Gå til innhold

Deling av konfirmasjons utgifter..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt konfirmasjon i vår, og jeg sitter med regnskapet. Faren til barnet og jeg har privat avtale ang. barnebidrag. Vet jeg kan søke om særtilskudd for konfirmasjonen, men jeg finner ikke ut hva jeg kan ta med inne på sidene til nav.

Vet jeg kan "kreve" deling av konfirmasjonsbetalingen utifra brøker i forhold til vår inntekt. (Noe som betyr at han må betale det meste). Dette har jeg ingen planer om. Vi deler 50/50...

Men hva kan jeg ta med i regnestykket?

Klær?

Sko?

Kaker?

Bordpynt?

Frisør/hårpynt?

Innbydelser/bordkort/takkekort?

Pynt av lokale?

Blomster?

Leie av lokale?

Vet jeg kan ta med konfirmasjonsavgiften, maten og drikke...

Er det noen som vet dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Eeeh, er ikke det noe dere kunne avtalt før konfen da...????

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eeeh, er ikke det noe dere kunne avtalt før konfen da...????

TS: Ikke sikker på hva du mener her... Ja, vi ble enige om å dele på utgiftene...men vi spesifiserte ingenting...

Jeg kunne ikke akkurat kutte ut blomster, klær til konfirmanten eller pynt, selvom dette ikke inngår i delingen...

Spørsmålet mitt er bare hva jeg kan ta med som reelle utgifter...

Hadde vært greit å funnet ut dette, istedenfor å sitte og diskuterer dette...Han vil betale minst mulig, og jeg er ikke ute etter å kreve mer enn jeg har rett på..

AnonymBruker
Skrevet

TS: Ikke sikker på hva du mener her... Ja, vi ble enige om å dele på utgiftene...men vi spesifiserte ingenting...

Jeg kunne ikke akkurat kutte ut blomster, klær til konfirmanten eller pynt, selvom dette ikke inngår i delingen...

Spørsmålet mitt er bare hva jeg kan ta med som reelle utgifter...

Hadde vært greit å funnet ut dette, istedenfor å sitte og diskuterer dette...Han vil betale minst mulig, og jeg er ikke ute etter å kreve mer enn jeg har rett på..

TS: Jeg har uthevet noe som kan misforståes.. Jeg mente: Jeg kunne ikke akkurat kutte ut f.eks. blomster, klær til konfirmanten eller pynt, SELVOM dette kanskje ikke teller med i deilingen...

Skrevet

Jeg ville bedd om halvparten tilbake.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor har dere ikke blitt enig om utgiftsfordeling på forhånd? Dette høres rart ut, hvis han tjener mye mer enn deg kan han vel betale de dyreste tingene?

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt konfirmasjon i vår, og jeg sitter med regnskapet. Faren til barnet og jeg har privat avtale ang. barnebidrag. Vet jeg kan søke om særtilskudd for konfirmasjonen, men jeg finner ikke ut hva jeg kan ta med inne på sidene til nav.

Vet jeg kan "kreve" deling av konfirmasjonsbetalingen utifra brøker i forhold til vår inntekt. (Noe som betyr at han må betale det meste). Dette har jeg ingen planer om. Vi deler 50/50...

Men hva kan jeg ta med i regnestykket?

Klær?

Sko?

Kaker?

Bordpynt?

Frisør/hårpynt?

Innbydelser/bordkort/takkekort?

Pynt av lokale?

Blomster?

Leie av lokale?

Vet jeg kan ta med konfirmasjonsavgiften, maten og drikke...

Er det noen som vet dette?

Skjønner ikke hvorfor du ikke har tatt med konfirmasjonsavgiften og mat & drikke...

Jeg ville i tillegg tatt med følgende;

- Middag/ koldtbord

- Kaffe/ brus

- Lys og servietter

- Konfirmasjonsundervisningen (koster 1200,- her)

- Fotograf

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du ikke har tatt med konfirmasjonsavgiften og mat & drikke...

Jeg ville i tillegg tatt med følgende;

- Middag/ koldtbord

- Kaffe/ brus

- Lys og servietter

- Konfirmasjonsundervisningen (koster 1200,- her)

- Fotograf

TS: Jeg skal ta med konfirmasjonsavgiften + mat og drikke... (jeg mente bare at jeg VET dette skal med....) Det er de andre tingene jeg lurer på... F.eks festdrakt til ca 2000 kr, skjorta og skoene... + de andre tingene jeg har nevnt opp.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har dere ikke blitt enig om utgiftsfordeling på forhånd? Dette høres rart ut, hvis han tjener mye mer enn deg kan han vel betale de dyreste tingene?

TS: Som jeg skrev, har vi blitt enige om å dele 50/50.. Det er helt greit for meg... men vi gikk ikke inn på detaljer om hva som skulle inngå i denne delingen. Jeg skulle bare ønske det sto svart på hvitt ett sted HVA som inngikk i denne delingen... Jeg vil jo ikke kreve noe av han, som jeg egentlig ikke har krav på.... (Ja, jeg kan spørre han, men da vet jeg at han ser nei til det meste... og jeg sitter igjen med omtrent alt.... Av den grunn etterlyser jeg konkrete opplysninger om hva som regnes med...)

