Salt Skrevet 31. januar 2004 #1 Skrevet 31. januar 2004 Tenkte jeg skulle begynne med knipeøvelser for å forebygge, har ingen problemer av det slaget foreløpig, men har ikke så veldig lyst på det heller- så derfor knipeøvelser. Men hvordan skal dette utføres?? Hvor ofte? Er det beste å begynne tidligst mulig, eller er det ingen vits?
Gjest Liljedugg Skrevet 31. januar 2004 #2 Skrevet 31. januar 2004 På svangerskapskurset fikk vi beskjed om å knipe når vi ammet. Jeg husker ikke hvor mange knip, men cirka 80. Jeg pleide å ta dobbelt så mange for sikkerhets skyld, og tror ikke det skadet. Du kan gjøre det sittende, liggende eller mens du står. Knip som om du skal holde igjen strålen når du tisser, og dra oppover, gjerne mens du holder inn magen. Hold litt. Du kan også ta sju repetisjoner, og holde i sju sekunder under hvert knip. (tell ettusenen, ettusento, ettusentre osv. inni deg)
Imax Skrevet 1. februar 2004 #3 Skrevet 1. februar 2004 Gjør det når du gjør noe annet. Jeg pleier å gjøre det når jeg legger meg, eller pusser tenna, venter i bilkø osv. Fikk tips om at du skulle knipe som om du tar heisen 5 etasjer, dørene går opp og igjen i hver etasje, og du gir deg ikke før du er i femte! Man merker faktisk at man blir sterkere.
*Shira* Skrevet 1. februar 2004 #4 Skrevet 1. februar 2004 Jepp, viktig å knipe. Men jeg har heller tro på kvalitet istedenfor kvantitet. Når jeg gikk på barseltrening tok vi max 5 knip igangen, men kunsten er å hele tiden toppe dem. Tenk deg at du har en liten nøtt der nede prøv å tenke deg at du skal dra den så langt opp du klarer, og når du føler at du har nådd toppen, prøv å knipe enda litt til. Ikke slipp opp med en gang men la "nøtten" skli sakte nedover. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå