Gå til innhold

Viktig med boligannonse i Aftenposten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Boligannonsene i Aftenposten er ekstremt dyre, og jeg undres om det er verd det.

Dere som er/har vært på husjakt: Har papiravisa noe å si, eller er det finn.no som teller?

Dere som selger: Har dere valgt å annonsere i Aftenposten? Hvorfor/hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor dyrt er det da? Kostnadene i forhold til den potensielle gevinsten er som regel små..

AnonymBruker
Skrevet

Vi driver å selger leilighet i Oslo nå og vi ville ikke ha annonse i aftenposten for det er så dyrt, og megleren anbefalte heller ikke det. Men han anbefalte annonse i lokalavisa for bydelen (vi valgte ikke det heller vi da)! Det er jo et billigere alternativ og en avis alle får gratis.

De fleste jeg kjenner (inkludert oss selv) bruker kun finn. no. Men det kommer jo litt ann på markedet da, våre potensielle kjøpere er vel unge folk på vår egen alder og da tenker jeg det er bortkastet med annonse i papiravis. Er boligen deres veldig attraktiv for eldre folk så kunne det kanskje vært lurt med annonse i avisa.

• Liker 1
Skrevet

Vi brukte kun finn.no både ved salg og kjøp :)

Skrevet (endret)

Kommer vel litt an på hva du skal selge, men vi valgte å ikke ha annonse i Aftenposten når vi solgte vår 2-roms. Vi hadde annonse i lokalavisen, siden megler var veldig tydelig på at vi burde det, og det kostet ikke veldig mye. Men hvis du skal ha en annonse, sørg for at finn-koden nevnes. Og sørg for å få en så god finn.no-annonse som mulig.

Edit: dette var i Oslo.

Endret av enogto
Skrevet

Hvor dyrt er det da? Kostnadene i forhold til den potensielle gevinsten er som regel små..

Ja, det er dette med den potensielle gevinsten. Det er jo andre ting som også kan bidra til dette, f.eks. styling av leiligheten, pusse opp. Men vi har i alle fall ikke råd til alt...

Aftenpostens pakke koster vel i overkant av 20 000, hvis jeg ikke har misforstått. Tror det inkluderer annonse på finn.no også, men nettannonsen er bare ca 1/4 av prisen.

Skrevet

Jeg tror det kan komme an på boligen man skal selge.

Mine foreldre (og de som er eldre) er typen som blar gjennom boligannonsene, mens min mann og jeg kun tittet på finn.no når vi skulle kjøpe hus.

Så om det feks er en type bolig som ikke er attraktiv for den generasjonen (ikke heis osv), så føler jeg ikke det er noe stort poeng.

Jeg vil tro de fleste i hovedsak ser på finn.no.

Når vi solgte leiligheten vår sa megleren akkurat det samme. Vi valgte kun å legge den ut på finn.no.

Meeen, dette er bare min synsing, og hva som fungerte for oss.

Jeg har ikke peiling på hvordan det nødvendigvis er...

Skrevet

Vi hadde dyr annonse i aftenposten bolig, fordi megleren sa at det er ofte slik at "velstående foreldre" blar igjennom disse, og tipser sine barn om den typen leilighet/kjøper leilighet for barna. Vi endte opp med å selge til naboen (som leide naboleiligheten), og neste gang vi skulle selge droppet vi slike dyre annonser..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...