AnonymBruker
Skrevet

TS: Jeg skal ta med konfirmasjonsavgiften + mat og drikke... (jeg mente bare at jeg VET dette skal med....) Det er de andre tingene jeg lurer på... F.eks festdrakt til ca 2000 kr, skjorta og skoene... + de andre tingene jeg har nevnt opp.

Klær innen en rimelig grense er akseptabelt. Mener å ha hørt at beløpet der ligger på ca 3000,-

Gjest regine
Skrevet

Jeg tror dessverre ikke at det finnes noe "svart på hvitt" hva som skal dekkes, men du kan prøve hos NAV.

For egen del vil jeg imidlertid mene at alt du ramser opp i ditt første innlegg bør deles. Ingen av de utgiftene ville du (eller far) hatt om dere IKKE hadde konfirmasjon med påfølgende selskap. At du da skal dekke blomster og bordkort alene blir nokså absurd.

Jeg ville rett og slett satt opp et regnskap, hvor du spesifiserer alle utgiftene du har hatt og bedt far om halvparten. Da ser han jo at blomster/bordkort/takkekort og whatnot IKKE er gratis, men del av utgiftene, på lik linje med mat/drikke og konf.avgift.

lykke til!

Skrevet

Be om halvparten av faktiske utgifter, så tar du det fra der.

AnonymBruker
Skrevet

Klær innen en rimelig grense er akseptabelt. Mener å ha hørt at beløpet der ligger på ca 3000,-

Jeg tror dessverre ikke at det finnes noe "svart på hvitt" hva som skal dekkes, men du kan prøve hos NAV.

For egen del vil jeg imidlertid mene at alt du ramser opp i ditt første innlegg bør deles. Ingen av de utgiftene ville du (eller far) hatt om dere IKKE hadde konfirmasjon med påfølgende selskap. At du da skal dekke blomster og bordkort alene blir nokså absurd.

Jeg ville rett og slett satt opp et regnskap, hvor du spesifiserer alle utgiftene du har hatt og bedt far om halvparten. Da ser han jo at blomster/bordkort/takkekort og whatnot IKKE er gratis, men del av utgiftene, på lik linje med mat/drikke og konf.avgift.

lykke til!

Be om halvparten av faktiske utgifter, så tar du det fra der.

TS: Takk for fine svar... Ja, da prøver jeg meg på å sette opp dette til han... Er bare "redd" han vil blånekte og kreve "svart på hvitt" bevis på at han ikke må betaler mer enn halvparten av maten og drikke...

Gjest Gjest
Skrevet

TS: Takk for fine svar... Ja, da prøver jeg meg på å sette opp dette til han... Er bare "redd" han vil blånekte og kreve "svart på hvitt" bevis på at han ikke må betaler mer enn halvparten av maten og drikke...

Det er selvsagt at du må ta med alle utgifter som har tilknytning til konfirmasjonen. Alt som tidligere er nevnt i tråden, må med.

Så lenge du åpenbart har stått for brorparten av arbeidet med konfirmasjonen, bør du i tillegg inkludere timelønn for arbeidet som er gått med, herunder også timelønn for arbeidet med regnskapet. Reiseutgifter som du har hatt i forbindelse med innkjøpene, må også føres opp. Dersom arbeidet kan ha medført tapt inntekt, må dette inkluderes. Kvinner må aldri finne seg i å jobbe gratis for menn!! Dersom noen av gjestene har fått overnatte hos deg, må kostnadene ved dette regnes med - inklusive leie av rommet der vedkommende overnattet.

Videre er det ikke rettferdig at far skal slippe unna med 50% av kostnadene, når han tjener mest. Kostnadene må fordeles forholdsvis etter brutto lønnsinntekt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hih, jeg arbeidet gratis med konfirmasjonen for stesønnen min, jeg. Ikke for faren eller moren. Burde sikkert fakturert ham for den jobben, siden han er en mann, og jeg nettopp lærte at man som kvinne aldri må jobbe gratis for menn ;)

På den litt mindre humoristiske siden:

Da stesønnen min konfirmerte seg fordelte vi utgiftene i forhold til hvor mange gjester vi hadde fra hver vår side. I vårt tilfelle hadde vi gjester fra mors side, fars side og min side, og far hadde flest. Vi tok med alle utgiftene som er nevnt over (med unntak av fakturering av timer og leie av rom for overnatting).

(Da den yngste konfirmerte seg tok faren og jeg mesteparten av utgiftene fordi moren hadde en veldig dårlig økonomisk situasjon, selv om moren i dette tilfellet hadde flest gjester.)

Skrevet

Søk på " få ekstra barnebidrag" på "dine penger" sin side står det eksempel på konfirmasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...