Silfen Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Jeg vil ha muligheten til å ha spillelister med musikk på pc og/eller mobil (android) som kan spilles offline når vi er på ferie. Hva velger jeg?
Ryvre Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Ja den kan gjøre det du nevner. Virker som de fleste har Spotify også, så enkelt å dele spillelister, enkel å bruke osv
Wonders Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 (endret) jeg bruker iTunes. Jeg liker å eie mine ting, og ikke snylte på andre. Jeg liker å bestemme selv hvilken musikk jeg skal lytte til , og ikke vente på at noen legger det inn for meg. Jeg liker å betale for mine tjenester. Jeg liker ikke å betale meg fri for reklame. Jeg forventer at det ikke er noe reklame. Endret 22. mai 2012 av Wonders
Silfen Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2012 jeg bruker iTunes. Jeg liker å eie mine ting, og ikke snylte på andre. Jeg liker å bestemme selv hvilken musikk jeg skal lytte til , og ikke vente på at noen legger det inn for meg. Jeg liker å betale for mine tjenester. Jeg liker ikke å betale meg fri for reklame. Jeg forventer at det ikke er noe reklame. både wimp og spotify betaler man for. Mener du at alle skal danse etter eplet sin tone? Man kan å også kjøpe produkter på wimp. Hvorfor prøver du å virke bedre og belærende? 7
Gjest Raindrops Skrevet 22. mai 2012 #7 Skrevet 22. mai 2012 jeg bruker iTunes. Jeg liker å eie mine ting, og ikke snylte på andre. Jeg liker å bestemme selv hvilken musikk jeg skal lytte til , og ikke vente på at noen legger det inn for meg. Jeg liker å betale for mine tjenester. Jeg liker ikke å betale meg fri for reklame. Jeg forventer at det ikke er noe reklame. Litt rare punkter synes jeg. Du vil betale for tjenesten, siden du ikke vil snylte, men du vil ikke betale likevel fordi du betaler deg fri for reklame? Du skjønner vel at grunnen til at de har reklame er for at det ikke skal være snylting? På den måten får de inntekter uansett. Hadde det ikke vært reklame hadde det kostet penger for alle, og hvis du uansett vil betale for tjenesten, reklame eller ikke, så spiller det vel ingen rolle for deg. Du kan forøvrig kjøpe musikk til nedlasting i både Spotify og Wimp, og iallefall i Spotify kan du legge til egne sanger i spillelisten, hvis de ikke har den sangen du leter etter i databasen sin. 4
Gjest foremma Skrevet 22. mai 2012 #9 Skrevet 22. mai 2012 jeg bruker iTunes. Jeg liker å eie mine ting, og ikke snylte på andre. Jeg liker å bestemme selv hvilken musikk jeg skal lytte til , og ikke vente på at noen legger det inn for meg. Jeg liker å betale for mine tjenester. Jeg liker ikke å betale meg fri for reklame. Jeg forventer at det ikke er noe reklame. unnskyld meg, men det er ikke snylting. Artistene får betalt for hver gang sangene blir spilt av Men klart, itunes har sine fordeler, da du eier musikken for all fremtid, mens med spotify eier du den kun så lenge du fortsetter å betale 99kr/mnd. Men på en annen side, så har man da tilgang til millioner av sanger for samme prisen som 12 sanger på itunes
Ryvre Skrevet 22. mai 2012 #10 Skrevet 22. mai 2012 jeg bruker iTunes. Jeg liker å eie mine ting, og ikke snylte på andre. Jeg liker å bestemme selv hvilken musikk jeg skal lytte til , og ikke vente på at noen legger det inn for meg. Jeg liker å betale for mine tjenester. Jeg liker ikke å betale meg fri for reklame. Jeg forventer at det ikke er noe reklame. Og jeg bruker Spotify. Jeg er ikke så eiesyk, og ved å betale for en tjeneste så føler jeg heller ikke at jeg snylter. Jeg hører på akkurat den musikken jeg føler for, både av kjente artister og mindre kjente artister og har aldri ventet på at noen skal legge inn musikk for meg. Jeg betaler for tjenesten, dette er ikke ulovlg nedlastning Jeg betaler meg ikke fri for reklame, men jeg betaler for å kunne bruke tjenesten på flere områder. 2
Fantomina Skrevet 22. mai 2012 #11 Skrevet 22. mai 2012 Jeg liker Wimp best. - Wimp har et renere og penere utseende (selvfølgelig smak og behag her) - Jeg synes det er enklere å finne det jeg søker etter, og synes generelt at søket er bedre enn på Spotify - Det er et veldig! mye større utvalg i norsk musikk - De samarbeider med norske og utenlandske artister og slipper plater tidligere enn andre - De samarbeider med artister, aviser og Platekompaniet, og lager ofte spillelister for f.eks. sommerstemning i parken, høsttur på fjellet, i forbindelse med plateslipp (f.eks. var det mange musikkjournalister og artister som lagde "sine" spillelister med Leonard Cohen-musikk da Leonard Cohen kom med ny plate i vinter) og i forbindelser med andre store hendelser i musikkverden (turneer, norges-aktuelle artister, festivaler, dødsfall og annet) - Ipad-appen til Wimp er ikke så god, men på flere Android-telefoner synes jeg appen fungerer svært godt - Jeg opplever at "Sjekk også"-forslagene er mer relevante enn i Spotify Det jeg liker aller best med Wimp er nevnte spillelister laget av ansatte/artister/journalister/radiokanaler/andre og at det er større tilgang til norsk musikk.
