Gå til innhold

Kjøtt Fra Rev

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har spist krokodille, ingen høydare men helt ok smak. Litt nøytral.

Rev har jeg bare flådd og hvis det smaker så ille som det lukter ville jeg holdt meg laaangt unna *fysj*

Av andre merkverdigheter jeg har spist er vel stekt maur noe av det snodigste, knasete liksom. Og med masse små føtter... Kenguru er godt! Konkylie med stekt kaktus var bare merkelig og spaghetti med snegler er helt greit. *ler*

Endret av Honnikorn
Gjest SnowLeopard
Skrevet

Jeg har grillet grevling en gang, og det smakte papp. Ville nok ikke satset på dyr som eter åtsel, søppel og annen dritt neste gang jeg må ha meg mat, nei. Jeg har også spist røyskatt og det smakte ikke så aller verst, men ikke min favoritt. Ekorn er forøvrig heller ikke å anbefale :fnise:

Gjest Herr Drue
Skrevet

Ja, nå har jeg kommet fram til at man kan spise rødrev hvis den kokes godt, men at det ikke smaker digg.

Haha, sjekk den her:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mat for veldig spesielt interesserte, kan ikke sammenlignes med noe jeg har spist.

Kommer til å takke nei neste gang jeg får det servert, fysjom....

Ja, du blir dårlig av å spise kjøtt fra dyr som spiser råtten mat.

Finnes såklart åtseldyr som er spiselige, men de lever ikke på råtten mat.

"Du blir hva du spiser"

Nja, det siste der er ikke helt sant. Krokodille spises jo mange steder, og de spiser veldig ofte råttent kjøtt.

Skrevet

Er det greit hvis vi tar tråden litt videre, siden det ikke virker som noen har smakt rev? (Og bra er det, virker det som)

Har noen smakt hai?

Jepp, spiste tandoori hvithai i India. Ganske likt krokdille i konsistens, og en blanding av kylling og torsk i smaken.

Skrevet

Jeg har spist krokodille, ingen høydare men helt ok smak. Litt nøytral.

Rev har jeg bare flådd og hvis det smaker så ille som det lukter ville jeg holdt meg laaangt unna *fysj*

Av andre merkverdigheter jeg har spist er vel stekt maur noe av det snodigste, knasete liksom. Og med masse små føtter... Kenguru er godt! Konkylie med stekt kaktus var bare merkelig og spaghetti med snegler er helt greit. *ler*

Enig, kenguru er aldeles nydelig :)

Noen som har prøvd slange?

Gjest kittycat
Skrevet

Skam deg du som liksom er moralens vokter her og vil beskytte de dyrene som du syns er søte. Sånne holdninger er det jeg forventer av ureflekterte småjenter på 13-14 år, ikke voksne.

tøff du e då. Er ikkje voksen btw, bare animallover

AnonymBruker
Skrevet

Aldri i verden om jeg ville spist rev. Har i alle år hørt at det er ett av få dyr i Norge som ikke er spiselig.

Det mest spesielle jeg har spist er bever, og det var ingen vinner for å si det slik.

Gjest ¤ Pikekyss ¤
Skrevet

Vet det ble spist rev under andre verdenskrig. En eldre kar jeg hadde gleden av å kjenne en gang ble beordret av tyskerene å skaffe de mat. Da ble det ofte rev som ble servert, noe som tyskerene visste. En gang hadde han store problemer å skaffe mat, og han visste at det var over og ut med ham viss han ikke klarte å fremskaffe noe. Tilslutt slo han ihjel et par kattepuser og serverte det som "rev". Tyskerene åt med vellyst. Hadde de visst hva de faktisk åt hadde han ikke kunnet fortelle meg den historien selv for å si det slik.

Skrevet

Hm, jeg har ikke spist så mye spesielt, det eneste jeg kommer på er villsvin, og det er jo ikke akkurat kenguru eller krokodille. Men det var godt det :)

Rovdyr (og åtseldyr) er skummel spise. Dette pga de er på toppen av næringskjeden og dermed akumulerer skadelige stoffer ( feks tungmetaller), samt evt parasitter. jo større dyr, jo mer gift/ uhumskheter.

I tilegg vil de inneholde farlig store mengder a vitamin ( og til dels andre fettløselige vitaminer) som er meget skadelig for mennesker.

:jepp: Ja, det husker jeg vi lærte om i biologien på videregående. I tillegg var det noe om at det koster mer ressurser jo høyere opp i næringskjeden man kommer - en elg "koster" bare masse planter og gress, mens en ulv "koster" både det elgen har spist og elgen selv. Klarer ikke forklare det bedre, for jeg husker det ikke helt selv... Men i hvert fall er det veldig dårlig forvaltning av ressurser å spise de som er langt opp på næringskjeden.

• Liker 1
  • 7 måneder senere...
Skrevet

Hvorfor driver man å jakter på rev i England hvis de ikke spiser den?

Anonym poster: 9fdec1f3456753f83274f958db34a75d

Skrevet

Hvorfor driver man å jakter på rev i England hvis de ikke spiser den?

Anonym poster: 9fdec1f3456753f83274f958db34a75d

Sport, i all hovedsak. (Også kjent som etisk forkastelig, men det er en annen diskusjon.)

Rev felles også for å begrense bestanden, siden det er regnet som et skadedyr mange steder i UK, men når man snakker om tradisjonell revejakt har ikke dette noen nytteverdi i prinsippet, det er rett og slett en sport. Noen jakter også på rev for skinnet sin del.

Når revekjøtt benyttes er det helst som dyrefôr, det er ikke videre anbefalt for mennesker å spise rev.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, det husker jeg vi lærte om i biologien på videregående. I tillegg var det noe om at det koster mer ressurser jo høyere opp i næringskjeden man kommer - en elg "koster" bare masse planter og gress, mens en ulv "koster" både det elgen har spist og elgen selv. Klarer ikke forklare det bedre, for jeg husker det ikke helt selv... Men i hvert fall er det veldig dårlig forvaltning av ressurser å spise de som er langt opp på næringskjeden.

Det er korrekt, siden nesten all næringen (ca 90%) som dyret inntar går til å holde den i live, og når dette dyret spises igjen av et rovdyr så går igjen ca 90% av denne næringen bort på å holde det nye dyret i live, osv. Derfor er oppdrett av dyr, særlig de høyt oppe i næringskjeden som regel lite miljøvennlig og kostbart. Dog så er dette irrelevant når vi snakker om dyr som elg, villsau osv siden de spiser nesten utelukkende gress som vi mennesker ikke kan utvinne næring av ved inntak.

Endret av meh
  • Liker 1
Skrevet

Customers at one butchers are used to seeing crocodile, zebra and ostrich for sale. But now fox rump has joined them on the menu.

Butcher Trevor Payne has invited shoppers to sample the low-calorie meat – with mixed results.

‘It was a bit disgusting to see, really,’ said 32-year-old customer Sarah Greaves.

‘I’m not a big fan of foxes clambering all over my bins but I wouldn’t want to eat one – it’s a bit too close to eating a dog or something.’

Two rump steaks sell for £6.99 at the JM Danslow shop in Gravesend, Kent, and Mr Payne says they are proving very popular.

‘It has a minty flavour, a little like lamb. I love it,’ he said.

‘They are imported from Denmark and Sweden and are not British foxes.’

Fox meat is quite tough so, to get the best out of it, it’s best to soak it overnight in salted water with a hint of vinegar.

http://metro.co.uk/2011/04/15/fox-meat-now-on-gravesend-butcher-shop-menu-651576/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...