Flynn Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Noen andre som har denne hudsykdommen? Håper på tips.
ane87 Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Hei. Jeg har denne hudsykdommen. Som du sikkert vet så er det ikke mulig å bli kvitt den, men det finnes ting som kan gjøre den mer medgjørlig. Spis sunt. Drikk vann og unngå mer sukker enn nødvendig. Jeg skal etterhvert ta en matintoleranse-test. Ved å kutte ut slike matvarer kan huden bli bedre. Smør huden innenfra. Jeg spiser et par spiseskjeer kokosfett morgen og kveld(pass på at den er kaldpresset og extra virgin), i tillegg til omega 3-kapsler med fiskeolje. Dette har hjulpet meg mye med de små nuppene i kinnene. Eksfolier med en mild skrubb. Jeg liker AHA/BHA rens fra Murad (bestiller fra strawberrynet...som refunderer toll og moms. Denne bruker jeg kun på kroppen. Smør med en bodylotion med BHA-syre. Mange mener man skal bruke AHA, men for meg blir den alt for sterkt. AHA sliper ned huden, mens BHA renser porene. Min favoritt er Paulas Choice Bha 2% bodylotion. (Fra denne nettsiden er det høy frakt til Norge og moms og toll kommer i tillegg, men jeg pleier å bestille en del om gangen.)Denne bodylotionen gir ikkenok fuktighet, så det er lurt å ha en annen i tillegg. Du vil som sagt aldri bli kvitt det, og det er ikke så gøy om sommeren... men sånn er det bare.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 det har jeg også, men bare på leggene og bittelitt på fingrene. Det er ingenting som funker på meg så jeg bruker spray-tan, da syns det ikke like mye.
Yougogirl Skrevet 23. mai 2012 #4 Skrevet 23. mai 2012 Bruk en mild skrubb på huden, og en fuktighetskrem som inneholder karbamid. Dette gjorde susen for meg
Flynn Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2012 Tusen takk for svar og konkrete tips om produkter! Yougogirl, hvilken skrubb og krem bruker du?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #6 Skrevet 25. mai 2012 Canoderm krem som du får på apoteket er fin.
Fanta Exotic Skrevet 25. mai 2012 #7 Skrevet 25. mai 2012 Jeg har det på overarmene. Var mye værre før enn det er nå. Sunt kosthold, trening og soling gjør underverker for meg! Nå syns det nesten ikke i det hele tatt.
Gjest Aria. Skrevet 26. mai 2012 #8 Skrevet 26. mai 2012 Saltvann og sol gjør at det forsvinner på meg. Men ja, enig i at et sundt kosthold også hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå