Gå til innhold

Ferie til utlandet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg legger dette under riktig kategori, men jeg prøver.

Bakgrunnen her er at jeg var i et vikariat, som var på vei til å bli avviklet. En liten stund før dette skulle skje ble jeg sykemeldt av grunner jeg ikke skal gå inn på her, noe jeg fremdeles er. Så da stiller det seg slik at jeg er sykemeldt, men uten noen jobb å være sykemeldt fra. Dette er ok, jeg er i jevnlig dialog med NAV om dette.

Nå har det seg slik at før jeg ble sykemeldt ble det bestilt en tur til utlandet, som vil finne sted i juni. Slik jeg har skjønt det har man to muligheter her, hvis man ser bort ifra det å ikke reise.

A) Man kan i utgangspunktet gi beskjed at man tar en ferieuke, hvor sykepengene stoppes for den perioden man er bortreist, eller

B) Man kan få en bekreftelse fra legen om at det er greit at man reiser, og så søke NAV om å få beholde sykepengene mens man er borte.

Det jeg da lurer på her er for det første om jeg har forstått dette riktig? Også, gjelder alternativ A også for de som på en måte ikke har noen jobb å ta noe ferie fra? Og dersom man først forsøker alternativ B, og man ikke får dette godkjent, er det noe problem da å gå for alternativ A etterpå? Og evt. hvor lang tid bruker NAV på å behandle slikt?

Understreker at jeg ikke er ute etter å snylte eller noe sånt, jeg vil bare være sikker på at jeg gjør ting riktig.Blir veldig forvirret av hele NAV-systemet. Så hvis noen kan gi meg et godt svar på dette blir jeg evig takknemlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...