Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest mange steder her at EL-slim er tegn på at man er veldig fruktbar akkurat da, men jeg får alltid EL- slimet 4-5 dager før positiv EL- test, kan dette være riktig? Er det vanligst å ha EL- slim så lenge før EL, eller er det vanligst å ha EL slim og EL santidig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Modig mor
Skrevet

Jeg har vanligvis eggløsning på den fjerde dagen med eggløsningssekret, det vil si at en eventuell positiv EL-test ville kommet den andre-tredje dagen. Noen har eggløsningssekret bare én dag, andre en hel uke - normalt alt sammen. Etter eggløsningen tørker sekretet kjapt opp, det er et tydelig tegn på at man ikke er fruktbar lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Så man har EL slim under EL da, ikke før?

Gjest Modig mor
Skrevet

Så man har EL slim under EL da, ikke før?

Lurer på om jeg misforsto spørsmålet? Mener du at du har eggløsningssekret, så slutter det, og *så* får du positiv eggløsningstest? I så fall tyder sekretet på at kroppen prøvde å slippe et egg, men ikke fikk det til - og så prøver den igjen. Hvis du begynner å tempe, får du bedre oversikt. Det vanlige er at eggløsningssekretet er der fram til og med eggløsningsdagen (iblant en dag etter også). Hvis det kommer og går, tyder det på at kroppen ikke får sluppet egget.

Skrevet

Alt fra ikke noe slim til slim i 1-4 dager er normalt. Varer det lengre kan det virke som om kroppen sliter litt med å få det til.

EL slimet kommer før EL, og tørker ganske fort opp i det EL har vært. Jeg kan merke litt også dagen etter eggløsning, men definitivt mest akkurat EL dagen (er sikker på EL da jeg temper og tester).

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Alt fra ikke noe slim til slim i 1-4 dager er normalt. Varer det lengre kan det virke som om kroppen sliter litt med å få det til.

EL slimet kommer før EL, og tørker ganske fort opp i det EL har vært. Jeg kan merke litt også dagen etter eggløsning, men definitivt mest akkurat EL dagen (er sikker på EL da jeg temper og tester).

Jeg har el-slim i 4 dager, og det er alltid minst slim på el-dagen :klo:

Anonymous poster hash: 27d46...4dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...