Tabris Skrevet 21. mai 2012 #21 Skrevet 21. mai 2012 Kan vel ha noe med at det er litt vanskelig å holde mange nok rovdyr samlet bak gjerder uten at de dreper hverandre. De skal ha sine revir osv. Så er de dyre å fore. Ville osgså blitt noe tynt med elg i området for bonden som skal fore bjørneflokken sin. Alt i alt for lite egnet til å drive kjøttproduksjon på. Vi har jo minke- og revefarmer, f.eks. Skrottene blir vel bare brent. Hvorfor blir ikke dette produsert til kjøtt?
Gjest Bud Skrevet 21. mai 2012 #22 Skrevet 21. mai 2012 Hai er ikke fisk. Kom ikke her og vift med biologikunnskapene dine, hai svømmer, hai klarer seg under vann, hai har finner - ergo er den en fisk.
HedvigR Skrevet 21. mai 2012 #23 Skrevet 21. mai 2012 Kom ikke her og vift med biologikunnskapene dine, hai svømmer, hai klarer seg under vann, hai har finner - ergo er den en fisk. Pluss noe av det viktigste, den har gjeller :D 1
Gjest Bud Skrevet 21. mai 2012 #24 Skrevet 21. mai 2012 Pluss noe av det viktigste, den har gjeller :D Ergo klarer den seg under vann Hai er en fisk!!!
HedvigR Skrevet 21. mai 2012 #25 Skrevet 21. mai 2012 Er det greit hvis vi tar tråden litt videre, siden det ikke virker som noen har smakt rev? (Og bra er det, virker det som) Har noen smakt hai?
Gjest Bud Skrevet 21. mai 2012 #26 Skrevet 21. mai 2012 Er det greit hvis vi tar tråden litt videre, siden det ikke virker som noen har smakt rev? (Og bra er det, virker det som) Har noen smakt hai? Jepp, spekehai og svartedaudir på Island Smakte helt for jævlig det også :gjeiper:
HedvigR Skrevet 21. mai 2012 #27 Skrevet 21. mai 2012 Huffda, har du smakt noe spennende som ikke var helt jævlig? Jeg kunne godt tenkt meg å smake alligator, har hørt at det skal være godt. 1
Mermaid Blues Skrevet 21. mai 2012 #28 Skrevet 21. mai 2012 Hai er ikke fisk. Encyclopaedia of Life (eol.org) klassifiserer hai som del av gruppen Elasmobranchii, som omfatter hai, skate og rokke, og de omtales som fisk: Sharks, skates, and rays, which together form a group of about 900-1150 species(1,2) of ocean-dwelling and freshwater-dwelling fish(3,4) called elasmobranchs (...) Link Står at de har store forskjeller fra andre typer fisk, men ikke at de ikke er fisk...jeg ble litt usikker her Forklar? Fisk eller ei, det smaker hvertfall godt, både hai og skate Rev har jeg ikke prøvd, og det frister ikke særlig, egentlig.
Gjest Bud Skrevet 21. mai 2012 #29 Skrevet 21. mai 2012 Er veldig glad i kjøttkakene til mor Alligator hadde vært spennende!
Brunhilde Skrevet 21. mai 2012 #30 Skrevet 21. mai 2012 Er det greit hvis vi tar tråden litt videre, siden det ikke virker som noen har smakt rev? (Og bra er det, virker det som) Har noen smakt hai? Ja, gravet hai - ikke spesielt godt. Haifinnesuppe har jeg også spist, det liker jeg forsåvidt, men lar være å spise det av etiske grunner.
Mermaid Blues Skrevet 21. mai 2012 #31 Skrevet 21. mai 2012 Huffda, har du smakt noe spennende som ikke var helt jævlig? Jeg kunne godt tenkt meg å smake alligator, har hørt at det skal være godt. Det er ganske ålreit, minner veldig om innmari fet fisk egentlig Kunne tenkt meg å prøve krokodille, har forsåvidt hørt at det er mye det samme som alligator. 1
HedvigR Skrevet 21. mai 2012 #32 Skrevet 21. mai 2012 Står at de har store forskjeller fra andre typer fisk, men ikke at de ikke er fisk...jeg ble litt usikker her Forklar? Fisk eller ei, det smaker hvertfall godt, både hai og skate Fisk er jo en stooor gruppe bestående av forskjellige arter, som igjen kan deles inn i forskjellige grupper. Hai tilhører rett og slett en gruppe, bruskfisk
Gjest Reza08 Skrevet 21. mai 2012 #33 Skrevet 21. mai 2012 Bare å diskutere deres erfaringer som har med diverse temaer som omhandler de firbeinte/svømmende. Helt i orden hvis noen lurte på det.
Gjest Badabing Skrevet 21. mai 2012 #34 Skrevet 21. mai 2012 Hai er fisk, men jeg tror mange finner det forvirrende at de føder levende unger (som pattedyrene). Men visstnok så føder de ikke levende unger likevel, de klekkes på vei ut. Sa de i alle fall på et naturprogram jeg så for en stund siden. :gjeiper:
Gjest Herr Drue Skrevet 21. mai 2012 #35 Skrevet 21. mai 2012 Pass deg for reven. Av alle dyr som lever i Norge så er reven det eneste kjøttet som ikke er spiselig. Dette har alt å gjøre med revens diett, den lever ikke bare på kjøtt fra andre dyr, men råttent kjøtt fra andre dyr. Man skulle ikke tro det, men grevling egner seg bedre til mat enn rev, har smakt grevlingskinke en gang, det var faktisk ikke verst Styr langt unna revekjøtt, det er sikker måte å bli seriøst sjuk! Er du sikker på det her? Søkte litt rundt, og kunne ikke finne noen kilder som hevda dette.
Fruktninja Skrevet 21. mai 2012 #36 Skrevet 21. mai 2012 Rovdyr (og åtseldyr) er skummel spise. Dette pga de er på toppen av næringskjeden og dermed akumulerer skadelige stoffer ( feks tungmetaller), samt evt parasitter. jo større dyr, jo mer gift/ uhumskheter. I tilegg vil de inneholde farlig store mengder a vitamin ( og til dels andre fettløselige vitaminer) som er meget skadelig for mennesker.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #37 Skrevet 21. mai 2012 Hai er ikke fisk. Since when? Hva er den da da?
Brunhilde Skrevet 22. mai 2012 #38 Skrevet 22. mai 2012 Er du sikker på det her? Søkte litt rundt, og kunne ikke finne noen kilder som hevda dette. Jeg gjorde det samme som deg, og det eneste jeg fant var at både rev og grevling må kokes godt på grunn av trikiner. 1
Gjest Bud Skrevet 22. mai 2012 #39 Skrevet 22. mai 2012 Er du sikker på det her? Søkte litt rundt, og kunne ikke finne noen kilder som hevda dette. Javisst er jeg sikker! Søk bedre, det er liksom ikke et tema som diskuteres hver dag - internettet flommer ikke over av artikler om revekjøtt
Gjest Herr Drue Skrevet 22. mai 2012 #40 Skrevet 22. mai 2012 Javisst er jeg sikker! Søk bedre, det er liksom ikke et tema som diskuteres hver dag - internettet flommer ikke over av artikler om revekjøtt Ja, nå har jeg søkt enda mer. Det ville jo hjelpe argumentasjonen din om du kunne underbygge med kilder. Det må forresten nevnes at jeg også har søkt på hva revers ernæring, og selv om åtsel nevnes, så er det i hovedsak andre ting den spiser (såvidt jeg kan se). De få som ikke spiser rev, er muslimer, og de vil vi vel ikke identifisere oss med, vil vi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå