn liten bagatell :fnise:

Altså: du røyter hår, du mister hår daglig, ALLE gjør det.

For de aller fleste vokser det ut igjen! Da blir det småhår både her og der, helt normalt. Om du ikke vil ha alle småhårene, Skinn deg og gå til innkjøp av parykk :fnise:

Gjest Bakepia
Skrevet

Takk for svar :) jo jeg skjønner som dere sier at hår har forskjellig lengde og at det er normalt. Men jeg har aldri hatt det så synelig som nå. Det er bare det. + at det ser stygt ut i sollyset, fordi småhår stikker ut til alle kanter.

Gjest Bakepia
Skrevet

Altså... hårene som mistes og erstattes av nye kommer ikke i ferdig, full lengde da! Disse småhårene er rett og slett en større mengde hår som er på vei til å vokse ut, så egentlig bør du bare være glad til. Og ha i litt stæsj som demper dem ned til det blir lengde på dem.

Voilá, tykt og fint hår :)

Takk for svar og tips :):sol:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Har nemlig skjedd før med meg at det har vært korthår men at det har forsvunnet etter noen dager...

Nei, det har de nok ikke, men mindre du har magisk hår da.

• Liker 2
Skrevet

Hvor ofte vasker du håret ditt?

Skrevet

Legg ned småhårene med hårspray?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...