Silfen Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #12 Skrevet 22. mai 2012 Takk for utfyllende svar. Liker også mye norsk musikk, sist jeg hadde spotify så husker jeg at det var mye jeg ikke fant.
Wonders Skrevet 22. mai 2012 #13 Skrevet 22. mai 2012 nei jeg har lett etter ting på noen venners spotify, fant ikke noe. Huff, det er nitrist å sitte å vente på at noen i verden skal fikse det.
ohm Skrevet 22. mai 2012 #14 Skrevet 22. mai 2012 Wimp hvis du hører på mye norsk musikk, Spotify ellers.
Ryvre Skrevet 22. mai 2012 #15 Skrevet 22. mai 2012 Kan jeg spørre hva slags norsk musikk dere ikke finner på Spotify? Har aldri opplevd å ikke finne spesielle band/artister på Spotify
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #16 Skrevet 22. mai 2012 Det er en del artister som ikke er på spotify, eller som bare har et par sanger der. Metallica og ACDC foreksempel.
Fashionistaen Skrevet 22. mai 2012 #18 Skrevet 22. mai 2012 Helt klart Wimp! Om du har Canal Digital her som en AB spurte om er det ekstra gunstig mtp på pris. Fordelene med Wimp er: -Bedre søkemotor som kommer med forslag til deg. I tillegg så må man f.eks. stave navn på sanger, artister you name it, helt riktig for at det skal komme opp det du leter etter på Spotify, sånn er det ikke på wimp. -Bedre redaksjonelt innhold, noe som har veldig mye å si for min del siden det gjør det veldig mye lettere å oppdage ny musikk. Tenker spesielt på sjangersidene, spillelistene som wimp legger ut og at det kommer opp omtale av platene man skal høre på -Man kan streame i høyere kvalitet på wimp enn på spotify -Renere og etter min mening penere design på Wimp -Bedre utvalg av musikk enn på Spotify, pga. avtalen med Platkompaniet (da spesielt norsk musikk er det utrolig bra utvalg på) Siste spm til Silfen: Ja, det har skjedd meg mange ganger at jeg har funnet sanger på Wimp som ikke er på Spotify. Kan også gå andre veien, men generelt sett er jeg ganske sikker på at Wimp har et større utvalg av musikk enn Spotify. 1
louisefa Skrevet 22. mai 2012 #19 Skrevet 22. mai 2012 Jeg har Wimp nå, men det er pgr jeg har problemer med den betalings tingen, plutselig nekter kortet mitt å funke på Spotify Premium, som jeg har hatt mye. Så derfor bruker jeg Wimp nå. Det jeg synes er negativt med Wimp er at det tar noen sekunder før sangen begynner. Ikke at det er en "big deal", men selv liker jeg at man kan bytte på annen sang på 1 sek, som Spotify. Men som en skrev at Wimp var bra med norsk musikk, har helt rett. Men Spotify synes jeg har mer sanger, og mer å velge mellom. Og synes det egentlig er mer lettere å ha kontroll over spillelister på Spotify.
Gjest "gjest" Skrevet 22. mai 2012 #20 Skrevet 22. mai 2012 Jeg gav opp begge deler og bruker grooveshark, en tjeneste som tilbyr samme greia, men som er i nettleseren, så man laster ikke ned noe. Og det er gratis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå