AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 hva gjør de ansatte under en streik? er man bare hjemme? hvis man nylig har meld seg inn i et forbund og de blir tatt ut i streik (uka etter innmeldelse) er man da med på streiken på lik linje med de andre i forbundet? hvor lenge bruker en streik å vare? (barnehage)
Mamma1 Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Ja, er du medlem i et forbund og blir tatt ut i streik, da streiker du. Hvor lenge en streik varer er umulig å si, men fra en dag, til en uke eller to er vel vanlig.
Testosteron Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 (endret) Jeg nekter å streike. Jeg meldte meg for noen år siden inn i en fagforening til tross for at jeg er ganske negativ til fagforeninger - mest fordi jeg ikke ønsker å være en snylter, men dersom jeg blir tatt ut i streik, så melder jeg meg ut av fagforeningen, for kan ikke heller de som er misfornøyde med lønna, si opp og finne seg en annen jobb enn å ødelegge for alle? Endret 21. mai 2012 av Testosteron 1
Mamma1 Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Herregud, ja da hadde vi vært der vi er i dag.. 1
Karmosin Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Det man gjør er å gå streikevakt, man har ikke fri hele tida. Når det blir aktuelt informerer fagforeningen om hvordan det skal ordnes, hvor streikekontoret er og alt sånt. Det er ikke sikkert alle medlemmer ved en bedrift tas ut, men fagforeningen informerer om hvem som er tatt ut også.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #7 Skrevet 22. mai 2012 Ja det er greit, men når man IKKE er medlem av en fagforening.....hva skjer da? De sa her på jobben at dersom man ikke er medlem så må man jobbe for de andre som streiker.
Daria Skrevet 22. mai 2012 #8 Skrevet 22. mai 2012 Hvis du ikke er tatt ut i streik jobber du som vanlig, men du skal ikke gjøre arbeidsoppgaver som ellers ville blitt utført av de streikende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå